میلیاردرهای فوتبالی وارد می‌شوند

0

استقلال و سپاهان از جمله تیم‌های پرسروصدای این فصل محسوب می‌شوند که بازار نقل و انتقالات را با دست پر ترک کردند و با خرید فله‌ای فوجی از ستاره‌های لیگ برتر تمام نگاه‌ها را به سمت خود چرخاندند. هر چند قضاوت کردن درباره عملکرد دو تیم پرستاره لیگ برتر زود است اما عموم مردم منتظرند تا خروجی ریخت‌وپاش‌ها و گشاده دستی‌های مدیران دو باشگاه بزرگ را مشاهده کنند.

**در غیاب ستاره‌ها

مدیریت فعلی باشگاه استقلال در خرید ستاره‌های گران‌قیمت و جلب نظر ستاره‌های ناراضی ید طولایی دارد و امیر قلعه‌نویی هم معتقد است تیمی قهرمان لیگ برتر خواهد شد که در بازار نقل و انتقالات عملکرد بهتری داشته باشد. در کنار هم قرار گرفتن این تئوری‌ها، از استقلال یک مجموعه پرستاره ساخته اما تجربه نشان داده داشتن ستاره به تنهایی برای چنگ زدن به موفقیت کفایت نمی‌کند. آبی‌ها در همین هفته اول مسابقات بدون چند بازیکن کلیدی به تبریز رفته‌اند. خسرو حیدری که در آخرین روزهای مهلت نقل و انتقالات در استقلال ماندنی شد احتمالا در این بازی غایب خواهد بود و جواد نکونام و آندرانیک تیموریان هم که تنها یک جلسه در تمرین استقلال حضور داشته‌اند شرایط مشابهی دارند. از بین این سه بازیکن کلیدی به نظر می‌رسد تنها خسرو حیدری به میدان خواهد رفت و نکونام و تیموریان غایبان بزرگ بازی امشب خواهند بود. از سوی دیگر احمد جمشیدیان هم به دلیل مصدومیت باید دوران نقاهت ۶ هفته‌ای را پشت سر بگذارد و به این ترتیب امیر قلعه‌نویی برای آرایش خط میانی تیمش با کمبود بازیکن مواجه است.

از سوی دیگر روز گذشته خبر عجیب گلزنی جاسم کرار برای تیم نجف عراق در سایت‌های خبری منتشر شد و با این حساب مشخص نیست این بازیکن چه زمانی به جمع آبی‌ها ملحق شود. تیم تبریزی اما نقطه مقابل استقلال محسوب می‌شود. هر چند استقلال با حفظ ساموئل، نکونام و خرید تیموریان و پژمان نوری و جاسم کرار با ترافیک در خط میانی دست و پنجه نرم می‌کند اما بدون تردید جای خالی مجتبی جباری در بازی امشب احساس خواهد شد و استقلال در غیاب مغز متفکرش به مصاف یک حریف ناشناخته می‌رود. گسترش فولاد در حالی اولین حضورش در لیگ برتر را جشن می‌گیرد که در این تیم اثری از بازیکنان صاحب‌نام به چشم نمی‌خورد. ایمان موسوی، مهاجم فصل قبل استقلال، سرشناس‌ترین بازیکن این تیم محسوب می‌شود و محسن فروزان دروازه‌بان سابق تراکتورسازی و میثم نقی زاده هافبک دفاعی فصل قبل پرسپولیس هم در ترکیب این تیم به میدان خواهند رفت.

**شب دشوار سپاهان

بازی حساس امشب را سپاهان و فولاد در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان برگزار می‌کنند. سپاهان برای این فصل هر بازیکنی را که خواسته جذب کرده و اکنون به یکی از تیم‌های ترسناک لیگ برتر تبدیل شده است. شجاع خلیل زاده، هادی عقیلی، احسان حاج صفی و علی حمودی چهار بازیکن ملی‌پوشی هستند که ترکیب خط دفاعی سپاهان را تشکیل می‌دهند. زوج ویرانگر مجتبی جباری و محرم نویدکیا هم در کنار امید ابراهیمی و امید جهان‌عالمیان خط میانی را تشکیل می‌دهند و محمد غلامی و آرش افشین هم در نوک خط حمله به میدان می‌روند. با حضور رحمان احمدی، زردپوشان اصفهانی دغدغه‌ای بابت چارچوب دروازه ندارند. با این حساب در ترکیب ۱۱ نفره سپاهان ۱۰ بازیکن یا در تیم ملی حضور دارند یا قبلا پیراهن تیم ملی را بر تن کرده‌اند.

قبل از شروع بازی‌ها گفته می‌شد سپاهان ۱۵ میلیارد تومان برای بستن چنین تیمی هزینه کرده و به این ترتیب بازی امشب این تیم با فولاد رونمایی از تیم ۱۵ میلیاردی لیگ برتر هم محسوب می‌شود. سپاهان در این دیدار دو نفر از بازیکنان خود را در اختیار ندارد؛یکی احسان حاج صفی که در دیدار پایانی تیمش در فصل قبل مقابل آلومینیوم هرمزگان کارت زرد گرفته بود و محروم است و دیگری محرم نویدکیا که از مصدومیتی جدی رنج می‌برد و در چند هفته اول نمی‌تواند به میدان برود. از سوی دیگر فولاد بدون سروصدا مهلت نقل و انتقالات را پشت سر گذاشت و فرزاد حاتمی بزرگ‌ترین خرید این تیم محسوب می‌شود. تیم حسین فرکی اما فصل گذشته نشان داد که به ستاره متکی نیست و با بازیکنان بومی حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

**دیگر بازی‌های امشب

در دیگر بازی‌های مهم هفته نخست لیگ برتر هم صبا با مربیگری محمد مایلی‌کهن در قم به مصاف ملوانی می‌رود که پژمان نوری و چند بازیکن کلیدی خود را از دست داده است. ملوان برای نخستین بار در تاریخ این باشگاه با یک مربی خارجی مسابقات را آغاز خواهد کرد و به نظر می‌رسد مربی کروات روزهای دشواری را در انزلی پیش رو خواهد داشت. راه‌آهن هم بعد از ماجراهای پیوستن دایی به پرسپولیس لیگ برتر را با منصور ابراهیم‌زاده آغاز خواهد کرد و امشب به مصاف مسی می‌رود که پس از ماجرای ضرب و شتم مربیانش توسط لیدرهای باشگاه بدون سرمربی به تهران آمده است. بازی امشب دو تیم بازگشت وحید طالب لو به لیگ برتر هم محسوب می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ