ایرائولا، سرمربی باهوش و سختکوش رایو که سابقه گلزنی در برنابئو را دارد

0

رئال مادرید نیوز : آندونی ایرائولا ۳۹ ساله یک مرد آرام است. سرمربی رایو چه در دوران فوتبالش و چه حالا شخصیتی متواضع و ارام را داشته است. او اهل سر و صدا نیست و بدون هیاهو رایو را به پدیده لالیگا تبدیل کرده است. او جوان ترین مربی لالیگاست که اولین فصل حضورش در مسابقات را تجربه م کند اما تیمش با سبکی مستقیم، پرس از جلو، نفوذ از جناحین و … فوق العاده ظاهر شده است. ایرائولا یک مربی ایده پرداز و متفکر است که در لیگ دسته دو موفقیت بی نظیری داشت و حالا تفکراتش را به لالیگا منتقل کرده است.

ایرائولا در دوران بازی اسطوره خود را لادروپ می دانست. او تقریبا در کل دوران فوتبالش در بیلبائو در پست دفاع راست بازی می کرد و در نهایت در نیویورک سیتی کفش هایش را آویخت. خیلی سریع به سراغ مربیگری رفت.  با تیم آاک لارناکا قهرمان سوپرجام قبرس شد و به مرحله گروهی لیگ اروپا راه یافت. بعد از آن به تیم میراندس کمک کرد تا به نیمه نهایی جام حذفی برسد و مانع از سقوط این تیم از لیگ دسته دو شد. ایرائولا در تابستان ۲۰۲۰ راهی وایکاس شد که به همراه دستیارش اونای مندیا و بدنسازش پابلو دلاتوره در این تیم عملکرد بی نظیری داشت و آنها را به شکل غیرمنتظره ای به لالیگا رساند. رایو در رتبه ششم قرار گرفت اما در پلی آف توانست لگانس و ژیرونا را حذف کند و به لالیگا برسد.او یک مربی سختکوش و بسیار حرفه ایست که البته تجربه تقابل با رئال به عنوان بازیکن را هم دارد.

ایرائولا به عنوان بازیکن ۲۵ بار مقابل رئال قرار گرفت (۲۳ بار در لیگ و دو بار در جام حذفی) که فقط پنج بار برنده شد که آن هم فقط یک بارش در برنابئو بود.در آن شب ایرائولا یکی از دو گل بیلبائو را در پیروزی دو بر صفر به ثمر رساند. واندرلی لوکزامبورگ به عنوان سرمربی رئال در آن شب اولین شکستش در رئال را در روز ۱۹ فوریه ۲۰۰۵ به عهده داشت که ارنستو والورده هدایت بیلبائو را به عهده داشت.

ساعت بازی رئال مادرید امشب اخبار رئال مادرید

ایرائولا، سرمربی باهوش و سختکوش رایو که سابقه گلزنی در برنابئو را دارد

منبع : مرجع خبری رئال مادرید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ