هرکه در پی کلاغ رود در خرابه منزل کند یعنی چه

0

هرکه در پی کلاغ رود در خرابه منزل کند یعنی چه ، معنی و مفهوم هر که در پی کلاغ رود در خرابه منزل کند ، هرکه در پی کلاغ رود در خرابه منزل کند مفهوم ، هرکه در پی کلاغ رود در خرابه منزل کند معنی

هرکه در پی کلاغ رود در خرابه منزل کند

معنی ضرب المثل هر کی در پی کلاغ رود در خرابه منزل کند

۱- تقلید کورکورانه و بدون فکر باعث شکست انسان در زندگی می شود.

۲- هر کس در زندگی اش الگوی نامناسبی را انتخاب کرده و از آن پیروی کند از راه راست منحرف خواهد شد.

۳- پیروی کردن از افراد نادرست عاقبتی جز پشیمانی ندارد.

۴- همراهی با انسان های دروغگو آدمی را به پوچی می رساند.

نگارش دهم ضرب المثل ایرانی با معنی

گسترش (بازآفرینی) مَثَل هر کی در پی کلاغ رود در خرابه منزل کند

مرد تنبلی بود که می خواست بدون دردسر ثروتی را بدست آورد تا زندگی اش را تبدیل به مرفه ترین زندگی ها کند. دائما با خودش حرف میزد و می گفت: خوش به حال فلانی، گنج پیدا کرد و الان هم پول پارو می کند اگر من هم دنبال گنج بروم می توانم بدون دردسر ثروتمند شوم. نه! گنج پیدا کردن سخت است باید زمین را بکنم کلی خستگی دارد.

همینطور که راه های مختلف را در ذهنش می آورد یاد حرف یکی از دوستانش افتاد؛ او می گفت: کلاغ همیشه دنبال چیزهای براق و زینتی است و هر روز جواهرات گرانبها را پیدا می کند و به لانه اش می برد. در آن لحظه مرد لبخندی از سر پیروزی بر لبانش شکفت و تصمیم گرفت کلاغی را تعقیب کند تا لانه اش را پیدا کند و جواهراتش را بردارد.

فردای آن روز، صبح زود کلاغی را یافت و او را با دقت تعقیب کرد. ساعات زیادی را دنبال کلاغ بود و مسیر طولانی ای را طی کرده بود تا سرانجام خرابه ای را دید که کلاغ وارد آن شد. با خوشحالی منتظر شد تا کلاغ از آن جا بیرون رود و او نیز داخل خرابه شود.

کلاغ که بیرون آمد مرد داخل خرابه شد و به جستجوی جواهرات خیالی ذهنش پرداخت و در نهایت چیزی جز چند سنگ ریزه و زباله در آن خرابه پیدا نکرد. دیگر شب شده بود و او مجبور بود همانجا بماند و صبح به خانه برگردد، در حالیکه دست خالی بود و وقتش هم تلف شده بود.

گسترش ضرب المثل هر که در پی کلاغ رود، در خرابه منزل کند

مقدمه : نحوه زندگی ما شکل دهنده آینده ماست، اگر از الگوی درست پیروی کنیم حتما به پیروزی می رسم و درست مثل یک کبوتر سفید به سمت خوشبختی بال می زنیم و به اوج پرواز می کنیم. اما برعکس، اگر الگوی اشتباهی را انتخاب کنیم مانند کلاغ سیاهی که تباهی می آورد آینده مان ویران می شود.

بدنه : همه ما در زندگی تحت تاثیر افرادی هستیم که در ضمیر ناخودآگاه مان الگوی ما هستند و کم کم بدون اینکه متوجه شویم شخصیت مان شبیه آن ها می شود. از دوستان مدرسه گرفته تا اقوام، خانواده، همکاران و غیره، حتی برنامه‌ها و فیلم‌هایی که تماشا می‌کنیم، ما را شبیه شخصیت‌های خاصی می‌کنند و از آنها در زندگی خود الگوبرداری می‌کنیم.

امروزه از بازیگران و ورزشکاران گرفته تا هنرمندان رشته های مختلف از طریق رسانه ها جایگاه مهمی در زندگی ما دارند و می توانند بر روی شخصیت ما تاثیر بگذارند بنابراین باید مراقب باشیم و به راحتی تحت تأثیر آنچه می بینیم و می شنویم قرار نگیریم. بلکه باید انتخاب کنیم که چگونه زندگی کنیم و چه نوع آینده ای می خواهیم؟

نتیجه گیری : قبل از انجام هر کاری یا موقع گرفتن یک تصمیم مهم حتما باید همه جوانب را در نظر بگیریم و از افرادی مشورت بگیریم که سنجیده شده هستند، با این انجام این کارها می توانیم برای خود یک الگوی درست انتخاب کنیم تا راه را گم نکنیم و به تباهی کشیده نشویم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ