کد غیرفعال سازی رومینگ ایرانسل

0

کد غیرفعال سازی رومینگ ایرانسل ، آموزش روش های فعال و غیر فعال کردن رومینگ ایرانسل ، چگونه رومینگ را غیر فعال کنیم ، نحوه فعال سازی رومینگ ایرانسل

کد غیرفعال سازی رومینگ ایرانسل

پیرو برخی پرسش‌های مطرح شده در رسانه‌های اجتماعی پیرامون خدمات رومینگ بین‌الملل ایرانسل، این اپراتور اعلام کرد که امکان استفاده از خدمات رومینگ بین‌الملل به صورت پیش‌فرض، برای تمامی مشترکان ایرانسل فعال است تا در صورت خروج مشترک از کشور و حضور در مناطق تحت پوشش اپراتورهای طرف قرارداد، امکان بهره‌مندی از خدمات رومینگ و ارتباط با ایران میسر شود.

این امکان به صورت یک روال عادی، برای مشترکان اپراتورهای تلفن همراه فعال است و امکان غیرفعال‌سازی و یا فعال‌سازی مجدد خدمات رومینگ، علاوه بر اپلیکیشن ایرانسل من، از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۱۱۱۱* نیز فراهم است.

بر این اساس، در زمان حضور مشترک در خاک ایران، همواره تعرفه‌های عادی برای مشترک محاسبه می‌شود و تنها در صورت خروج مشترک از کشور و قرار گرفتن در مناطق تحت پوشش اپراتورهای طرف قرارداد، تعرفه‌های رومینگ محاسبه می‌شود.

همچنین صرفاً در نقاط مرزی، در صورتی که به خاطر تخلف و همپوشانی اپراتورهای میزبان در کشورهای همسایه، مشترکی به شکل ناخواسته، تحت پوشش اپراتورهای خارجی قرار گیرد، به سرعت به وی پیامک اطلاع‌رسانی ارسال می‌شود و روش غیرفعال‌سازی و تعرفه‌های رومینگ بین‌الملل به او اطلاع‌رسانی می‌شود و تا زمانی که مشترک تماس ورودی و خروجی نداشته باشد، هیچ هزینه‌ای بابت رومینگ به حساب وی منظور نمی‌شود. برای مرزنشینانی که ممکن است به دلیل همپوشانی اپراتورهای کشورهای همسایه، در معرض رومینگ ناخواسته قرار داشته باشند نیز به طور دوره‌ای، پیامک‌های اطلاع‌رسانی ارسال و جزئیات مربوط به غیرفعال‌سازی و فعال‌سازی مجدد خدمات رومینگ به آنها اطلاع‌رسانی می‌شود.

علاوه بر این، به محض قرار گرفتن مشترک در مناطق تحت پوشش اپراتور میزبان خارجی، شناسۀ اپراتور، با توجه به مدل گوشی مشترک، تغییر می‌کند و به طور متفاوت از قبل نمایش داده می‌شود. همچنین مشترک، پیامکی از ایرانسل مبنی بر ورود به کشور مقصد دریافت می‌کند و تعرفه‌های ترجیحی اپراتورهای آن کشور، به اطلاع مشترک رسانده می‌شود.

کدهای مخفی ایرانسل رومینگ ایرانسل

فعال‌سازی خدمات رومینگ (پیش از سفر)

برای استفاده از سرویس رومینگ باید آن را قبل از سفر فعال کنید. برای فعال‌سازی خدمات رومینگ در سفر موارد زیر را انجام دهید:

۱) مطمئن شوید که ایرانسل با کشور مقصد دارای توافقنامه رومینگ است.

۲) با شماره‌گیری کد #۱*۱۱۱۱* از سیم‌کارت خود یا با استفاده از اپلیکیشن ایرانسل‌من ، خدمات رومینگ را فعال کنید.

در اپلیکیشن ایرانسل من > منوی سمت راست > پرونده > خدمات رومینگ

برای سیم کارت هایی که در حالت رومینگ هستند (اعتباری و دائمی)، هزینه تماس ورودی و خروجی به صورت دقیقه ای محاسبه میگردد

امکان استفاده از طرح “کنترل مصرف اینترنت” در حالت رومینگ بین الملل وجود ندارد.

در حالت رومینگ، هزینه استفاده از سرویس اینترنت همراه به ازای هر ۵۰ کیلوبایت محاسبه خواهد شد.

کد دستوری مسدودکنندۀ کلاهبرداری با تماس های بین‌المللی

بیش از پنج سال است که کد دستوری #۱*۸*۱*۵۵۵* در دسترس مشترکان دائمی و اعتباری ایرانسل است و تمامی مشترکان این اپراتور می‌توانند با شماره گیری و فعال‌سازی آن، امکان تماس با خطوط بین‌المللی را مسدود کنند. با این روش، از کلاهبرداری‌هایی که به شیوۀ «تماس از دست رفتۀ ناشناختۀ بین‌المللی»، صورت می‌پذیرد، جلوگیری می‌شود.

در برخی شیوه‌های کلاهبرداری، مشترک پس از مشاهدۀ تماس از دست رفته از شمارۀ ناشناس خارج از کشور (missed call)، اقدام به تماس متقابل کرده و هزینه‌ای معادل برقراری تماس بین‌المللی را، متقبل می‌شود.

با افزایش اینگونه کلاهبرداری‌ها و اعتراضات مردمی صورت گرفته، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)، در نیمۀ دوم آبان‌ماه ۱۴۰۰، داشتن کد دستوری فعال‌سازی و غیر فعال‌سازی تماس‌های بین‌المللی را به تمامی اپراتورها ابلاغ کرد تا اپراتورهایی که تا این زمان چنین امکانی را برای مشترکان خود فراهم نکرده‌ بودند نیز، ملزم به اجرای این دستور باشند. این درحالی است که کاربران ایرانسل از ۳ شهریور سال ۱۳۹۵، می‌توانستند برای مسدود سازی و اتصال مجدد تماس‌ با خطوط بین‌الملل از کد دستوری اختصاصی، استفاده کنند و این امکان، کماکان برای مشترکان ایرانسل در دسترس است.

مشترکانی که نیازی به برقراری تماس بین‌الملل (شماره گیری با پیش شماره ۰۰، با کشورهای دیگر) ندارند، می‌توانند با شماره گیری کد دستوری #۱*۸*۱*۵۵۵*، تماس‌های بین‌الملل خود را مسدود و هر زمان نیاز به برقراری این تماس‌ها داشتند، با شماره گیری کد دستوری #۲*۸*۱*۵۵۵*، برای فعال‌سازی آن اقدام کنند.

ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران توانسته‌ است با هدف احترام به مشترکان، با به‌کار گیری به‌روزترین تجهیزات و دانش‌ بین‌المللی، چنین تماس‌هایی با مشترکان خود را شناسایی و تعداد آن‌ها را تا حد امکان، کاهش دهد تا مشترکان تجربۀ ناخوشایندی نداشته باشند و متضرر نشوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ