مواد غذایی مفید برای مردان

0

مواد غذایی مفید برای مردان

طبق اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت اضافه وزن عامل خطر دیگری برای ابتلا به عارضه بزرگی پروستات است، انتخاب مواد غذایی مغذی یک راه عالی برای کاهش وزن محسوب می شود.

دانه های کنجد

این دانه ها غنی از روی هستند؛ یک ماده معدنی که برای سلامت پروستات ضروری است. مردان با هیپرپلازی خوش خیم پروستات (هیپرپلازی پروستات) یا حتی سرطان پروستات سطوح پایین‌تر روی را در بدن خود دارند. روی در مواد غذایی مانند لوبیا، دانه کدو تنبل، گوشت ماکیان و گوساله، بادام و آووکادو موجود است. مکمل‌های این ماده معدنی هم در دسترس هستند.

مجله سلامت بیماری پروستات چیست بهترین فوق تخصص پروستات

ماهی سالمون

این نوع ماهی سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ برای مبارزه با بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان و آرتریت روماتوئید است. اسید‌های چرب امگا ۳ همچنین به سنتز پروستاگلاندین کمک می‌کنند. کمبود این اسید‌های چرب موجب مشکلات پروستات می‌شود. اگر شما ماهی دوست ندارید، می‌توانید مکمل‌های امگا ۳ یا محصولات غذایی مانند گردو، دانه کتان، روغن کانولا و لوبیا را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

سویا

یک مطالعه که نتایج آن در مجله آمریکایی اورولوژی به چاپ رسیده، نشان می‌دهد که مردان آسیایی کمتر دچار هیپرپلازی خوش خیم پروستات نسبت به مردان غربی می‌شوند؛ به این دلیل که بیشتر سویا می‌خورند. ایزوفلاون موجود در سویا با خطر کمتر ابتلا به بزرگی پروستات ارتباط دارد. خوردن بیشتر سویا حتی به کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات نیز کمک می‌کند.

فلفل دلمه ای

ویتامین ث یک نوع آنتی اکسیدان است که نقش مهمی در مبارزه با هیپرپلازی پروستات دارد. به گفته محققان کلینیک مایو، ویتامین ث موجود در سبزیجات منجر به کاهش خطر ابتلا به بزرگی پروستات می‌شود. فلفل دلمه‌ای در میان سبزیجات بیش از همه حاوی ویتامین ث است و هر فنجان از این فلفل، درصدی از نیاز روزانه شما به ویتامین ث را رفع می‌کند. دیگر سبزیجات حاوی این ویتامین شامل کلم بروکلی، گل کلم و کلم پیچ است.

گوجه فرنگی

سرشار از لیکوپن است؛ کاروتنوئیدی که منجر به قرمز شدن رنگ گوجه فرنگی می‌شود. لیکوپن موجود در گوجه فرنگی خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد. همچنین مردان مبتلا به هیپرپلازی پروستات (هیپرپلازی پروستات) می‌توانند شاهد بهبود علائم با مصرف گوجه فرنگی باشند. شما می‌توانید از منابع دیگر حاوی لیکوپن مانند هندوانه، زردآلو، گریپ فروت و پاپایا نیز استفاده کنید.

آووکادو

غنی از بتا سیتواسترول است؛ یک استرول گیاهی که منجر به کاهش علائم مرتبط با هیپرپلازی پروستات می‌شود. مردانی که مکمل‌های بتاسیتواسترول را دریافت می‌کنند شاهد کاهش علائم بزرگی پروستات هستند. بتا سیتواسترول همچنین به تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش التهاب و درد کمک می‌کند. بتاسیتواسترول در دانه کدو تنبل، جوانه گندم، سویا و گردو نیز موجود است.

سبزیجات

مصرف سبزیجات بیشتر به کاهش خطر ابتلا به هیپرپلازی پروستات کمک می‌کند. سبزیجاتی مانند کلم بروکلی غنی از آنتی اکسیدان‌ها برای کاهش خطر ابتلا به انواع مشکلات پروستات هستند. مصرف مداوم پیاز و سیر نیز خطر ابتلا به هیپرپلازی را کاهش می‌دهد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ