قسمت بیست و دوم سریال جیران چه گذشت

0

در خلاصه قسمت بیست و دوم سریال جیران چه اتفاقی افتاد

در قسمت بیست و دوم سریال جیران ، سیاوش قربانی یک دسیسه شد. او با صداقت و مرامی که از دوران زورخانه و پهلوانی با خودش دارد سعی کرد به سارای گرجی کمک کند. اما سارای گرجی در مواجهه با بدن خون‌آلود سیاوش که زیر شکنجه افراد علیخان حاجب نای صحبت کردن نداشت؛ منکر همه چیز شد. هر چند سارای گرجی مجبور بود به خاطر نجات جان برادر کوچکترش ماجرای فرار از کاخ شاهی را منکر شود اما سیاوش هیچ‌وقت نتوانست این دورنگی و رفتارهای دوگانه دختر گرجی را هضم کند.

شازده بصیر قاجار سریال جیران

لحظه‌ای تنفس در فضای آزادی

در سکانس ابتدایی قسمت بیست و دوم سریال جیران سارای گرجی با لباس یک رعیت‌زاده به صورت سیاوش آب پاشید و او را از خواب بیدار کرد. دختر اسیر گرجی با خوشحالی از اینکه در فضای آزادی و به دور از اسارت نفس می‌کشد آنقدر خوشحال بود که لحظه‌ای فراموش کرد شبیه یک نجیب‌زاده رفتار کند. هر چند عمر این آزادی بسیار کوتاه بود و بهادر با هجوم به کلبه سیاوش و سارا دختر گرجی را مجدد به اسارت گرفته و راهی کاخ شاه قاجار کرد.

وداع بهادر و تصمیم مهم شازده بصیر

پس از آنکه بهادر موفق شد سارای گرجی را به کاخ بازگرداند و از راز مهم جیران پرده بردارد، شازده بصیر با دریافت دستمزد بالا از دار و دسته خواجه روشن تصمیم گرفت تغییر ماهیت بدهد و خود را در جمع شازده‌های تاثیرگذار ایل قاجار جای دهد. شازده بصیر تصمیم گرفته است خودش را به مهدعلیا نزدیک کند و با ایجاد رابطه با مادر شاه سرنوشت مهم‌تری را برای خود پیش بگیرد. تصمیمی که با توجه به دشمنی تازه مهدعلیا با سلمان خیلی دور از ذهن نیست.

شازده بصیر قاجار سریال جیران

ماموریت علیخان و حذف سلمان

در ماجرای بازجویی از سیاوش مهدعلیا به عنوان رییس حرمسرا تصمیم گرفت مسئولیت بازجویی از قراول یاغی را به عهده علیخان فراش‌باشی یا علیخان حاجب بسپارد. تصمیمی که به نظر می‌رسد با توجه به برخی کنش‌های سلمان در ماجرای به قتل رساندن خدیجه چهریقی و ممانعت او باعث شده است شاخک‌های مهدعلیا تکان خورده و نسبت به سلمان شک کند. هر چند مهدعلیا در رابطه عاطفی با سلمان قرار دارد اما دنیای سیاست بی‌رحم‌تر از آن است که بخواهد معجون عشق جلوی آن را بگیرد. علیخان فراش‌باشی سعی کرد سیاوش را مجاب کند تا تمام تقصیرها را گردن سلمان بیندازد. هر چند سیاوش زیر بار شکنجه ماند و زبان به اعتراف اجباری باز نکرد اما این کینه و دشمنی مهدعلیا برای حذف سلمان در قسمت‌های آینده می‌تواند آبستن اتفاق‌های مهم‌تری شود.

زخم تاج‌الدوله و خشم شاه در قسمت بیست و دوم سریال جیران

بالاخره تاج‌الدوله مادر معین میرزا و همسر عقدی شاه زخم خودش را به جیران زد و ماجرای عشق جیران به سیاوش و دزدیده‌ شدن سارای گرجی به دست سیاوش را برای شاه تشریح کرد. این اتفاق باعث شد شاه قاجار احساس حقارت و شرم کند و رفتار جیران را نسبت به خودش خیانت آمیز بداند. پایان‌بندی سریال در قسمت بیست و دوم سریال جیران حکایت از آن دارد که جیران و سیاوش روزگار سخت و تلخی را در ادامه تجربه خواهند کرد.

منبع : فیلیمو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ