ساعات کاری ادارات تهران از شنبه شهریور ۱۴۰۱

0

ساعات کاری ادارات تهران از شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱

سخنگوی صنعت برق گفت: طبق مصوبه هیات دولت ساعت کار ادارات و موسسات از سوم شهریور به روال عادی بازمی‌گردد. (از ۷:۳۰ الی ۱۴:۳۰)

وی با بیان اینکه  این روزها گر چه روزهای بسیار سختی برای صنعت برق بود، اما کوچک‌ترین خاموشی خانگی ایجاد نشد و برق پایدار برای همه مشترکان تامین شده است.

رجبی مشهدی افزود: علیرغم خنک شدن نسبی هوا در برخی نقاط کشور، اما مناطق شمالی و جنوب کشور هنوز گرمای پایدار دارند و مصرف برق بالاست که  از مردم تقاضا می‌شود از صرفه‌جویی در مصرف غفلت نکنند و در ساعت‌های اوج مصرف که از ساعت ۱۲ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳ است نهایت رعایت مخصوصا در استفاده از وسایل سرمایشی را داشته باشند.

سخنگوی صنعت برق گفت: در برخی نقاط کشور که خنک‌تر است  مردم می‌توانند کولرها را خاموش کنند و با این کار کمک به تامین برق برق مناطق گرمسیری که فوق‌العاده گرم است، خواهد شد.

تغییر ساعات کاری ادارات از ۲۱ خراد تا ۳ شهریور

بر اساس تصویب نامه هیأت محترم وزیران به منظور حفظ پایداری شبکه سراسری برق کشور و مدیریت مصرف برق، ساعت اداری استان تهران از ۱۴۰۱/۰۳/۲۱ لغایت ۱۴۰۱/۰۶/۰۳ به شرح ذیل ابلاغ می‌شود.

۱- فعالیت کلیه دستگاه‌های اجرایی از ساعت ۷:۰۰ صبح آغاز و ساعت ۱۳:۳۰ پایان می‌یابد.

۲- براساس بند ۲ تصویب نامه فوق الذکر کلیه دستگاههای اجرایی، بانکها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیر دولتی موظفند نسبت به کاهش مصرف برق در ساعات اداری به میزان حداقل سی درصد (۳۰) نسبت به دوره مشابه سال گذشته و در ساعات غیر اداری به میزان شصت درصد (۶۰) مصرف جاری، با اولویت خاموش کردن روشنایی غیر ضروری و سامانه‌های سرمایشی اقدام کنند.

۳- کلیه دستگاه های اجرایی مشمول این بخشنامه موظفند از ساعت ۱۳:۰۰ نسبت به خاموش کردن کلبه تجهیزات سرمایشی مرکزی و غیر مرکزی اقدام کنند.

۴- دمای سیستم های سرمایشی در ساعت کار حداقل بر روی ۲۵ درجه سانتیگراد تنظیم شود.

۵- کلیه دستگاه های مشمول موظفند در ساعت اداری از حداکثر ظرفیت مولدهای برق اضطراری موجود استفاده کنند.

نظارت بر حسن انجام امور به عهده بالاترین دستگاه بوده و از طریق مبادی ذی‌ربط کنترل و نظارت خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ