عیدی مستمری بگیران تامین اجتماعی ۱۴۰۱

0

عیدی مستمری بگیران تامین اجتماعی کی واریز میشود ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱

در سال گذشته واریز عیدی مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی از حدود ۲۰ بهمن ماه آغاز شد و تا انتهای بهمن ادامه داشت. به احتمال زیاد زمان پرداخت عیدی مستمری بگیران تامین اجتماعی ۱۴۰۱ هم در بازه زمانی مشابه با سال قبل قرار گیرد. اگر چه با توجه به اطلاعات در دسترس واریز این عیدی از ۱۶ بهمن ماه امسال شروع خواهد شد، اما تا مشخص شدن زمان دقیق آن نمی توان در این مورد اظهار نظر کرد. این زمان دقیق در ادامه توسط سازمان تامین اجتماعی کشور مشخص خواهد شد و بعد از آن فرآیند پرداخت عیدی ها آغاز می شود.

زمان واریز عیدی مستمری بگیران ۱۴۰۰

البته موضوع دیگری هم وجود دارد که در تعیین زمان دقیق پرداخت عیدی برای هر فرد تاثیر گذار است. طبق معمول، پرداخت عیدی مستمری بگیران تامین اجتماعی از روز اول آغاز این فرآیند بر اساس حروف الفبا انجام می گیرد. پس این که نام خانوادگی شما در کدام قسمت حروف افبا قرار می گیرد هم در روز دقیق دریافت عیدی تان تاثیر دارد. در سال های گذشته روند پرداخت عیدی برای همه مستمری بگیران این سازمان در حدود ده روز طول می کشید. به عبارت دیگر، فاصله دریافت عیدی اولین بازنشسته تامین اجتماعی با آخرین نفری که عیدی خود را دریافت می کرد در حدود ده روز بود. با توجه به این که طبق روال گذشته پرداخت عیدی مستمری بگیران تامین اجتماعی ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ هم بر اساس حروف الفبا انجام می گیرد، بعد از روز آغاز این فرآیند به احتمال زیاد حدود ده روز طول می کشد تا عیدی همه این افراد به حساب شان واریز گردد. پس مستمری بگیران باید این زمان را هم مد نظر داشته باشند.

مستمری تامین اجتماعی عیدی مستمری بگیران زمان واریز عیدی مستمری بگیران تاریخ پرداخت حقوق مستمری بگیران

عیدی مستمری بگیران تامین اجتماعی چقدر است

مبلغ این عیدی هر ساله توسط دولت تعیین خواهد شد. به این ترتیب که هیئت وزیران جلسه ای را تشکیل داده و با بررسی عوامل مختلف از جمله میزان حقوق و دستمزد در آن سال، نرخ تورم و سایر موارد مربوطه اقدام به تعیین میزان عیدی مستمری بگیران تامین اجتماعی می کنند. مبلغ عیدی امسال بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی هم اکنون تعیین شده و برابر با یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تصویب گردیده است.

عیدی در نظر گرفته شده برای بازنشستگان در سال گذشته ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده بود که در نهایت با در نظر گرفتن عوامل گوناگون ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پرداخت شد. به احتمال زیاد امسال هم در زمان واریز عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی، مبلغ پرداختی بیش از میزان تعیین شده را شاهد خواهیم بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ