شب دوم هفته ششم لیگ قهرمانان اروپا/ گروه پیچیده و سرنوشت بارسا

0

شب دوم هفته ششم لیگ قهرمانان اروپا/ گروه پیچیده و سرنوشت بارسا

ساتین –

امشب جمع ۱۶ تیم مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، جمع خواهد شد. دیدارهای گروه‌های E، F، G و H برگزار خواهد شد تا مشخص شود در کنار بایرن‌مونیخ، منچستریونایتد، چلسی و یوونتوس کدام تیم‌ها راهی مرحله بعد می‌شوند.

گروه E؛ نبرد بزرگ مونیخ

همه نگاه‌ها در آخرین شب از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به مونیخ است. در حالی که بایرن‌مونیخ هیچ دغدغه‌ای ندارد و مثل همیشه راحت بازی خواهد کرد، هواداران و بازیکنان بارسلونا و ژاوی سرمربی این تیم نگران اتفاقات دیدار در آلیانتس‌آرنا خواهند بود. سابقه بازی‌های آخر نشان می‌دهد که بایرن اگر این بازی را جدی بگیرد باز هم شانس بسیار زیادی برای شکست دادن بارسلونا خواهد داشت. بایرنی‌ها در ۶ بازی آخرشان ۵ مرتبه بارسلونا را برده‌اند. از طرفی بایرن ۱۹ گل در لیگ قهرمانان زده و این آمار برای بارسا ۲ گل است! به نظر می‌آید باید شاهد نبردی سخت برای بارسا و راحت برای بایرن باشیم. البته بارسا شاید در صورت پیروز نشدن هم صعود کند، ولی امیدوار است که دیناموکیف بتواند ترمز بنفیکا را بکشد.

در دیگر این گروه بنفیکا در لیسبون به مصاف دیناموکیف خواهد رفت. با وجود برد ۳ گله مقابل بارسلونا، کار عقاب‌ها به تدریج خراب شد و حالا فقط ۵ امتیاز دارند. با این حال امید برد آن‌ها خیلی از امید تساوی بارسلونا هم بیشتر است. در دیدار رودررو هم که برنده هستند. باید ببینیم بنفیکا مقابل رقیبی که در بازی رفت مقابل آن با تساوی بدون‌گل متوقف شد، پیروز می‌شود یا با توقف از دور رقابت‌ها کنار خواهد رفت. ۳ برد، یک تساوی و یک شکست حاصل کار بنفیکا مقابل این رقیب بوده. تنها تساوی در دیدار رفت رقم خورده است. ۴ برد، ۲ تساوی و ۴ شکست عملکرد کلی بنفیکا مقابل تیم‌های اوکراینی است.

گروه F؛ در کنار منچستریونایتد

منچستریونایتد در هفته آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا چالشی ندارد و این از خوش‌شانسی رانگنیک است. شیاطین‌سرخ با سولشائر اگر در لیگ برتر ناموفق بودند، در لیگ قهرمانان وضعیت خوبی داشتند. با ۱۰ امتیاز هفته گذشته صعود کردند و حالا به مصاف یانگ‌بویز خواهند رفت که شانسی برای ماندن در لیگ قهرمانان ندارد، ولی با دبل کردن شیاطین‌سرخ می‌تواند راهی لیگ اروپا شود. در دیدار رفت ناباورانه یونایتد به این حریف سوئیسی باخت. شاید این دیدار، بازی خوبی برای رانگنیک باشد تا با تیم جدیدش بیشتر آشنا شود. یونایتد پیش از شکست دیدار رفت، ۲ مرتبه مقابل یانگ‌بویز پیروز شده بود.

اما بازی مرگ و زندگی این گروه در برگامو برگزار خواهد شد، جایی که آتالانتا میزبان ویارئال است و قهرمان فصل پیش لیگ اروپا با توجه به کسب یک امتیاز بیشتر، شانس بهتری هم برای صعود خواهد داشت. در نبرد رفت دو تیم به تساوی ۲-۲ رسیدند. این روزها آتالانتا در سری A وضعیت خیلی خوبی دارد و حتی هفته قبل ناپولی صدرنشین را برد. اما ویارئال ۳ هفته است پیروز نشده و با شکست مقابل سویا به استقبال هفته آخر لیگ قهرمانان آمده. ۶ برد، ۵ تساوی و ۶ شکست حاصل کار ویارئال مقابل ایتالیایی‌ها بوده. از طرفی آتالانتا مقابل اسپانیایی‌ها ۲ برد، یک تساوی و ۲ شکست داشته. با وجود حساسیت این دیدار، باز هم بعید است دیداری کم‌گل ببینیم. تیم تحت هدایت گاسپرینی همیشه بازی‌های جذابی را پشت سر می‌گذارد. ۲۰ گل در ۵ بازی قبلی این تیم ردوبدل شده است.

گروه G؛ مربع صعود

اگرچه شاید در گروه G نام‌های برای فوتبال‌دوستان جذاب نباشند، ولی جذاب‌ترین گروه در هفته آخر همین گروه است؛ جایی که لیل، ردبول، سویا و ولفسبورگ همگی با ۸، ۷، ۶ و ۵ امتیاز شانس صعود خواهند داشت. ولفسبورگ رده آخری میزبان لیل است و فقط شانس دارد که به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا برسد. این تیم با تساوی هم به رده سوم نمی‌رسد و ادامه حضورشان در لیگ اروپا منتفی است. دیدار رفت ولفسبورگ و لیل با تساوی بدون‌گل تمام شد. لیل شانس دارد بعد از ۱۴ سال به مرحله حذفی برسد. ولفسبورگ اما ۶ فصل قبل در این مرحله حضور داشت. ۳ برد، ۶ تساوی و ۵ شکست حاصل کار ولفسبورگ مقابل فرانسوی‌ها بوده. اما لیل مقابل آلمانی‌ها حتی یک برد هم نداشته، ۴ مرتبه به تساوی رسیده و ۴ بازی را باخته.

ردبول زالتسبورگ صدرنشین گروه هم شده بود، اما در ۲ بازی آخرش شکست خورد تا کار این تیم گره بخورد. سویا اما بعد از ۲ هفته در لالیگا پیروز شده و امیدوار است با شکست ردبول بتواند راهی مرحله بعد شود. آندلوسی‌ها از حریف‌شان یک امتیاز کمتر دارند و حتی نتیجه دیدار همزمان هم برای‌شان فرقی نمی‌کند. آن‌ها باید حتماً ۳ امتیاز را بگیرند. نکته جالب برای سویا این است که در ۶ دیدار آخر خارج‌ازخانه شان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا شکست نخورده‌اند، اما حالا فقط برد دوای دردشان است. این فصل هردو بازی خارج‌ازخانه را با تساوی سپری کرده‌اند.

گروه H؛ تعیین صدرنشین

از ابتدا مشخص بود به جز چلسی و یوونتوس در این گروه تیمی شانس صعود نخواهد داشت. هفته قبل هم که چلسی موفق شد کولاک کند و صدر جدول را با ۴ گلی که زد از یوونتوس بگیرد. حالا در هفته پایانی یک برد مقابل زنیت در روسیه آن‌ها را به طور قطع به‌عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد خواهد کرد. شاید این فرصت خوبی باشد که توخل روحیه تیمش را بازیابی کند. چند روز قبل صدر جدول لیگ برتر انگلیس را از دست داده‌اند. ۷ برد، یک تساوی و یک شکست مقابل تیم‌های روسی برای چلسی ثبت شده که تنها یکی از آن‌ها مقابل زنیت بوده است. در سمت مقابل زنیت که می‌تواند کارش را در لیگ اروپا ادامه دهد، مقابل انگلیسی‌ها ۲ برد و ۴ باخت داشته و هیچ‌گاه به تساوی نرسیده.

یوونتوس که صدر را دودستی تقدیم چلسی کرد، باید به مصاف مالمو برود و هنوز امیدوار است رده نخست را از چلسی بگیرد. ۳ برد در دیدارهای قبلی یووه مقابل مالمو برای بانوی‌پیر رقم خورده و حتی یک گل هم نخورده‌اند. تیم تحت هدایت آلگری در سری A از صدر جدول ۱۱ امتیاز عقب است و بعید است به این راحتی به کورس قهرمانی بازگردند. یوونتوس در مجموع ۴ برد و یک تساوی مقابل سوئدی‌ها داشته. مالمو هم با کسب تجربه در لیگ قهرمانان، شانس کمی با یک امتیازی که گرفته برای حضور در لیگ اروپا هم خواهد داشت.
 

اخبار منچستر یونایتد

منبع : خبر ورزشی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ