عکس دختر مشایی عروس احمدی نژاد

0

سال ۱۳۹۱ – آخرین سفر کاری محمود احمدی نژاد

احمدی‌نژاد که سال ۱۳۹۰ با انتقاد رسانه‌ها در مورد تعداد افراد همراهش در سفر نیویورک مواجه شده بود‌، بی‌توجه به این جنجال‌ها در سفرهای دو سال آخر ریاست جمهوری‌اش، دوستان و نزدیکانش را همراه می‌برد. گفته شد که رئیس‌جمهور در سفر سال ۹۱ خود به سازمان ملل، ۸۴ نفر را به نیویورک برده است.

همسر حمید بقایی همسر اسفندیار رحیم مشایی همسر احمدی نژاد قصری ضرغامی کیست عروس احمدی نژاد طیبه ترکستانی کیست شهربانو ذبیحیان لنگرودی کیست خانواده محمود احمدی نژاد خانواده اسفندیار رحیم مشایی خانواده احمدی نژاد پسر احمدی نژاد بیوگرافی احمدی نژاد اخبار احمدی نژاد احمدی نژاد را بهتر بشناسیم

در فهرست افرادی که امسال برای همراهی رئیس جمهور در سفر کاری به نیویورک، برایشان درخواست ویزای آمریکا شده بود نام همسر، پسر، عروس، دختر، داماد و نوه رئیس جمهور وجود داشت ولی داماد و دختر و نوه رئیس جمهور به دلیل نرسیدن یا عدم صدور ویزا نتوانستند آقای احمدی نژاد را در این سفر همراهی کنند اما پسر، عروس، همسر و مادر عروس رئیس جمهور (همسر آقای مشایی) در این سفر حضور داشته اند و در عکس فوق به روشنی حضور دارند.

نامه زیر را کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در جواب شکایت قاضی پور از احمدی نژاد، نوشته است:

جناب آقای قاضی پور

نماینده محترم ارومیه در مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

بازگشت به نامه شماره ۵۵۱۷۷۰۴۲ مورخ ۹۲/۱۱/۲ موضوع «سفر سال گذشته رئیس جمهور و همراهان وی به نیویورک برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل»، علیرغم عدم همکاری معاونت امور مجلس ریاست جمهوری در ارسال اطلاعات مورد نیاز کمیسیون، نکات ذیل به استحضار می رسد:

۱- تعداد ویزاهای درخواستی ۱۷۵ عدد بوده است.

۲- ویزاهای درخواست شده شامل حدود ۵۰ عدد برای گروه پرواز و ۱۲۵ عدد برای باقی افراد بوده است.

۳- در مجموع ۸۴ نفر از ۱۲۵ عدد ویزای درخواست شده (به غیر از کادر پرواز)، در سفر هیات اعزامی همراه رئیس جمهور بودند که شامل هیات اصلی، هیات همراه، اعضای خانواه، گروه خبری، گروه حفاظت و سایر عوامل دست اندرکار می گردد.

۴- از ۸۴ نفر مسافر نیویورک، ۲۷ نفر با گذرنامه سیاسی و ۵۷ نفر با گذرنامه خدمت اعزام شده اند.

۵- از ۵۷ نفر اعزامی با گذرنامه خدمت، حدود ۴۳ نفر از مدیران و کارکنان ریاست جمهوری و ۱۴ نفر از بستگان و اعضای خانواده رئیس جمهور ، معاونین و دیگران مدیران ارشد بوده اند.

۶- سفر افراد غیر مسئول در هیات اعزامی ضرورت نداشته و حضور همسران و اعضای خانواده آنان نیز فاقد توجیه می باشد.

۷- حضور زنان مقامات همراه رئیس جمهور در حالی صورت گرفته است که طبق عرف بین المللی تنها همسران رئیس جمهور در چنین اجلاس هایی حضور می یابند.

۸- از میان همراهان رئیس جمهور ، اسامی افراد زیر دیده می شود:

– خانم اعظم السادات فراحی همسر رئیس جمهور،
– خانم طیبه ترکستانی همسر بقایی،
– خانم شهربانو ذبیحیان لنگرودی همسر رحیم مشایی،
– خانم قصری ضرغامی ثابت همسر ثمره هاشمی،
– آقای علیرضا احمدی نژاد فرزند رئیس جمهور،
– خانم حسنا احمدی نژاد فرزند رئیس جمهور،
– آقای رضا رحیم مشایی فرزند رحیم مشایی،
– آقای امیر رضا بقایی فرزند بقایی

۹- رئیس جمهور و همراهان در سفر سه روزه به نیویورک، در دو طبقه از هتلی در نیویورک مستقر شده بودند. هزینه هر شب اقامت هر اتاق ۲ تخته از این هتل ۴ ستاره در ماه سپتامبر ۲۰۱۲، از ۴۰۰ تا ۷۰۰ دلار اعلام شده بود.

۱۰- با توجه به تنگناهای اقتصادی و مشکلات ارزی ناشی از تحریم ها که از سال ۱۳۹۱ کشورمان با آن مواجه می باشد، تحمیل هزینه های کلان ارزی و غیر ضرور، کاری غیرعادلانه و تحمیل فشار مالی سنگین بر مردم است و با شعار عدالت و مهرورزی دولت منافات دارد.

۱۱- سفرهای غیرموجه در حالی صورت می گیرد که در نهاد ریاست جمهوری از تیرماه ۱۳۸۷، هیاتی متشکل از نماینده رئیس جمهور، معاونان وزارتخانه های اطلاعات و امور خارجه و همچنین دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر بر سفرهای خارجی کارکنان دولت نظارت می نماید.

۱۲- هیچ یک از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهور را در این سفر همراهی نکرده اند.

محمدعلی پورمختار

رییس کمیسیون اصل نود

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ