کلهر: حذف استقلال و پرسپولیس حاصل انتصاب‌های غیرتخصصی بود/ دوری مردم از فوتبال نتیجه جلسات زیاد آقایان است

0

پایگاه خبری ساتین- کارشناس فوتبال کشور گفت: جلسات زیادی گذاشته شد اما چه حاصلی داشت؟ نتیجه آن حذف از آسیا بود که خیلی‌ها دلزده و از فوتبال دور می‌شوند.

به گزارش ساتین و به نقل از فارس، محمود کلهر در خصوص حذف سه باشگاه ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: این اتفاق هرچند که باعث دلشکسته شدن هواداران بسیاری می‌شود اما می‌تواند به فوتبال ما خیلی کمک کند. با این شرایطی که داریم و می‌دیدیم که تیم‌ها با چه مشکلاتی در مسابقات حاضر می‌شدند، به این تورنمنت نرویم بهتر است.

وی افزود: باید زیر ساخت‌ها، مسائل مالی و… را درست کنیم تا بحث مجوز حرفه‌ای که سال‌هاست تبدیل به یک معضل شده، درست شود. سال ۱۳۹۰ باشگاه راه آهن هیچ چیزی نداشت اما با یک برنامه ریزی درست توانست مجوز حرفه‌ای را دریافت کند. از آن سال تمام کارشناسان و پیشکسوتان بارها گفتند بیایید زیرساخت‌ها و چارچوب‌ها را درست کنید تا از این وضعیت نجات پیدا کنیم اما هیچ گوش شنوایی وجود نداشت. حاصلش این شد که تیم‌های بزرگ ما به راحتی از لیگ قهرمانان کنار گذاشته شدند.

کارشناس فوتبال کشور با اشاره به تاثیر این اتفاق در جامعه، تصریح کرد: این اتفاق تبعات و معضلات اجتماعی خواهد داشت. حضور استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا به شادی جامعه و مراجعه مردم به ورزش و فوتبال خیلی کمک می‌کرد. برای جلوگیری از این اتفاق جلسات زیادی گذاشته شد اما چه حاصلی داشت؟ نتیجه آن حذف از آسیا بود که دودش به چشم هواداران می‌رود. خیلی‌ها دلزده و از فوتبال دور می‌شوند. اما شاید این اتفاق باعث شود در مسیر درست قرار بگیریم.

وی افزود: این اتفاق حاصل کار مدیران بی کیفیتی است که در گذشته و الان در بدنه فدراسیون فوتبال حضور دارند. در آینده هم قطعا همین مشکلات را خواهیم داشت. افراد انتخاب نمی‌شوند. انتصاب می‌شوند و این انتصاب‌ها هم تخصصی نیست. هرچند معتقدم این را باید به فال نیک بگیریم تا افراد متخصص و کاربلد به کمک باشگاه‌های ما بیایند.

کلهر در خصوص اینکه کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال با ۳ رئیس اقدامی انجام داد که باعث حساس شدن کنفدراسیون فوتبال آسیا شد، گفت: همانطور که اشاره کردم در بدنه فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و باشگاه‌ها از افراد متخصص استفاده نمی‌شود. این همه پیشکسوتان جوان، تحصیل کرده و دنیا دیده داریم که می‌توانند خیلی کمک کنند. ورزشکاران و بازیکنان بزرگ ما مسئولیتی قبول نمی‌کنند. یکبار علی کریمی کاندید ریاست فدراسیون فوتبال شد و دیدیم که چه اتفاقاتی رخ داد.

کارشناس فوتبال گفت: حداقل فدراسیون فوتبال می‌تواند انتخاب‌های درستی داشته باشد. انتظارمان این است؛ کسی که مسئولیتی را می‌پذیرد ارتباط خوبی با باشگاه‌ها داشته باشد. آدمی که خاک ورزش را خورده و از قشر ضعیف جامعه معرفی شده دقیقا مشکلات را می‌شناسد و باید از چنین افرادی استفاده شود. با درایت درست وزارت و فدراسیون فوتبال می‌توان از افراد کارآمد استفاده کرد و به آن‌ها آزادی عمل بیشتری داده شود تا برنامه‌های خودشان را پیاده کنند. با تعامل درست بین باشگاه‌ها و فدراسیون همه چیز درست می‌شود. اما متاسفانه باشگاه‌های بزرگ ما هنوز ورزشگاه اختصاصی ندارند و سال هاست با این مشکل دست وپنجه نرم می‌کنند.

کلهر در خصوص اینکه چه کسی را مقصر اصلی این ماجرا می‌داند، اظهار داشت: استقلال و پرسپولیس متعلق به وزارت ورزش هستند. هردو از مشکلات مدیریتی ضربه می‌خورند و پرسپولیس هنوز هم درگیر مشکلات مدیریتی است. همه مقصر هستند و باید تدابیر درستی در نظر گرفته شود تا این مشکلات رفته رفته برطرف شوند. حذف آن‌‌ها از لیگ قهرمانان آسیا ضربه بزرگی به فوتبال ما می‌زند. حضورشان همیشه به ترنسفر شدن بازیکنان کمک می‌کرد. الان با این اتفاق از نظر اقتصادی ضربه بزرگی می‌خوریم که حاصل نبود مدیران کارآمد و متخصص است.

وی در مورد اینکه حذف دو تیم تبعاتی هم در آینده دارد، عنوان کرد: شاید خوب شد تا نگاه ویژه‌‌ای به شرایط باشگاه‌ها داشته باشیم. مشخص شد که AFC و قانون با همه یکسان برخورد می‌کند. کاری به اینکه چند قهرمانی گرفته‌اید، ندارد. امیدوارم با زمانیکه در اختیار داریم مشکلات را به صورت اساسی برطرف کنند تا در آینده شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم. باید به سمت درست کردن زیر ساخت‌ها برویم تا در سال‌های آینده این مشکلات را نداشته باشیم. حذف از آسیا تلنگری بود که به سمت درست کردن وضعیت فوتبال برویم.

۶۶۴۱

اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

کلهر: حذف استقلال و پرسپولیس حاصل انتصاب‌های غیرتخصصی بود/ دوری مردم از فوتبال نتیجه جلسات زیاد آقایان است

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ