اعترافات جنجالی باهوش ترین دزد تنبل تهران + فیلم

0

ساتین نیوز: سارق حرفه ای که به باهوش ترین دزد تهران معروف شده است با شگردی راحت دست به سرقت می زد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساتین نیوز به نقل از رکنا، سرهنگ کارآگاه وحید ذاکری رییس پایگاه دهم پلیس آگاهی تهران در خصوص این پرونده گفت: در پی ثبت شکایت تعدادی از شهروندان در پایگاه ۱۰ آگاهی مبنی بر اینکه باری را ارسال کرده اند، اما شخص دیگری آن را تحویل گرفته است. تحقیقات در دستور کار کارشناسان این پایگاه قرار گرفت. وی افزود: سار ق با حضور در مغازه ها، خریدار اجناس و مکان ارسالی سفارشات را شناسایی و قبل از ارسال سفارشات با فروشنده تماس گرفته و با ارائه مشخصاتی که از سفارشات به دست آورده بود از آنها درخواست می کرده تا بار را با تاکسی اینترنتی که او می گیرد به جای دیگری ارسال کنند. ذاکری ادامه داد: متهم که محل ثابتی برای انتقال سرقت های ماهرانه اش نداشت ، محموله ها را کنار اتوبان تحویل گرفته و به مکان های دیگری و با گرفتن خودروی عبوری ارسال کرده است و تاکنون ۱۵ نفر از شاکیان این پرونده شناسایی شده اند.

رئیس پایگاه دهم پلیس آگاهی در پایان در پاسخ به این سوال که شهروندان چه اقداماتی باید انجام دهند تا در دام این سودجویان قرار نگیرند تصریح کرد: شهروندان عزیز ما با توجه به اینکه فروش های اینترنتی رایج شده و افراد ممکن است در مغازه خود، مشخصات خریدار را برای ثبت بازگو کنند. لازم است که در چنین شرایطی حتما بعد از تغییر مسیر بارهای خود حتما با شماره ثبت کننده تماس گرفته و باز تایید آن را نیز بگیرند.

شگرد ماهرانه سارق باهوش

اواخر بهمن راننده نیسان برای رساندن بار روغن خوراکی خود از شرکت خارج تا به مقصد برساند که ناگهان تلفنش زنگ خورد و فردی که خود را صاحب بار معرفی می کرد به او گفت:« سفارش را به خیابان شوش ببرد و منتظر یک تاکسی اینترنتی باشد و تعداد ۵۲ جعبه روغن را بار خودروی تاکسی اینترنتی بزند و مابقی را به مغازه ببرد.

راننده نیسان نیز بدون اینکه تایید شرکت را بگیرد یا حتی شماره تماس صاحب اصلی بار را با شماره تماس گیرنده چک کند به شوش رفته و با دست های خودش آن جعبه ها را که هرکدام ۸۰۰ هزار تومان ارزش دارد و حدود ۴۵ میلیون تومان می شود را داخل وانت دیگر می گذارد و به سمت مغازه سفارش دهنده می رود و زمانیکه صاحب بار با تعداد کم جعبه ها روبرو می شود اعتراض می کند و راننده نیسان تازه متوجه می شود که خودش با دستان خودش سفارش ها را در اختیار سارق فریبکار قرار داده است.

روز سه شنبه ۴ بهمن بود که پایگاه ۱۰ پلیس آگاهی بعد از گذشت یک هفته از شکایت این فرد، توانست سارق را همراه با همدستش بازداشت کند، مردی که گویا تنها همان سرقت را در کارنامه نداشته و اجناس مختلفی را از ترمینال و مغازه ها ربوده است.

شکات او حدود ۱۵ نفر هستند. یکی نزدیک ۳۰ میلیون اسباب بازی که قرار بوده برای مشتری خود ارسال کند به دلیل تماس زودتر این فرد و ارائه مشخصات، به راننده این سارق تحویل داده است. یکی دیگر حدود ۵۰ میلیون جنس خود را ۲ سال قبل به راننده تاکسی اینترنتی تحویل داده و جالب اینجاست که حتی این سارقیان کرایه فرد راننده را نیز نداده و به او گفته اند که از مغازه دار بگیرد، شاکی دیگر از اسلامشهر است و ۶۰ جعبه زردآلویی که از شهرستان برای او در تابستان ارسال شده است را قبل از آنکه به ترمینال برای تحویل گرفتن برسد، سارقین زودتر با ارسال تاکسی به سرقت برده است.

گفتگو با باهوش ترین سارق پایتخت

سراغ این دزد باهوش رفتیم تا با او گفت و گویی داشته باشیم.

رضا درباره خود و شگرد دزدی هایش به خبرنگار حوادث رکنا گفت: من ساکن فردیس و زن و بچه دار هستم. با ماشین مسافرکشی می کردم که معتاد به شیشه و شیره شدم. دزدی من از آن روزی شروع شد که شرایط مالی ام بهم ریخت و دیگر خرج اعتیاد من با مسافرکشی نیز به زور در می آمد پس راهی نداشتم که برای تامین مواد سرقت کنم.

این دزد باهوش بعد ۳ سابقه کیفری می خواهد به حق خود قانع باشد

او با بیان اینکه ۳ بار سابقه کیفری دارد اظهار کرد: من پشیمان هستم و سعی می کنم از این به بعد پول حلال بدست بیاورم و به حق خودم قانع باشم. این کارها را برای خرج موادم کردم که در این مدت مصرف موادم ۴ برابر شده بود. من هم نتوانستم خودم را کنترل کنم بنابراین چنین شگردی را پیش گرفتم.

رضا درباره شگردش در به سرقت بردن اجناس مردم اظهار کرد: معمولا صبر می کردم تا افراد صحبت کنند و وقتی مشخصات و هویت آنها را شناسایی می کردم، با صاحب بار و فرستنده تماس می گرفتم تا جنس را بجای اینکه برای او بفرستند، زودتر برای من ارسال کنند. آن بارها را نیز نصف قیمت آب می کردم.

همدست او نیز کنارش ایستاده و در حالی که درد خماری را می توان از حالت او فهمید در گفت وگو با خبرنگار حوادث رکنا گفت: من هیچ کاری نکردم و تنها به جرم رفاقت و همراه بودن با او بازداشت شدم. البته یک مورد سرقت اسباب بازی ها را با او همراه بودم که آن هم دقیقا خبر نداشتم چیکار می کند. حتی وقتی بار را تحویل گرفتیم نیز، فکر نمی کردم دزدی باشد و این را خود رضا نیز تایید کرده است.

این در حالی است که یکی دیگر از شکات به غیر از صاحب اموال اسباب بازی فروشی تاکید می کند که همدست این سارق نیز در دزدی آنها حضور داشته است.

انتقام وحشتناک پسر جوان از خانواده اش به تمام محله خسارت زد + تصاویر

پایگاه خبری ساتین نیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ