“سکارون” تأثیر سودآوری ناشی از طرح توسعه در صورت تأمین مالی

1

براساس آخرین اطلاعات مندرج در سایت کدال، درآمد هر سهم شرکت سیمان کارون برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۳ به میزان ۱۷۱۷ ریال برآورد شده این در حالی است که درآمد هر سهم “سکارون” با توجه به عملکرد واقعی سه ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ماه سال جاری به میزان ۴۰۰ ریال بوه و در نتیجه این شرکت طی مدت مذکور توانسته ۲۳ درصد از بودجه خود را پوشش دهد.

در همین راستا، مرادی، رییس حسابداری صنعتی شرکت سیمان کارون، در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: شرکت سیمان کارون در گزارش سه ماهه توانسته بودجه خود را پوشش دهد و رقم فروش نسبت به پیش بینی بودجه با افزایش ریالی همراه بوده است. همچنین تولید “سکارون” در سه ماهه نخست سال جاری هیچگونه توقفی نداشته است.

مرادی تصریح کرد: مقدار تولید شرکت سیمان کارون در گزارش ۶ ماهه احتمالاً با کاهش مواجه خواهد شد چراکه این شرکت در تیر ماه سال جاری در بخشی از کارخانه تعمیرات داشته است. همچنین اگرچه “سکارون” در گزارش ۶ ماهه خود به دلیل فروش کلینکر از نظر ریالی با افزایش همراه می باشد اما تأثیر فروش کلینکر در بودجه شرکت سیمان کارون لحاظ نشده است.

رییس حسابداری صنعتی “سکارون” عنوان کرد: با توجه به ناامنی در کشور عراق به دلیل وجود تروریست ها، صادرات محصولات شرکت سیمان کارون به کشور عراق با مشکل خاصی مواجه نشده است چراکه شرکت سیمان کارون صادرات خود را از جنوب عراق به این کشور وارد می کند این در حالی است که تروریست های داعش بیشتر شمال این کشور را تحت سلطه خود قرار داده اند.

مرادی بیان کرد: طرح توسعه ۳۵۰۰ تنی “سکارون” که مربوط به خط دوم تولید می باشد به دلیل مشکل در تأمین مالی با پیشرفت کندی همراه شده است چنانچه مشکل تأمین مالی مرتفع گردد، طرح توسعه مذکور در نیمه اول سال ۹۴ به بهره برداری خواهد رسید.

شرکت سیمان کارون در حال حاضر حدود ۳۰۰۰ تن در روز تولید می کند، در صورتیکه پروژه خط دوم به بهره برداری برسد به دلیل افزایش ظرفیت تولید “سکارون” ۶۵۰۰ تن در روز خواهد شد.

وی در خاتمه افزود: چنانچه عملکرد شرکت سیمان کارون تا پایان سال همانند عملکرد سه ماهه این شرکت باشد، “سکارون” قادر به پوشش بودجه خود خواهد بود. همچنین اگر حمایت هایی از طرف دولت در خصوص تسهیلات مالی صورت گیرد بطوریکه شرکت سیمان کارون در صورت تأمین مالی، بتواند فاز دوم طرح توسعه خود را به بهره برداری برساند، شاهد افزایش در سودآوری این شرکت خواهیم بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. سهیلا صالحیان می گوید

    باسلام خسته نباشید مدیرعامل شرکت سیمان کارون سود سهام تا پایان اسفند ماه ۹۳ شماره حساب ۰۱۰۱۵۴۴۶۲۹۰۰۷ فیش حقوق واریز شده با تشکر شما