آموزشیار معلم چه کسانی هستند

0

آموزشیار معلم چه کسانی هستند

نمایندگان جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۸ مهرماه ۱۴۰۰) مجلس شورای اسلامی با ماده (۳) لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان در خصوص تعیین عناوین پنجگانه رتبه‌بندی به پیشنهاد حمیدرضا حاجی بابایی با ۱۱۷ رأی موافق، ۸۶ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۳ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده ۳ آمده است :

معلمان براساس شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه ای، تجربیات و عملکرد رقابتی خود در رتبه های پنج گانه به ترتیب آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم قرار می‌گیرند. شرایط جذب، ارتقاء، توقف و تنزل رتبه در آیین‌نام رتبه‌بندی و ارتقاء معلمان تعیین می‌شود.

نحوه رتبه بندی معلمان اخبار رتبه بندی معلمان آموزشیار معلم

تبصره – وزارت آموزش و پرورش مکلف است ظرف یک ماه پس از ابلاغ این قانون آیین‌نامه رتبه‌بندی و ارتقاء معلمان را بر اساس مفاد این قانون تعیین و به تصویب هیأت وزیران برساند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع نظام رتبه‌بندی از سال ۱۳۹۹ معطل مانده و ما باید در کشور یک نظام مستقل برای معلمان ایجاد کنیم. اینکه به شکلی تعبیر شود که با اجرای این قانون معلمان به سرعت به رتبه دانشیاری یا استادی تمام دست پیدا می‌کنند، اشتباه است. در این فرآیند نیز قوانین و مقررات باید اجرا شود و معلمان از پایه آموزشیار و مربی کار خود را آغاز خواهند کرد.

افزایش حقوق معلمان با اجرای رتبه‌بندی معلمان، اینگونه خواهد بود، آموزشیار معلم با ارتقا به مربی معلم ۲۵ درصد افزایش حقوق، مربی معلم با ارتقا به استادیار معلم ۲۰ درصد افزایش حقوق خواهد داشت بر این اساس استادیار معلم ۴۵ درصد افزایش حقوق را خواهد داشت، دانشیار معلم ۶۰ درصد و استاد معلم ۷۰ درصد نسبت به آنچه در گذشته دریافت می‌کردند، افزایش حقوق خواهند داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ