بررسی دو انتصاب پرسر و صدای آجورلو؛ منیعی و فتاحی مدیران جدید استقلال

0

پایگاه خبری فوتبالی- انتخاب‌ها و انتصاب‌های عجیب، همیشه جزیی جدانشدنی از استقلال در حداقل این یک دهه اخیر بوده است و البته گویا کسی هم نیست که به این روند عجیب، پایان بدهد. 

به گزارش فوتبالی، نگاهی به مدیران عامل استقلال و یا حتی سرپرست‌های انتخاب شده برای باشگاه، دقیقا موید این مطلب است. استقلال سال‌هاست فقدان مدیران واقعی و کم‌غلط (بی‌غلط و بدون اشتباه که بیشتر رویا و محال است) را تجربه می‌کند.

در مقطعی که استقلال شفر را کنار گذاشت و استراماچونی سرمربی استقلال شد، احتمال درست شدن اوضاع می‌رفت اما خیلی خیلی زود عاملان احتمالی درست شدن ساختار باشگاه وادار به استعفا و به بیرون هدایت شدند تا در روی همان پاشنه قبلی بچرخد.

 استقلال در این سال‌های اخیر، کم چوب اشتباهات همین انتخاب‌های عجیب را نخورده؛ فسخ شدن قرارداد استراماچونی به دلیل عدم پرداخت حقوق در زمان لازم تا ناتوانی برای حفظ امثال تیام و جپاروف و ابراهیمی و سید مجید حسینی و حتی امضای قرارداد با بازیکنی که استقلال را ترک و با تیم‌های قطری قرارداد امضا کرده است نمودهای های عجیب این مدعاست.

مشکلات مالی که به دلیل تکرار زیاد، تبدیل به عادت شده است و اگر روزی، استقلال چنین مشکلی نداشته باشد، باید به آن روز شک کرد.

انتخاب مصطفی آجورلو به عنوان مدیرعامل استقلال و تعیین هیات‌مدیره‌ای که به جز یک نفر، همگی ترجیح داده‌ سکوت کرده و همه چیز را به شخص میرعامل واگذار کنند، بارقه‌های امید زیادی را برای هواداران آبی ایجاد کرده تا شاید بعد از زمانی طولانی، بالاخره باد به پرچم استقلال بوزد اما گویا اتفاق‌هایی در شرف وقوع است که نمره کارنامه مدیرعامل جدید را هم کم کند.

گاهی یک اشتباه خیلی کوچک قادر است یک مجموعه بزرگ را از بین ببرد. یک ترک ریز می‌تواند تمامی یک دیوار شیشه‌ای را درنهایت فرو بریزد. یک سوراخ کوچک در دیواره سدی بزرگ، می‌تواند بالادست و پایین‌دست را به هم بدوزد. در حکایات شیرین پارسی، قصه فوت کوزه‌گری دقیقا مصداق همین ریزه‌کاری‌هایی است که شاید خیلی‌ها آن را پیش پا افتاده قلمداد کنند ولی درنهایت همه‌چیز را خراب می‌کند. درباره این روزهای استقلال، یک اتفاق و یک شایعه تقریبا تاییدشده، قادر است همه کارهایی که آجورلو انجام داده را زیر سوال ببرد و حکم همان ترک کوچک را داشته باشد.

منیعی و مصاحبه های مدیریتی

اخبار فوتبال داخلی اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

این درحالیست که مدیرعامل و سرمربی استقلال هیچ حرفی درباره این موضوع نزده و حتی بخش رسانه‌ای باشگاه هم سکوت اختیار کرده است. سوال این است که چرا منیعی درباره این موضوعات که قطعا در باشگاه با پسوند «محرمانه» دسته‌بندی شده و می‌شوند، حرف می‌زند؟ فراموش نکنیم که همین اظهارنظرهای نسنجیده و آماتور باعث شد قیمت بازیکن ۲۵۰ هزار دلاری و توافق کرده با استقلال به ۴۰۰ هزار دلار رسیده و او از چنگ آبی‌ها بپرد.

فتاحی و سوپرجام

موضوع دوم به حضور سعید فتاحی در باشگاه استقلال برمی‌گردد. مردی که در کابینه! مدیرعامل آبی‌ها به هنگام انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال هم حضور داشت. سعید فتاحی داور سابق که البته زیاد هم سابقه قضاوت نداشت، مدیر جوانی بود که در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به دلیل علاقه به کار و همچنین ارتباط خوب با مدیران بالادستی، در نهایت به ریاست کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ رسید و با مصاحبه هایش بیشتر در دید قرار گرفت. او روزانه با هر رسانه ای که فکرش را بکنید مصاحبه می کرد و البته پاسخگوی رسانه ها هم بود و با خبرنگاران و سردبیران ارتباط خوبی داشت. اما فتاحی به خاطر یک ماجرای مهم چهره محبوبی در نزد هواداران استقلال نیست. او همان کسی است که یک تنه روی برگزاری دربی سوپرجام تاکید داشت و درنهایت اتفاقی را رقم زد که سابقه نداشت. برگزاری سوپرجام قبل از شروع فصل. فتاحی شاید برنامه‌ریز خوبی در سازمان لیگ بوده ولی به خاطر ماجرای سوپرجام از نظر هواداران  چهره قابل قبولی برای کار در استقلال نیست چون اصطکاک زیادی بین او و هواداران وجود دارد.

اخبار فوتبال داخلی اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

اخیرا ویدیویی از  جلسه او با ادمین‌های منتسب به یک باشگاه در سازمان لیگ در سالن روابط عمومی سازمان لیگ که مربوط به چند سال پیش است بازنشر شده و اینکه هواداران در ماجرای سوپرجام او را مقصر از دست رفتن جام و تقدیم شدنش به پرسپولیس دانسته اند.

درباره فتاحی، این نکته هم جالب است که با وجود حدود یک هفته تا ۱۰ روز حضور در استقلال، هنوز حکمی برایش صادر نشده (و یا علنی نشده) که این خودش نشان می‌دهد مدیرعامل باشگاه هم می‌داند حضور فتاحی، می تواند چالش برانگیز باشد. البته درباره تمایلات هواداری فتاحی هم ویدیوها و مطالب زیادی از قول خودش منتشر شده که گفته در کودکی طرفدار پرسپولیس بوده اما با داور شدن و مدیر شدن تمایلات رنگی را کنار گذاشته است. در هر حال فتاحی به نزدیکانش گفته می خواهد برای استقلال کار کند و با توجه به اینکه در ایام انتخابات فدراسیون فوتبال با همه توان در کنار آجورلو بود، طبیعی است که آجورلو به او در استقلال پست بدهد. باید دید فتاحی درباره ماجرای سوپرجام چه پاسخی به هواداران استقلال خواهد داد.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی

اخبار فوتبال داخلی اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

بررسی دو انتصاب پرسر و صدای آجورلو؛ منیعی و فتاحی مدیران جدید استقلال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ