پرورش قارچ گانودرما در منزل +قیمت و درآمد در ایران

0

لوازم پرورش قارچ گانودرما ، مجوز پرورش قارچ گانودرما ، مقاله پرورش قارچ گانودرما ، درامد پرورش قارچ گانودرما ، آموزش رایگان پرورش قارچ گانودرما ، طرح توجیهی پرورش قارچ گانودرما ، پرورش قارچ گانودرما در گلخانه

آشنایی کلی با قارچ گانودرما

این قارچ که در زبان انگلیسی ganoderma mushroom نامیده می شود از خانواده قارچ های قرمز رنگ است اما به یاد داشته باشید که هر قارچ قرمز سمی و خطرناک نخواهد بود. گانودرما نیز جزو قارچ های پر خاصیتی است که خواص درمانی زیادی برای شما خواهد داشت، این ماده گیاهی دارای ارزش غذایی و دارویی بالایی می باشد و در طب سنتی چین و ژاپن قدمت ۴۰۰۰ ساله دارد. امروزه در بسیاری از کشورها از خواص درمانی و دارویی این ماده غذایی استفاده می کنند.

مشاغل پر سود کسب و کار پر سود قیمت قارچ گانودرما قارچ شغل پر سود درآمد قارچ گانودرما چی تولید کنم بفروشم پرورش قارچ گانودرما پرسودترین محصول کشاورزی پردرآمدترین محصول کشاورزی پر سودترین مشاغل پر سودترین کار بهترین محصول کشاورزی برای کاشت

تولیدکننده قارچ گانودرما

یک تولیدکننده قارچ گانودرما گفت: در حال حاضر تولید قارچ گانودرما به دلیل کم بودن تعداد تولیدکنندگان، توجیه اقتصادی بالایی دارد.

پیش از اینکه تولید قارچ گانودرما را شروع کنم، چند سال در حوزه تولید قارچ دکمه‌ای فعالیت داشتم و با شرایط کاشت و نگهداری آشنا بودم. پیش از شروع کار هم مطالعاتی در رابطه با نحوه کشت، بیماری‌ها و … داشتم و این مطاعات باعث شد با قارچ گانودرما آشنا شده و از تنها تولیدکننده این قارچ که جهاددانشگاهی مشهد بود، آشنا شدم.

پس از انعقاد تفاهم‌نامه با این مرکز برای اولین‌بر کمپوس دریافت شده و تولید بر اساس فازبندی‌ها آغاز شد. در فاز اول تولید در حجم کم  با دو تن کمپوست آغاز کردیم و تولیدات خوبی اتفاق افتاد. با شرکت‌های دارویی موجود در تهران برای فروش عمده قرارداد بسته و خوشبختانه مشکلی در رابطه با بازار وجود ندارد و پس از گسترش نیز با یک شرکت تولیدکننده لوازم آرایشی و بهداشتی قرارداد فروش داریم.

مزیت و تفاوت تولید قارچ گانودرما در زنجان نسبت به سایر قارچ‌ها چیست؟

در حال حاضر در زنجان تولیدکننده قارچ دکمه‌ای به تعداد زیادی وجود دارد، ولی قارچ گانودرما در استان تولید نمی‌شد. تقاضا برای کشت وجود دارد و حال به دنبال آن هستیم که کمپوست تولید قارچ را تهیه و در اختیار متقاضیان تولید این نوع قارچ قرار دهیم. در حال حاضر تولید فاز آزمایشی کمپوست قارچ گانودرما به پایان رسیده و تولید نیمه صنعتی به زودی آغاز می‌شود.

تفاوتی که در تولید قارچ گانودرما با دیگر قارچ‌ها وجود دارد، زمان چهار ماهه برای تولید است ولی قارچ‌های دکمه‌ای ۲ ماه برا تولید زمان نیاز دارد. در قارچ دکمه‌ای فعالیت، هزینه و کارگر بیشتری نیاز است ولی تولید قارچ گانودرما، هزینه و کارگر کمتری نیاز دارد ولی توجهات ویژه‌ای در امر تولید نیاز است تا زیان به وجود نیاید.

در رابطه با قارچ گانودرما توضیح دهید

قارچ گانودرما، نوعی قارچ دارویی از گونه قارچ‌های قرمز و چتری است که از ۲۰۰۰ سال قبل در کشورهایی از قبیل ژاپن و چین کشت می‌شد و به عنوان پادشاه گیاهان دارویی شناخته شده و برای بهبود بیماری‌ها بسیار موثر است. چند سالی است که در کل جهان شناخته شده و از محصولات آن و یا ترکیب آن با موادی از قبیل قهوه و یا دمنوش‌های آن استفاده می‌شود.

این نوع قارچ باعث کاهش فشارخون، قندخون و افزایش سیستم ایمنی بدن، افزایش ترشح اسید نوکلئیک خون شده و بیماری لک و پیس را کاهش داده و مصرف آن کاهش دردهای عضلانی را نیز به همراه دارد و برای بیماری ام‌اس بسیار مفید است.

این قارچ به صورت خشک، دمنوش، کپسول و یا ترکیب با چای یا قهوه استفاده می‌شود و میزان مصرف آن نیز برای هر فرد متفاوت است ولی به صورت عمومی یک تا یک‌ونیم قاشق چای‌خوری در روز می‌توان آن را مصرف کرد و این مصرف دوره‌ای، یک روز درمیان و به مدت چند ماه است.

در استان زنجان و سایر استان‌ها، محصول تولید شده به شکل بسته‌بندی‌ خشک و یا پودر شده ارسال می‌شود و در برخی از فروشگاه‌ها نیز قارچ گانودرما به فروش می‌رود. متقاضیان در هنگام خرید به ترکیب موجود و نسبت ترکیب قارچ گانودرما با سایر موارد حتما توجه داشته باشند.

برای ورود به این شغل چه مهارت و دانشی نیاز است؟

فرد برای ورود به هر شغلی باید حتما اطلاعات عمومی در رابطه با آن داشته باشد، ولی قبل از آن باید در دوره‌های آموزشی شرکت کرده و اصول اولیه کار عملی را بیاموزند. پس از پایان دوره باید فرد شرایط خود را با شرایط تولید قارچ بسنجد و مطمئن شود که می‌تواند زمان و هزینه لازم را صرف این کار کند.

برای کسی که هیچ آموزشی در این رابطه نداشته و به اصطلاح از صفر شروع می‌کند آموزش تئوری و عملی چهار ماه زمان نیاز دارد.

مشاغل پر سود کسب و کار پر سود قیمت قارچ گانودرما قارچ شغل پر سود درآمد قارچ گانودرما چی تولید کنم بفروشم پرورش قارچ گانودرما پرسودترین محصول کشاورزی پردرآمدترین محصول کشاورزی پر سودترین مشاغل پر سودترین کار بهترین محصول کشاورزی برای کاشت

 آیا می‌توان از این شغل به عنوان شغل خانگی استفاده کرد؟

این شغل می‌تواند در حجم‌های کوچک در خانه‌ها و به عنوان شغل خانگی، برای خانوار درآمد داشته باشد، ولی باید توجه داشت که برای حجم‌های بالای ۲۰ متر این مسئله در خانه‌ها قابلیت توجیه دارد. همچنین کمپوستی که مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز، باید بالای ۲ تن باشد تا تولید، توجیه اقتصادی داشته باشد.

رطوبت یکی از نیازهای ابتدایی خاک است و در خانه‌ها باید شرایط سالن محل تولید با نیازهای تولید قارچ مطابقت داده شود. برای مثال وقتی دیوارهای اتاق گچی باشد باید دیوارها با نایلون پوشانده شود تا رطوبت محیط حفظ شده و خارج نشود تا هم تولید و هم ساختمان آسیب ببیند.

در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان در خانه با رعایت شرایط تولید قارچ دکمه‌ای تولید می‌کنند و در بحث قارچ گانودرما نیز با رعایت شرایط می‌توان آن را در خانه‌ها تولید کرد؛ حجم کاری برای قارچ گانودرما کمتر است ولی نیاز به رعایت نکات بهداشتی بیشتری دارد.

گردش مالی تولید قارچ گانودرما چگونه است؟

گردش مالی بستگی به میزان و حجم تولید و مقدار و قیمت فروش دارد. اگر محصول بیشتری تولید شود، به خاطر صرفه‌های ناشی از مقیاس، سود بیشتری حاصل می‌شود. به جز هزینه تجهیز سالن تولید؛ برای ۲ تن کمپوست که هزینه‌ای قریب به ۱۲ میلیون تومان دارد و ۳۰ متر فضا؛ ۴۰ کیلوگرم قارچ خشک تولید می‌شود و درآمد بسته به فروش متفاوت است که در حال حاضر قیمت فروش قارچ گانودرما بین ۷۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان به صورت فله است ولی اگر فروش به صورت بسته بندی باشد، یک کیلوگرم به قیمت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود. هرچه مقیاس تولید بیشتر باشد، سود حاصل بیشتر می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ