تمام بازیکنانی که بارسلونا در ژانویه زیر نظر دارد/ کادوی کریسمس

0

ساتین –

ژاوی سرانجام به بارسلونا آمد و کارش را شروع کرد. حالا سرمربی جدید کاتالان‌ها خوب می‌داند که پنجره نقل‌وانتقالات ژانویه بهترین فرصت برای تقویت تیم جدیدش است.

چند روز پیش خوان لاپورتا لابه‌لای صحبت‌هایش به این مسئله اشاره کرد که در سال جدید امکان خرید سه بازیکن جدید وجود خواهد داشت. با این حال، با توجه به وضعیت مالی باشگاه بارسلونا، تعداد خریدهای ارتباط مستقیمی با خروجی‌های احتمالی خواهد داشت. مسئله‌ای که واضح است، بارسلونا در ماه ژانویه به دنبال یک مهاجم خواهد بود، اگرچه هنوز تصمیم‌گیری قطعی در این مورد نشده است. به زودی جلسه‌ای بین اعضای هیئت‌مدیره باشگاه و سرمربی جدید برگزار خواهد شد تا مشخص شود آن‌ها می‌خواهند چه بازیکنانی را جذب کنند.

غیبت طولانی‌مدت سرخیو آگوئرو و احتمال قرضی جدا شدن لوک دی‌یونگ در ژانویه که هردو مهاجمانی هستند که این فصل به نوکمپ آمده‌اند، نشان می‌دهد تیم نیاز به یک مهاجم نوک خواهد داشت. البته مارتین بریت‌ویت که پیش از مصدومیتش شرایط خوبی داشت در آینده نزدیک در دسترس خواهد بود، ولی تاریخ دقیقی برای بازگشت او هم مشخص نشده است.

انتقال قرضی

باشگاه بارسلونا در حال حاضر می‌داند که وضعیت اقتصادی به آن‌ها اجاره نمی‌دهد یک مهاجم نخبه و آینده‌دار به خدمت بگیرند. به جای آن، این ایده مطرح است که بازیکنی را به صورت قرضی بیاورند تا فقط هزینه انتقال قرضی و حقوق را متحمل شوند. بارسایی‌ها حالا به این فکر می‌کنند که برخی از ستاره‌های‌شان که نیمکت‌نشین هستند و تمایل دارند نوکمپ را ترک کنند، را قرض بدهند و در عوض بازیکن مهم‌تری را برای این پست قرض بگیرند.

استرلینگ در کانون توجه

یکی از بازیکنانی که مدتی است در مورد حضورش در بارسلونا صحبت می‌شود، رحیم استرلینگ ستاره خط آتش منچسترسیتی بوده است. استرلینگ تا کنون در فصل جاری فقط ۳۷۶ دقیقه در ترکیب تیمش به میدان رفته، یعنی مدت زمانی کمی بیشتر از ۴ بازی کامل. به وضوح هم مشخص است که این بازیکن ملی‌پوش که توانایی بازی در پست‌های وینگر و مهاجم را دارد، از تعداد دقایق بازی‌اش در ورزشگاه اتحاد راضی نیست. استرلینگ می‌خواهد در تیمش نقش پررنگ‌تری داشته باشد و بارسلونا حاضر است این نقش را به او بدهد. 

پپ گواردیولا هم در حاشیه مراسم معارفه ژاوی با رسانه‌ها صحبت کرد و گفت که هر بازیکنی باشگاه بارسلونا بخواهد به آن‌ها قرض خواهند داد. به نظر می‌رسد باشگاه منچسترسیتی مشکلی با انتقال استرلینگ به نوکمپ نداشته باشد.

کاوانی و ورنر

دو بازیکن دیگر هم از لیگ برتر انگلیس مورد توجه بارسلونا هستند؛ یکی ادینسون کاوانی مهاجم باتجربه اروگوئه‌ای منچستریونایتد و دیگری تیمو ورنر مهاجم آلمانی و جوان چلسی.

کاوانی در پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی هم با بارسلونا در ارتباط بوده، برای این که مهاجم نوک باسابقه و ثابت‌شده‌ای در فوتبال اروپا است. با این حال ۳۴ سالگی برای او یک نقطه ضعف است. با این وجود کاوانی با سابقه حضور در پاری‌سن‌ژرمن و ناپولی می‌تواند گزینه خوبی برای عقد قراردادی کوتاه مدت برای ۶ ماه باشد. حتی بارسایی‌ها می‌توانند به انتقال قرضی کاوانی هم بیاندیشند.

ورنر هم قبل از عقد قرارداد با چلسی در لیست خرید بارسلونا قرار داشت. حالا دوباره این مهاجم ملی‌پوش آلمانی که در لایپزیش درخشان بود، مورد نظر بارسا قرار گرفته. از وقتی که روملو لوکاکو به لندن برگشت، ورنر کمتر به‌عنوان بازیکنی ثابت به کار گرفته شده. او فقط توانسته ۳۸۸ دقیقه در لیگ برتر بازی کند و شاید به همین دلیل تصمیم بگیرد حداقل به صورت موقت استمفوردبریج را ترک کند.

وینگر

گزینه جانشین برای مهاجمانی که نام برده شد، یک وینگر است. البته اولویت با رحیم استرلینگ خواهد بود که توانایی بازی در هردو پست وینگر و مهاجم را دارد. در صحبت‌های ژاوی مشخص شد که او خواهان حفظ بازیکنی مثل عثمان دمبله است و برایش پست وینگر اهمیت بالایی خواهد داشت. از طرفی اعتقاد دارد آنسو فاتی می‌تواند به‌خوبی این نقش را برای بارسلونا بازی کند. با این حال هردو بازیکن نام برده شده بارها با مصدومیت مواجه شده‌اند و همیشه در دسترس نخواهد بود. شاید گزینه جدیدی برای این پست به لیست خرید کاتالان‌ها اضافه شود.

اخبار منچستر یونایتد

منبع : خبر ورزشی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ