مهدی غضنفری کیست؟ +سوابق و تحصیلات

0

بیوگرافی مهدی غضنفری، چه سوابق کاری و شغلی دارد و اهل کجاست

رئیس جمهوری اسلامی ایران در حکمی، مهدی غضنفری را به سمت عضو و رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی منصوب کرد.

مهدی غضنفری، عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت، در دولت دهم وزیر صنعت، معدن و تجارت و در دولت نهم رئیس سازمان توسعه تجارت بود.

مهدی غضنفری مدیران و مسئولان ایران رئیس صندوق توسعه ملی آخرین اخبار از صندوق توسعه ملی

مهدی غضنفری متولد ۱۳۳۹ در الیگودرز، وزیر صنعت، معدن و تجارت در دولت دوم محمود احمدی‌نژاد بود. او سابقه تدریس در مدارس این شهر به عنوان معلم را دارد. او همچنین عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران نیز می‌باشد. غضنفری از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۳ رئیس دانشکده مهندسی صنایع- دانشگاه علم و صنعت ایران بود و سال‌های ۱۳۸۸–۱۳۸۴ در سمت معاون وزیر بازرگانی و رئیس کل سازمان توسعه تجارت مشغول به کار بود.

وی در سال ۱۳۸۸ و توسط محمود احمدی‌نژاد به عنوان وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت بازرگانی به مجلس شورای اسلامی معرفی و در روز ۱۲ شهریور همان سال با کسب اکثریت آرا انتخاب شد. غضنفری بعد از ادغام دو وزارتخانه بازرگانی و صنایع و معادن از سوی احمدی‌نژاد به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت معرفی شد و وی در تاریخ ۱۲ مرداد ۱۳۹۰ با ۲۱۸ رأی موافق، ۲۰ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع وزیر صنعت، معدن و تجارت شد. وی هم اکنون دستیار ویژه رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی می باشد.

تحصیلات

وی مدرک دکترای خود را در سال ۱۳۷۵ در رشته مهندسی صنایع-برنامه‌ریزی تولید از دانشگاه نیو ساوت ولز، سیدنی، استرالیا اخذ کرد. موضوع پایان‌نامه وی برنامه‌ریزی تولید سلسله مراتبی با اهداف چندگانه تحت شرایط نااطمینانی بود. او هم چنین دارای مدرک کارشناسی ارشد و کارشناسی مهندسی صنایع از دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر و دانشگاه علم و صنعت ایران است.

وزارت بازرگانی

مهدی غضنفری در روز سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۸۸، با ارایهٔ پیشنهاد وزارت او توسط محمود احمدی‌نژاد به مجلس شورای اسلامی، این پیشنهاد به رأی گذاشته شد و از مجموع ۲۸۶ رأی گرفته شده، با ۱۵۸ رأی موافق، ۳۷رأی ممتنع، ۹۱رای مخالف موفق به کسب رأی اعتماد از مجلس وزیر بازرگانی شد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ