شاختار، تیمی کاملا برزیلی با یک مربی ایتالیایی هجومی

0

رئال مادرید نیوز : شاختار در حالی به مصاف رئال مادرید می آید که شمار زیادی از برزیلی ها ترکیبش را تشکیل می دهند و یک ایتالیایی با ایده فوتبالی نسبتا هجومی هدایتش را به عهده دارد.

در ترکیب کنونی شاختار، یازده برزیلی حضور دارند هر چند که دنتینیو دچار مصدومیتی طولانی شده اس. برخی نظیر مارلوس و ژونیور مورائس نیز دو ملیتی هستند. شاختار در فوتبال اوکراین به عنوان تیمی برزیلی شناخته می شود. آخمتوف مالک این باشگاه از زمان خرید این باشگاه در سال ۱۹۹۶ سعی کرده تیمش را برزیلی کند. شاختار در این دوران ۳۴ تا از ۳۹ جام داخلی را برده است. میرسئا لوسسکو ایده پرداز این تیم بود که در دوازده فصل ۵۳۶ بار هدایت آنها را به عهده داشت و با ۹۷۲ بازی اروپایی مربی باتجربه ای به شمار می رود.

لوسسکو برای ایجاد فوتبالی تماشایی هدایت شاختار را به عهده  گرف. او در جام جهانی ۱۹۷۰ مکزیک حضور داشت و شیفته فوتبال برزیل شد و ببدین ترتیب با نظر او ستارگان جوان فوتبال برزیل جذب شاختار شدند، از برندائو گرفته تا داگلاس کاستا، ژاردل، فرد، الکس تیشکیرا تا فرناندینیو و …

لوسسکو حمایت ایجنتی به نام فرنک هنودا را داشت که در گالاتاسرای با او آشنا شده بود و به خوبی فوتبال برزیل را می شناخت. بدین ترتیب شاختار تا جایی که می توانست ستارگان سرشناس فوتبال برزیل را به خدمت گرفت. شاختار حتی صفحه توییتری به زبان پرتغالی را مخصوص هواداران برزیلی خود دارد و آکادمی هایی را در آمریکای جنوبی تاسیس کرده است.

از زمان شروع کار اخمتوف در شاختار، ۳۴ برزیلی در این تیم بازی کرده اند که یک رکورد جالب به شمار می رود. فقط روس ها با ۵۵ بازیکن لژیونرهای بیشتری در شاختار داشته اند. هشت رومانیایی، هشت مقدونیه ایی، پنج بازیکن از لیتوانی و چهار صربستانی در این مدت در شاختار بازی کرده اند.

شاختار روی درآمد فروش برزیلی ها نیز حساب ویژه ای باز کرده است. به طور مثال ویلیام با ۳۵ میلیون یورو به آنژی فروخته شده بود (او را با ۱۴ میلیون از کورینتیانس خریده بودند)، فرناندینیو با ۴۰ میلیون یورو راهی سیتی شد (برای خریدنش از پارانائنزه ۷ میلیون یورو پرداخته بودند)، الکس تیکشیرا را با ۵۰ میلیون یورو به جیانگسو سونینگ فروختند (با شش میلیون یورو از واسکودو گاما او را خریده بودند)، داگلاس کاستا با ۳۰ میلیون یورو راهی بایرن شد (برای خریدنش از گرمیو هشت میلیون یورو پرداخته بودند) از سویی مخیتاریان را با ۵ میلیون یورو از  ارمنستان خریدند و با ۳۰ میلیون یورو به دورتموند فروختند. بدین ترتیب بین سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ در عرض پنج سال از تجارت فروش هایشان ۱۵۰ میلیون یورو درآمدزایی کردند. آنها برای خرید ۳۴ برزیلی خود ۲۵۰.۹ میلیون یورو هزینه کردند و از فروش برخی از آنها ۲۶۴.۸ میلیون یورو درآمدزایی کردند. البته هنوز یازده برزیلی در ترکیبشان هستند که به گفته ترانسفرمارکت ۱۰۲ میلیون یورو می ارزند.

شاختار پس از لوسسکو به سراغ مربیان دیگری رفت، در ابتدا دو پرتغالی یعنی فونسکا و کاسترو را انتخاب کردند. بعد از آن به سراغ دی زربی رفتند تا فصل ناامیدکننده خود را جبران کنند. این مربی در ساسولو با سبک فوتبالی هجومی و تماشایی بازی می کرد. دی زربی حالا لیدر یک ترکیب برزیلی است. البته لاسینا ترائوره گلزن اهل بورکینا فاسوی این تیم که برای خریدنش از آژاکس ده میلیون یورو هزینه کردند دچار مصدومیتی شدید شد اما با این وجود هنوز ستارگان درخشانی از اوکراین و برزیل در ترکیبشان دارند.

ساعت بازی رئال مادرید امشب اخبار رئال مادرید

شاختار، تیمی کاملا برزیلی با یک مربی ایتالیایی هجومی

منبع : مرجع خبری رئال مادرید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ