در نروژ چند ساعت روز است؟

0

نروژ جزو کشورهایی است که طول و عرض جغرافیایی گسترده ای دارد و می توان تغییرات فصلی متفاوتی را در طول یک روز تجربه نمود. از اواخر ماه مه تا اواخر ژوئیه ، که فصل تابستان را در بر می گیرد، قسمت های شمالی و قطب شمال غروب خورشید را نمی بینند. نروژ با ۲۰ ساعت تابش خورشید، به سرزمین خورشید نیمه شب، مشهور شده است. روزهای طولانی، نروژ را به مکانی هیجان انگیز تبدیل کرده و می توان در ساعات روز زمان کافی برای گردش و تفریحات خاص را داشت. سواحل زیبا و بی نظیر این کشور، مناسب ماهیگیری، قایق رانی ، گلف و کشتی نوردی می باشد.

نروژ زندگی در نروژ دانستنی های جالب توریستی نروژ آشنایی با کشورهای جهان

شهر لانگیربین Longyearbyen در نروژ

در کشور نروژ شهری به نام لانگیربین وجود دارد که به عنوان شمالی ترین شهر کره زمین شناخته شده و در مجمع الجزایر سوالبارد (the Svalbard archipelago) قرار دارد . شهر لانگیربین در این مجموعه با ۲۱۰۰ ساکن از بیش از ۵۰ کشور جهان در مرکز جزایر واقع شده است.

نروژ زندگی در نروژ دانستنی های جالب توریستی نروژ آشنایی با کشورهای جهان

در طول زمستان، هوا در لانگیربین نروژ حدودا ۴ ماه تاریک است؛ بین ۲ ماه تا ۲ ماه و نیم، هوا به قدری تاریک است که اگر ساعت نداشته باشید نمی توانید تفاوت روز و شب را تشخیص دهید. شب های قطبی، با گرگ و میش شروع و تمام می شود و این گرگ و میش که به اصطلاح به «ساعت آبی» (blue hour) معروف است در تمام طول شبانه روز ادامه می یابد. با اینکه خورشید زیر افق قرار دارد، اما رگه های نوری آبی و قرمز زیبایی را به آسمان قطب می فرستد. تابستان قطبی در طرف دیگر با خورشیدی همراه است که در ۲۴ ساعته ۷ روز هفته، می تابد.

نروژ زندگی در نروژ دانستنی های جالب توریستی نروژ آشنایی با کشورهای جهان

این تضاد بزرگی که در میان فصل های این شهر وجود دارد، باعث شده که فعالیت های روزانه و زندگی مردم توسط آب و هوا کنترل شود. زمانی که هوا روشن و آفتابی است، مردم بیشتر زمان خود را در بیرون از خانه ها می گذرانند و این بدان معنی نیست که در طول زمستان مردم گوشه گیر می شوند؛ نه! مردم شاید حتی در زمستان های تاریک از مواقع دیگر بیشتر اجتماعی شده و با هم رفت و آمد کنند. در این زمان سرگرمی هایی نظیر فستیوال، جشن و رویدادهای ورزشی گوناگونی برگزار می شود و رستوران های شهر پر از آدم خواهد شد. بالارفتن از کوه ها توسط هدلمپ یا شرکت کردن در رژه هایی با مشعل در طول فصل کریسمس، از جمله فعالیت هایی است که در فصل سرد در میان مردم محلی محبوب است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ