دارو‌ های خانگی برای درمان درد میگرن

0

هر کسی که تا به حال میگرن داشته است می‌داند که این یک سردرد معمولی نیست. میگرن می‌تواند شما را از کار و مشارکت در فعالیت‌های روزانه برای ساعت‌ها یا حتی روز‌ها باز دارد. علی رغم تلاش‌هایی که طی سال‌های اخیر برای پیشگیری و درمان این اختلال عصبی صورت گرفته اما دارو‌ها عوارض جانبی ناخواسته‌ای از جمله ریزش مو، یبوست و حالت تهوع دارند.

میگرن سلامت نیوز سردرد و میگرن سردرد میگرنی درمان میگرن درمان گیاهی میگرن درمان سردرد میگرنی در منزل خواص دانه کتان خواص دانه چیا برای درمان میگرن چه بخوریم امگا3

مطالعه انجام شده توسط موسسه ملی بهداشت ایالات متحده با عنوان “چگونه تغییرات رژیم غذایی خاص می‌تواند به بیماران میگرنی کمک کند” تأیید کرد که شرکت کنندگانی که غذا‌های حاوی مقادیر زیادی اسید‌های چرب امگا ۳ و روغن‌های موجود در برخی ماهی‌ها، سبزیجات، آجیل و … دانه‌ها را مصرف می‌کنند، می‌توانند دفعات و شدت سردرد‌های میگرنی را کاهش دهند.

چرا چربی‌های امگا ۳ خاص هستند؟

محققان بر این باورند این چربی‌ها نقش مهمی در کاهش التهاب دارند که می‌تواند به درد میگرن کمک کند. اگر سردرد‌های شدیدی دارید، شما باید اسید‌های چرب امگا ۶ را کاهش داده و غذا‌های سرشار از امگا را افزایش دهید.

چهار غذای مفید برای افزایش مصرف چربی‌های امگا ۳

۱ – ماهی های چرب

ماهی‌های چرب شامل ساردین، ​​آنچوی، خال مخالی، آزاد و تن از جمله غنی‌ترین منابع امگا ۳ هستند. این ماهی‌ها حاوی اسید ایکوزاپنتانوئیک (EPA) و اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA) هستند که گاهی اوقات امگا ۳ دریایی نیز نامیده می‌شود.

شما به احتمال زیاد به ۲-۳ وعده در هفته نیاز دارید. غذا‌های کنسرو شده معمولاً ارزانتر از ماهی تازه هستند و می‌توانند راهی آسان و راحت برای افزودن غذا‌های دریایی غنی از امگا ۳ به وعده‌های غذایی شما باشند.

۲- دانه‌ های چیا

منابع گیاهی اسید‌های چرب امگا ۳، مانند دانه‌های چیا، از اسید آلفا لینولنیک (ALA) گرفته شده است که بدن می‌تواند آن را به EPA و DHA تبدیل کند. دانه‌های چیا فقط سرشار از فیبر و پروتئین نیستند، بلکه امگا ۳ بیشتری نسبت به ماهی قزل آلا دارند.

میگرن سلامت نیوز سردرد و میگرن سردرد میگرنی درمان میگرن درمان گیاهی میگرن درمان سردرد میگرنی در منزل خواص دانه کتان خواص دانه چیا برای درمان میگرن چه بخوریم امگا3

۳- دانه‌ های کتان

اگر ماهی نمی‌خورید، این دانه‌های براق و قهوه‌ای طلایی منبع گیاهی غنی از امگا ۳ هستند. دانه‌های کتان حاوی آلفا لینولنیک اسید (ALA) هستند که بدن می‌تواند در مقادیر محدود به EPA و DHA تبدیل کند. برای آزادسازی چربی‌های مفید، همیشه قبل از استفاده از بذر کتان تازه آن را آسیاب کنید.

۴- مکمل ها

اگر ماهی نمی‌خورید، ممکن است بخواهید از مکمل روغن ماهی برای افزایش مصرف امگا ۳ استفاده کنید. بسیاری از سازمان‌های بهداشتی، از جمله انجمن قلب آمریکا، به افرادی که ماهی نمی‌خورند یا فقط گاهی می‌خورن، توصیه کرده است روزانه ۱۰۰۰ میلی گرم روغن ماهی می‌خورد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ