قتل هولناک طلا فروش خوشنام با یک نقشه عجیب

0

ساتین نیوز: طلافروش خوشنام وقتی با خسارت‌زنندگان به خودوریش تماس گرفت، نمی‌دانست که تصادف ساختگی نقشه‌ای برای قتلش بوده است.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساتین نیوز به نقل از همشهری آنلاین، مردم روستای نرگی ارومیه این روزها عزادار مرگ یکی از اهالی خیر و خوشنام روستا هستند. صاحب یک مغازه طلافروشی در ارومیه که همه اهالی او را به نیکوکاری می شناختند و برای همین هم بود که روز گذشته، مراسم خاکسپاری وی تبدیل به یکی از پرجمعیت ترین مراسم هایی شد که روستای نرگی به خود دیده بود. اما ماجرای قتل محمدسلیم فتاحی چگونه رخ داد و او چطور قربانی دزدان شد.

شروع این ماجرا به حدود یک هفته قبل برمی گردد. روزی که مرد طلافروش سوار بر خودروی دنای خود راهی مغازه اش در یکی از خیابان های ارومیه شد. او ماشینش را در کوچه بن بست کنار مغازه پارک کرد و به محل کارش رفت اما بعدازظهر که قصد رفتن به خانه را داشت، با صحنه عجیبی روبه رو شد. ماشین دنای او خسارت دیده بود و روی برف پاک کن ماشین برگه ای به چشم می خورد. روی برگه نوشته شده بود: امروز به دلیل اینکه عجله زیادی داشتم با ماشین شما تصادف کردم و به آن خسارت زدم. از شما عذرخواهی می کنم و لطفا برای دریافت خسارت ماشین با این شماره تماس بگیرید.

مرد طلافروش با شماره تلفنی که در برگه نوشته شده بود تماس گرفت. او به مردی که پشت خط بود گفت که نیازی به پرداخت خسارت نیست و عذرخواهی وی را می پذیرد اما مرد جوان اصرار داشت که باید خسارت ماشین را پرداخت کند تا عذاب وجدان نداشته باشد.

گروگانگیری

اصرارهای مرد ناشناس برای دیدن مرد طلافروش و پرداخت خسارت ادامه داشت و طلافروش در نهایت تسلیم خواسته های وی شد و برای دیدن او به آدرسی که اعلام کرده بود، رفت. او اما پس از این ماجرا ناپدید شد و خانواده اش هرچه گشتند ردی از او پیدا نکردند.

محمد قوتازی، یکی از بستگان مقتول می گوید: حاج سلیم قبل از اینکه به محل قرار برود، ماجرا را به برادرهایش اطلاع داده و گفته بود که فقط می رود آن مرد را ببیند و از خسارتش گذشته است. برای همین وقتی تلفنش خاموش شد و با گذشت چند ساعت به خانه برنگشت، خانواده اش ماجرا را به پلیس خبر دادند و تحقیقات برای پیدا کردن مرد طلافروش آغاز شد.

دوربین های مداربسته

در کوچه بن بستی که طلافروش گم شده ماشینش را پارک می کرد، یک دوربین مداربسته همه چیز را ضبط کرده بود. مأموران به بررسی این دوربین پرداختند و سرنخ های مهمی به دست آوردند. فیلم ها نشان می داد که روز حادثه ۲مرد که سوار بر یک پیکان وانت بودند، عمدا ماشین خود را به خودروی مرد طلافروش می کوبند تا به آن خسارت بزنند.

آنها دفعه اول، متوجه می شوند که خسارت وارده به ماشین ناچیز است و برای همین بار دیگر این کار را تکرار می کنند و این بار ماشین مرد طلافروش خسارت بیشتری می بیند. آنها سپس یک تکه کاغذ زیر برف پاک کن ماشین قرار می دهند و سوار بر وانت پیکان آنجا را ترک می کنند. این تصاویر نشان می داد که مردان ناشناس از قبل این نقشه را برای ربودن مرد طلافروش کشیده بودند.

ماشین سوخته

۲روز پس از گم شدن مرد طلافروش بود که مأموران پلیس ارومیه در جریان پیدا شدن ماشین سوخته ای در جاده ارومیه-سلماس قرار گرفتند. در همان بررسی های اولیه معلوم شد که خودرو، دنا پلاس است. هرچند شماره پلاک ماشین قابل تشخیص نبود، اما مأموران حدس زدند که خودرو متعلق به همان طلافروش گمشده است.

به همین دلیل شروع به بررسی آن کردند و پس از باز کردن در صندوق عقب، با جسد سوخته ای در داخل آن روبه رو شدند. جسد متعلق به یک مرد بود و طولی نکشید که با حضور خانواده مرد طلافروش و با توجه به آثار به جا مانده از جسد معلوم شد که قربانی کسی جز طلافروش گمشده نیست.

دستگیری در تهران

محمد قوتازی توضیح می دهد: وقتی معلوم شد چه بلایی بر سر حاج سلیم آمده است، مأموران تحقیقات برای دستگیری قاتلان را ادامه دادند. آنها در ابتدا صاحب خودروی پیکان وانتی که با خودروی مقتول تصادف کرده بود را شناسایی کردند.

این مرد در بازجویی ها گفت که روز حادثه ماشینش را به برادرش و برادر خانمش امانت داده بود و از اینکه آنها چه نقشه ای در سر داشتند خبر ندارد. برادر و برادرخانم صاحب وانت، فراری شده بودند و همه شواهد نشان می داد که آنها عاملان این جنایت هستند.

برای همین مأموران پلیس تحقیقات زیادی انجام دادند تا اینکه صبح دیروز به ما خبر دادند که این ۲نفر را در تهران ردگیری و دستگیر کرده اند. آنها که ۲۴ و ۲۵ساله هستند که نقش داشتن در قتل حاج سلیم اعتراف کرده اند و گفته اند که پس از ربودن او، کلیدهای طلافروشی را از او گرفته و وی را به قتل رسانده اند تا شناسایی نشوند. اما وقتی با کلیدها به مغازه طلافروشی رفته اند که از آنجا سرقت کنند، با توجه به شرایط خیابان و سیستم امنیتی مغازه نتوانسته بودند هیچ سرقتی انجام دهند.

به گفته قوتازی، حاج سلیم یک دختر و یک پسر دارد که هنوز مرگ پدرشان را باور ندارند و تنها خواسته آنها و همه کسانی که این مرد خیر را می شناختند، مجازات هرچه زودتر قاتلان است.

در همین حال رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی نیز با اشاره به دستگیری عاملان جنایت در تهران گفت: متهمان در بازجویی ها انگیزه خود از این جنایت را سرقت از مقتول عنوان کرده اند و تحقیقات در این پرونده ادامه دارد.

گیر افتادن راننده متـجـاوز با یک ایموجی از گوشی قربانی

پایگاه خبری ساتین نیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ