خوشحالی یوفا و چفرین از موضع گیری اتحادیه اروپا علیه سوپرلیگ

0

رئال مادرید نیوز : مدیران سوپرلیگ اروپا به بیانیه پارلمان اروپا واکنش نشان دادند و با آنها در این باره که مدل ورزش اروپا باید مدلی بر اساس “همدلی، اتحاد، رقابت آزاد، شایستگی ورزشی و برابری” باشد موافقت کردند اما اعتقاد دارند که باید انحصارطلبی یوفا به پایان برسد.

در حقیقت مدیران سوپرلیگ اعتقاد دارند که “اتحادیه اروپا به یک ابهام کلیدی پاسخ نداده است. این که لازم است که همه بازیگران حاضر در بخش ورزش در اتحادیه اروپا به ارزش های بنیادین و برند حقوقی و روند قضایی دادگاه ها احترام بگذارند. در هیچ گونه از فعالیت های اتحادیه اروپا رفتارهایی نظیر رفتار یوفا (که مقرش در شهر نیون در سوئیس است) قابل پذیرش نیست چرا که آنها به عنوان تنها قانونگذار مسابقات و برگزارکننده صالی مسابقات اروپایی مرتکب انحصارطلبی شده اند و جلوی هرگونه رقابت با انحصارطلبی خود را گرفته اند.”

آنالاس لاگاری و جان هان، وکلای سوپرلیگ اروپا معتقدند که ورزش اروپا به خصوص فوتبال نیاز به مراقبت اضطراری در مقابل آزارهایی دارد که از جانب گروهی از بازیگران بیرونی اتحادیه اروپا به آن وارد می شود که منافعی غیرمرتبط با ورزش دارند و از باشگاه های فوتبال به عنوان پلتفرمی برای منافع شخصی خود استفاده می کنند و قوانین فیرپلی مالی را زیر پا می گذارند و به شفافیت در فوتبال سنتی ضربه می زنند. در حقیقت به گفته آنها “هدف  اصلی سوپرلیگ، دفع از فوتبال اروپا در مقابل چنین آزارهایی است چرا که این تورنمنت، رعایت فیرپلی مالی سختگیرانه را تضمین می کند و به شفافیت مالی باشگاه ها کمک خواهد کرد چرا که سیستمی شفاف و موثر را برای باشگاه ها دارد نه این که اشخاص ثالث خارج از اتحادیه اروپا که سرمایه هایی خارج از فوتبال را دارند، از منافع ویژه ای بهره ببرند.”

در حقیقت حکم نهایی باید در ماه های آینده توسط دادگاه عالی اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ داده شود و مشخص می شود که آیا یوفا موضع غالب را در قوانین رقابت در فوتبال اروپا دارد یا نه. موسسان سوپرلیگ اعتقاد دارند که دادگاه عالی اتحادیه اروپا قطعا در حکم خود از ورزش اروپا حمایت خواهد کرد.

از سویی یوفا در بیانیه ای از اتفاقات رخ داده در جلسه اتحادیه اروپا حمایت کرد و اعلام کرد که پارلمان اروپا قصد حمایت از فوتبال اروپا را در مقابل تهدیدهای تورنمنت های “جدایی طلب” خواهد داشت.در این بیانیه آمده است:” پارلمان اروپا امروز با حمایتی گسترده، طرحی را در حمایت از ورزش اروپا در مقابل تهدید تورنمنت های جدایی طلب نظیر تلاش برای سوپرلیگ تصویب کرد. طرحی که با حمایت توماژ فرانکفوفسکی فوتبالیست سابق لهستان صادر شد با حمایت اکثریت اعضای اتحادیه اروپا تصویب شد. یوفا از تصویب این طرح حمایت می کند و اعتقاد دارد که پیشرفت ورزش باید بر اساس ارزشها و شایستگی های ورزشی باشد. گزارش فرانکوفسکی در مورد همدلی، برابری جنسی و مدیریت درست بود. پارلمان اروپا در موضع خود در مقابل تهدیدهای کنونی ورزش اروپا تصمیم های درستی را می گیرد. اعضای اتحادیه اروپا به شکلی قاطعانه تورنمنت هایی نظیر سوپرلیگ را محکوم کردند و اعتقاد دارند که این تورنمنت  ارزشهای ورزشی را زیر سوال می برد.”

چفرین رئیس یوفا نیز از این بیانیه ابراز خرسندی کرد و گفت:” فوتبال اروپا یک بازار مشخص نیست که فقط به منافع برخی باشگاه ها اهمیت بدهد بلکه باید یک موفقیت اروپایی برای کل جامعه باشد. همچنان با اتحادیه اروپا همکاری می کنیم تا از مدل ورزشی اروپا در زمینه فوتبال اروپا محافظت کنیم.”

ساعت بازی رئال مادرید امشب اخبار رئال مادرید

خوشحالی یوفا و چفرین از موضع گیری اتحادیه اروپا علیه سوپرلیگ

منبع : مرجع خبری رئال مادرید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ