سیاوش در زمان ناصرالدین شاه که بود

0

سیاوش در زمان ناصرالدین شاه که بود

داستان سریال درباره عشق ناصرالدین‌شاه به یکی از زنان حرم‌سرایش به نام جیران است. جیران یکی از همسران محبوب و اولین سوگلی ناصرالدین‌شاه بوده. جیران، با سایر زنان دربار ناصرالدین‌شاه فرق داشته. شیفته شکار و اسب‌سواری بوده و هنگام سواری، چکمه و لباس مردانه می‌پوشیده. اولین‌بار برای فراگرفتن رقص به دربار قاجار راه پیدا می‌کند ناصرالدین‌شاه در اولین نگاه به او دل می‌بندد.

باید خاطرنشان کرد که این سریال دارای منبع تاریخی است و وقایع موجود در آن همگی بر اساس واقعیات نگاشته شده. جیران در واقع نام خدیجه خانم تجریشی یا همان فروغ‌السلطنه است. او نخستین سوگلی ناصرالدین‌شاه بود و ابتدا برای یادگیری رقص به دربار ناصرالدین‌شاه راه پیدا کرده بود. اما پادشاه در همان نگاه اول عاشق وی شده و به سبب چشم‌های درشتی که داشته، نام جیران را بر روی او گذشته است.

سریال جیران

داستان سیاوش و خدیجه در سریال جیران

داستان این سریال به ماجرای مثلث عشقی ناصرالدین‌شاه و سیاوش و خدیجه برمیگردد خدیجه و سیاوش پسر و دختر روستایی بوده که به یکدیگر علاقه زیادی دارند آنها عاشق هم هستند و می خواهند ازدواج کنند اما یک روز ناصرالدین شاه که در حال شکار بوده به نزدیکی روستای محل زندگی خدیجه می آید و در این زمان خدیجه را می بیند و عاشق او می شود و تلاش می‌کند تا خدیجه را به دست بیاورد و از این رو وقتی که سیاوش موضوع را با خبر می‌شود به مقابله با ناصرالدین شاه بر می‌آید اما کاری از پیش نمی برد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ