ماکزیمم رتبه کل زیرگروه ها چیست

0

ماکزیمم رتبه کل زیرگروه ها چیست | منظور از ماکزیمم نمره کل زیر گروه ها چیست | ماکزیمم نمره کل زیرگروه ها چیست

رتبه کل در سهمیه و آخرین رتبه مجاز شده گروه آزمایشی داوطلب

در این جدول که جدول آخر موجود در کارنامه شما می باشد ماکزیمم رتبه کل زیرگروه ها، رتبه کل در سهمیه، آخرین رتبه مجاز در سهمیه (دوره های روزانه و نوبت دوم) و همچنین رتبه کشوری شما بدون اعمال سهمیه درج گردیده است. مهم ترین بخش این جدول قسمت رتبه کل در سهمیه می باشد.

مثلا اگر زیر عبارت رتبه در سهمیه عدد ۴۳۲۰ درج شده باشد، نشان می دهد که بین تمامی داوطلبان هم سهمیه شما (مناطق ۳ گانه یا شاهد و ایثارگر) شما نفر ۴۳۲۰ شده اید و مهم ترین ملاک در انتخاب رشته توجه به رتبه در سهمیه در زیرگروه های مختلف می باشد.

مشاوره کنکور ماکزیمم رتبه کل زیرگروه راهنمای کارنامه کنکور

این قسمت حاوی خلاصه ای از اطلاعات مهم در سه قسمت قبلی است که همانطور که مشاهده می کنید ماکزیمم نمره زیرگروه ها را آورده است که از قسمت شماره دو به دست امده است. رتبه کل در سهمیه و رتبه کشوری نیز از میانگین گرفتن رتبه در زیرگروه های مختلف به دست آمده است. اخرین رتبه مجاز در سهمیه در دوره های روزانه و نوبت دوم علاوه بر جنبه اطلاع رسانی به نظر بنده می تواند آمار خوبی جهت درک شانس قبولی شما باشد. این جمله را به این علت گفتم که معمولا رتبه آخرین نفر مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه و نوبت دوم را بر مبنای سه برابری به دست می آورند.

یعنی ظرفیت کل صندلی های خالی برای هر منطقه را به دست می آورند و ان را ضرب در عددی حدودا برابر با ۳ می کنند. علت این سه برابری اعلام ظرفیت این است که اگر در بین رتبه های خوب کسی نخواست انتخاب رشته نکند فرصت برای دیگران باشد که جای او را پر کنند و به گونه ای با این کار می خواهند فرصت را در اختیار عده ای بیشتر از ظرفیت قرار دهند که درصورت انصراف عده ای از مجازین از انتخاب رشته ظرفیت دانشگاه های روزانه توسط عده دیگری پر شود و کار ترجیحا به تکمیل ظرفیت نکشد. پس هرچقدر فاصله رتبه شما با آخرین رتیه قبولی در سهمیه تان بیشتر باشد شانس قبولی شما نیز بیشتر است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ