حکم رتبه بندی معلمان کی زده می شود

0

حکم رتبه بندی معلمان کی زده می شود کی صادر میشود

علیرضا منادی در خصوص لایحه رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: ایرادات مربوط به لایحه رتبه‌بندی معلمان خارج از نوبت در صحن علنی مجلس بررسی و اصلاح شده و لایحه به شورای نگهبان ارجاع شد.

وی ادامه داد: لایحه رتبه بندی به دلیل ایرادات جزئی شورای نگهبان به مجلس ارجاع داده شد که در نشست علنی امروز مجلس این ایرادات جزئی اصلاح و تصویب شد.

وی ضمن تبریک به فرهنگیان بابت تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان اضافه کرد: امیداورم شورای نگهبان نیز  نظر نهایی خود را نسبت به لایحه رتبه‌بندی معلمان اعلام کند.

منادی تأکید کرد: لازم می‌دانم از شورای نگهبان به دلیل نظر مثبتی که به فرهنگیان داشته و نگاه مثبتی که در زمینه ارتقاء کیفیت آموزش و بهبود جایگاه و منزلت فرهنگیان برای نهایی شدن این لایحه به خرج دادند، تشکر کنم چرا که شورای نگهبان ایرادات مبتنی بر اصل ۷۵ و بار مالی را مشمول این لایحه ندانست.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در رتبه بندی معلمان اولین رتبه، یعنی «آموزشیار معلم» ۴۵ درصد، دومین رتبه «مربی معلم» ۵۵ درصد، سومین رتبه «استادیار» معلم ۶۵ درصد، چهارمین رتبه «دانشیار معلم» ۷۵ درصد و پنجمین رتبه «استاد معلم» ۹۰ درصد مجموع سه شاخصه فوق، افزایش حقوق خواهند داشت.

*

علی کریمی فیروزجائی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تبدیل لایحه رتبه بندی معلمان به قانون، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی با نگاه مثبت ایرادات وارده شورای نگهبان به لایحه رتبه بندی معلمان را برطرف کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم با بیان اینکه مجلس یازدهم به رفع مشکلات فرهنگیان نگاه ویژه دارد، افزود: وزارت آموزش و پرورش باید هر چه سریع تر آیین نامه اجرایی این لایحه را برای تصویب در دولت آماده کند.

نماینده مردم بابل در مجلس با اشاره به اهمیت اجرای این لایحه در حل مشکلات ساختاری آموزش و پرورش افزود: تصویب این لایحه گام مهمی در برون رفت دستگاه تعلیم و تربیت از مشکلات انباشته ساختاری محسوب می شود.

کریمی فیروزجایی اختصاص ۴۰هزار میلیارد تومان برای اجرای لایحه رتبه بندی معلمان را نتیجه همگرایی دولت و مجلس دانست و افزود: با نگاه مثبت دولت سیزدهم مشکلات اساسی آموزش و پرورش یکی پس از دیگری رفع خواهد شد.

منبع: ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ