زین العابدین خرم کیست؟ سردار خرم اهل کجاست؟

0

بیوگرافی و زندگینامه و تحصیلات و سوابق زین العابدین رضئی خرم

زین‌العابدین رضوی خرم معروف به عابدین خرم متولد ۱۳۴۵ شاهین دژ از فرماندهان پیشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سیاستمدار ایرانی است. وی در ۲۵ مهر ۱۴۰۰ هیئت وزیران دولت سیزدهم به عنوان استاندار آذربایجان شرقی به وی رأی اعتماد دادند.

مدیران و مسئولان ایران شاهین دژ سوابق زین العابدین خرم زین العابدین خرم

تحصیلات

خرم دانش آموخته کارشناسی مدیریت برنامه ریزی و کارشناسی ارشد مدیریت استراتژیک است.

سوابق نظامی

عابدین خرم با درجه سرتیپ دوم، عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. وی در سال‌های آغازین دهه ۷۰ خورشیدی، مقام‌های نظامی و امنیتی در استان آذربایجان شرقی داشته است.

عابدین خرم از جمله فرماندهان سپاه بود که در سال‌های آغازین جنگ داخلی سوریه در مرداد ۱۳۹۱ به همراه ۴۷ نفر دیگر، توسط مخالفان دولت سوریه ربوده و گروگان گرفته شد.

آقای خرم از سال ۱۳۹۶ فرماده سپاه پاسداران در آذربایجان شرقی شد. در دوران فرماندهی عابدین خرم، باشگاه فوتبال تراکتورسازی تبریز از مالکیت سپاه درآمد و به محمدرضا زنوزی مطلق واگذار شد.

مدیران و مسئولان ایران شاهین دژ سوابق زین العابدین خرم زین العابدین خرم

سوابق سیاسی

۲۵ مهر ماه ۱۴۰۰ هیئت دولت به رضوی خرم برای استانداری آذربایجان شرقی رأی اعتماد داد. خرم پیش از این فرماندهی سپاه عاشورای این استان را برعهده داشت. همزمان با وی محمدصادق معتمدیان به عنوان استاندار آذربایجان غربی و یعقوبعلی نظری به عنوان استاندار خراسان رضوی رأی اعتماد گرفتند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ