نگاهی به بازیهای تاریخی رئال و کادیز؛ از گل خاطره انگیز بوتراگوئنو تا حذف از کوپا به خاطر چریشف

0

رئال مادرید نیوز : کادیز فقط یک بار در زمین رئال پیروز شده که آن هم در دی استفانو بوده است و نه والدبباس. در حقیقت کادیز توانست فصل گذشته، رئال مادرید را کاملا شوکه کند. آخرین حضور کادیز در برنابئو البته به ۲۲ ژانویه ۲۰۰۶ برمی گردد که در آن بازی با گل مدینا پیش افتند اما رئال با گلهای روبرتو کارلوس، بکام و روبینیو به بازی برگشت و با نتیجه سه بر یک پیروز شد. برخی از جذاب ترین بازیهای تاریخ دو تیم را مرور می کنیم:

نیمه نهایی در کوپا:در زمستان ۱۹۹۰، رئال مادرید با هدایت توشاک در لالیگا صدرنشین بود که در نیمه نهایی کوپا مقابل کادیز قرار گرفتند. رئال در بازی رفت به سختی با نتیجه یک بر صفر با گل پاکو یورنته پیروز شد و در بازی برگشت با نتیجه سه بر صفر برنده شد تا به فینال برسد و در ان جا مقابل بارسا در مستایا شکست بخورد.

گل بی نظیر هوگو سانچز: در روز اول اکتبر ۱۹۸۹، رئال در نزدیکی خط عرضی صاحب ضربه ایستگاهی شد. هوگو سانچز پشت ضربه رفت و تصمیم گرفت که کاشته را مستقیم بزند. توشاک مربی رئال خطاب به وی فریاد زد:” هوگو به سمت دروازه نزن!” اما سانچز کار خودش را کرد و اتفاقا ضربه به گل تبدیل شد!

اثر هنری بوتراگوئنو:بوتراگوئنو در روز ۱۱ فوریه ۱۹۸۷ یکی از زیباترین گلهای تاریخ فوتبال اسپانیا را به ثمر رساند. در دور برگشت یک هشتم نهایی کوپا، رئال با نتیجه شش بر یک مقابل کادیز پیروز شد. گل اول بازی در دقیقه چهارم توسط بوترا به ثبت رسید. امیلیو روی آن گل چندین و چند بازیکن حریف را دریبل زد و دروازه حریف را باز کرد.

اولین میزبانی لالیگا، جشن رئال مادرید: اولین باری که کادیز در خانه رئال بازی کرد به دیداری دوستانه در اکتبر ۱۹۴۸ برمی گردد که بازی با تساوی سه بر سه به اتمام رسید اما اولین تقابل رسمی دو تیم به ۱۶ آوریل ۱۹۷۴ برمی گردد. کادیز در بازی رفت در خانه با نتیجه یک بر صفر پیروز شده بود که باید رد برنابئو بازی می کردند. رئال اگر پیروز می شد و بارسلونا مقابل گیخون می باخت، می توانست مقابل هوادارانش جشن قهرمانی بگیرد و همین اتفاق هم رخ داد. گلهای ولف و سانتیانا مقابل قعرنشین به گل آبل برای گیخون در ال مولینون اضافه شد. بدین ترتیب رئال در فاصله سه هفته به پایان به قهرمانی رسید.

جای خالی ماخیکو گونزالس:ماخیکو گونزالس در مقابل رئال مادرید بازی نکرد چرا که به شهرداری قول داده بود که لباس سه مغ را به تن کند و نزد بچه ها برود (چیزی شبیه بابانوئل) ماخیکو در بازی رفت گل پیروزی تیمش را زده بود. در بازی برگشت تا دقیقه ۶۱ بازی بدون گل بود تا این که طلسم شکسته شد. رئال با نتیجه شش بر دو پیروز شد اما در دقیقه ۸۲ گل سوم زده شد تا رئال با نتیجه سه بر دو پیش بیافتد.

تشویق ماخیکو و هو شدن میشل: در روز دوم می ۱۹۸۹ ، رئال باز هم کادیز را در برنابئو گلباران کرد و با نتیجه چهار بر صفر پیروز شد. این چهارمین پیروزی متوالی رئال مادرید بود اما شبی برای جشن در برنابئو نبود. رئال مادرید کمی قبل در مقابل میلان با نتیجه پنج بر صفر باخته بود. هواداران از بین هاکر به خاطر آن نتیجه عصبانی بودند. هواداران رئال در آن بازی ماخیکو از کادیز را تشویق کردند بازی خانگی بعدی رئال مقابل اسپانیول بود که رئال با نتیجه سه بر صفر پیروز شد و قهرمان لالیگا شد که البته میشل در ان بازی هو شد.

حذف جنجالی از کوپا: البته در دسامبر ۲۰۱۵ نیز رئال در مقابل کادیز به شکل عجیبی از کوپا حذف شد. رئال در آن شب با نتیجه سه بر یک برنده شد اما استفاده غیرقانونی از چریشف باعث شد تا رئال مادرید از کوپا اوت شود!

ساعت بازی رئال مادرید امشب اخبار رئال مادرید

نگاهی به بازیهای تاریخی رئال و کادیز؛ از گل خاطره انگیز بوتراگوئنو تا حذف از کوپا به خاطر چریشف

منبع : مرجع خبری رئال مادرید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ