آنچلوتی:«بنزما بهترین بازیکن دنیاست؛ بازیکنی با قدرت دریبل زنی وینیسیوس ندیده بودم»

0

رئال مادرید نیوز : کارلو آنچلوتی مربی ایتالیایی رئال مادرید مصاحبه ای در مورد آخرین حال و هوای تیم با نشریه آس داشت.

نقش آنچلوتی در پایان سال خوب رئال مادرید:”شاید تجربه من در این همه همه سال فوتبال بازی کردن مهم بوده و می دانم که چطور به بازیکنانم اعتماد به نفس بدهم. رئال مادرید تکیبی باکیفیت را دارد و مربی باید بتواند به آنها اعتماد به نفس بدهد. نقش کادر فنی نیز در مورد تعادل میان جوان ها و باتجربه ها مهم است و از این حیث نیز موفق هستیم اما رئال مادرید یک تیم منسجم بوده است.”

صدرنشینی مقتدرانه:” درست است که امسال نتایج بهتری گرفتیم اما تیم از فصل گذشته شکل گرفت. تیم در فصل قبل تا پایان جنگید. جامی نبردند اما رقابت کردند و به بردن در فصلی نزدیک بودند که کرونا کار را برای همه سخت کرده بود.”

وعده جامها را می دهید؟” وعده قهرمانی هبترین ایده ممکن نیست اما سعی می کنیم که مثل همیشه وعده بدهیم که رئال مادرید تا پایان در همه تورنمنت ها و در هر بازی بجنگد. در مرحله اول فصل کمی اشتباه کردیم. فقط دو شکست داشتیم: مقابل اسپانیول در لالیگا و مقابل شریف در چمپیونزلیگ اما دوره ای بود که بازیکنانی نظیر مودریچ و کروس را نداشتیم. اما وقتی که هر دو برگشتند دیدیم که تیم هویت بسیار مشخصی دارد.”

در دوره بازیب در میلان ستارگانی نظیر گولیت و فان باستن و بازیکنان پرتلاش مثل بارزی و آنچلوتی کنار هم بودند:”زمانی که تیمی این گونه رقابت می کند، همه می توانند بهترین عملکردشان را داشته باشند و به تیم کمک کنند. هر کسی باید توانایی های خودش را بررسی کند و در خدمت هم تیمی ها باشد.  وظیفه مربیه مین است و در رئال مادرید همین تعادل را داریم. بازییکنانی داریم که کیفیت بالاتری دارند، برخی تعهد بالاتری دارند و برخی بیشتر از بقیه می دوند. نقش همه آنها ضروری است. تیمی که بتواند کیفیت های بدنی، فنی و تاکتیکی بازیکنانش را تلفیق کند، به موفقیت می رسد. رئال همین کار را کرده و به خوبی رقابت می کند.”

برخی تیم ها فقط به دنبال بازی زیبا و بدون جام هستند و برخی مثل رئال و بایرن برای جامها می جنگند:”رئال می جنگد چون در خونش همین است و تاریخچه باشگاه همین است. رئال باشگاه متفاوتی نسبت به سایر باشگاه هاست. گفتن این حرف در مورد تیم ها و باشگاه های دیگر آسان نیست.”

نقش عشق به بازی، ژنتیک و … در موفقیت مودریچ:” بی تردید همه چیز نقش دارد.لوکا و همه بازیکنان کنونی در طول دوران فوتبالشان خیلی از خودشان مراقبت می کنند. تمرینات، تغذیه، مراقبت بدنی و … هم چیز نقش دارد. این در بازیکنان کنونی مهم است. بازیکنانی که می توانند به سن مودریچ، رونالدو و ایبرا برسند، شایستگی های بزرگی دارند چرا که خیلی حرفه ای هستند.”

کروس و بنزما هم مثل مودریچ تا سالهای زیادی ادامه می دهند؟”بله مطمئنم که همین طور است چرا که هر روز تلاش می کنند و بسیار حرفه ای هستند. می توانند تا ۴۰ سالگی در بالاترین سطح رقابت کنند. این برای یک مهاجم خیلی مشکل تر است چرا که خستگی بیشتر از هافبک است اما فکر میک نم که می توانند این کار را انجام بدهند.”

بهترین خط هافبک دنیا را دارید؟” بله همین نظر را دارم. کروس، کاسمیرو و مودریچ بهترین خط هافبک حال حاضر دنیا را تشکیل می دهند.شاید کلاسیک ترین هافبک ها آنهایی باشند که بین دو محوطه جریمه می دوند اما کروس و کاسمیرو تجربه و فوقتبال بی نظیری دارند. ترکیب خوبی را با هم تشکیل داده اند و وقتی کنار هم باشند، هیچ کسی را نمی توان با آنها مقایسه کرد.”

بنزما بهترین مهاجم حال حاضر دنیاست؟” فکر می کنم همین طور باشد. در حال حاضر فوتبال با کیفیتی را ارائه می دهد و از نظر گلزنی ثبات دارد. به اندازه رونالدو و هالند گل می زند. بنزما بازیکنی است که تفاوت ایجاد می کند. دیدیم که مقابل بیلبائو چه کار کرد و در مدت کمی دو گل زد. فرم بی نظیری دارد.”

کاماوینگا:”وقتی اسمش می آید هواداران می خندند (خود کارلو هم می خندد) جوان هایی نظیر کاماوینگا و والورده می دانند که چه چیزی پیش رویشان است. مودریچ کروس، کاسمیرو و کروس جلوتر از انها هستند. با بهترین های دنیا رقابت می کنند و در آینده نقش مهمی دارند. کاماوینگا کیفیت و توانایی بی نظیری دارد اما باید درس بگیرد و تجربه اندوزی کند. کاماوینگا کیفیت بی نظیری دارد اما باید درس بگیرد و تجربه اندوزی کند. فقط ۱۹ سال سن دارد. هر روز با مودریچ، کروس و کاسمیرو و استادی نظیر کاماوینگا تمرین می کند. مطمئنم که از تمرین کردن با هم تیمی هایش درس بیشتری می گیرد تا صحبت کردن با من.”

پیشرفت وینیسیوس:” قطعا پیشرفت کرده است. وینیسیوس خیلی بهتر شده چرا که عجله کمتری نسبت به قبل دارد. وینیسیوس به خصوص از نظر مکث در لحظات مهم تغییر کرده است. مهم این است که یک بازیکن بتواند کارهای مشکل را آسان کند چرا که کارهای آسان به نتیجه می رسد. وینیسیوس می دانست که کارهای مشکل را چگونه به سرانجام برساند و در کارهای آسان دچار اشتباه می شد. حالا مدت بیشتری روی حرکات آسان وقت می گذارد و خوب کار کرده است اما مهم این است که در کارهای مشکل همیشه تلاشش را می کرد و همیشه موفق می شد. قطعا می تواند بهتر شود. وینیسیوس سرعت و استاد بی نظیری دارد. هرگز بازیکنی را با کیفیت دریبل زنی او ندیده بودم اما هنوز می تواند بهتر شود و به طور مثال در بازی بدون توپ، حمله با فضاها یا شوت بهتر شود و بهتر عمل کند. ”

پیشرفت جوان ها:” اولین وظیفه در رئال مادرید بردن است اما پیشرفت جوان ها هدفی دیگر است. به شدت در کاستیا تلاش می کنیم و بازیکنان زیادی در آکادمی سعی می کنند که بهتر شوند. آنها متعلق به آینده هستند و به تدریج می توانند موفق شوند. حالا با کرونا از فرصت ها استفاده می کنیم. مهم این است که  جوان ها بتوانند به رقابت ادامه بدهند و از فرصت هایشان استفاده کنند، مثل کاری که پیتر فدریکو مقابل بیلبائو کار کرد.”

قرعه کشی چمپیونزلیگ:” تاسف بار بود. اشتباه بسیار باهوشی بود اما یک اشتباه بود و دیگر چیزی نمی توان گفت. حالا به تقابل با پی اس جی فکر می کنیم. هدف این است که با روحیه ای مشابه قبل از ابتلای بازیکنان به کرونا به آن بازی برسیم. می خواهم بدون مصدوم و بدون مبتلا به آن بازی برسیم.”

انتظارات از رئال در چمپیونزلیگ:” رئال مادرید تا آخرین لحظه رقابت خواهد کرد. برای چمپیونزلیگ امسال نمی توان شانس تیمیش را بیشتر دانست. تیم هایی نظیر بایرن، لیورپول و پی اس جی نیز خوب کار می کنند اما رئال مادرید هم همین طور است. اتلتیکو مادرید نیز در چنین بازیهایی می تواند نقش مهمی داشته باشد. تیم های اسپانیایی در مسابقات اروپایی خواهند جنگید چرا که فوتبال خوبی ارائه می دهند.”

رئال مادرید نصف لالیگا را در جیبش دارد؟” فکر نمی کنم. برتری جزئی داریم و البته رقبایی نظیر اتلتیکو و بارسا خیلی دور هستند. اما سویا زیاد دور نیست. لالیگا تورنمنت بسیار مشکلی است چرا که هرگز نمی توان گفت که بازی آسانی وجود دارد. تیم های خوب زیادی وجود دارند و فوتبال خوبی می بینیم. همه تیم ها کیفیت بازی خوبی دارند.”

رقابت رئال مادرید از نظر مالی با تیم های دولتی و نفتی:” از قدرت مالی رئال شگفت زده نشدم چرا که این باشگاه، ساختار آن و مدیرش را می شناسم. جامعه لحظات سختی را تجربه می کند و رئال مادرید در این شرایط سخت همه تلاش خود را داشته تا یک استادیوم فوق العاده را بسازد که مطمئنم بهترین استادیوم جهان خواهد بود و تیمی آینده دار را دارد که می تواند با رقبایش رقابت کند. قطعا دوست دار که در برنابئوی جدید روی نیمکت بنشینم و در روز افتتاحیه آن سرمربی رئال باشم.”

هالند و امباپه در برنابئوی جدید:”ریالطعا دوست دارم این اتفاق رخ بدهد اما آنیده این تیم از قبل نوشته شده است. نمی دانم که این بازیکنان چه کار خواهد کرد و امیدوارم که مربی رئال در برنابئوی جدید همین مربی کنونی اش باشد. اما فرقی ندارد چرا که آینده رئال با تیم کنونی و جوان هایی که در راه هستند، نوشته شده است. تردیدی نیست که رئال تا سالها در بهترین سطح می جنگد.”

خرید زمستانی:” نه در زمستان درخواست خریدی ندارم. اما برای همه دنیا برای سال جدید آرزوهایی دارم: کرونا به اتمام برسد و بتوانیم در آینده با سلامتی کنار هم باشیم. کریسمس خیلی مبارک وآرزوی بهترین ها برای سال نو برای همه رئالی ها.”

ساعت بازی رئال مادرید امشب اخبار رئال مادرید

آنچلوتی:«بنزما بهترین بازیکن دنیاست؛ بازیکنی با قدرت دریبل زنی وینیسیوس ندیده بودم»

منبع : مرجع خبری رئال مادرید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ