تعداد کشته های زلزله ترکیه تا این لحظه (آمار تلفات)

0

تعداد کشته های زلزله ترکیه تا این لحظه ، امار کشته شدگان زلزله ترکیه تا الان ، آمار تلفات زلزله ترکیه بهمن ۱۴۰۱ ، در زلزله ترکیه چند نفر کشته شدند ، تعداد فوتی های زلزله ترکیه و سوریه

آخرین آمار کشته شدگان زلزله ترکیه

شمار قربانیان زلزله ترکیه و سوریه به بیش از ۱۹۳۰۰ نفر افزایش یافت

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه بعد از ظهر پنج‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ با ارائه آمار به‌روز شدۀ کشته‌شدگان زلزله اخیر اعلام کرد که تنها در کشورش ۱۶۱۷۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در سوریه نیز بر اساس آخرین اخبار رسمی تعداد ۳۱۶۲ نفر کشته شده‌اند.

در حالی عملیات امداد و نجات زلزله‌زدگان در ترکیه و سوریه وارد چهارمین روز خود شده که مقامات این دو کشور می‌گویند تعداد کشته‌شدن از مرز ۱۹ هزار نفر عبور کرده است.

این در شرایطی است که با توجه به محبوس بودن شمار زیادی از افراد در زیر آوار، برآورد می‌شود این رقم همچنان افزایش بیابد.

در ترکیه رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور این کشور، به ضعف اولیه در رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان اذعان کرده با این حال گفته است که امدادرسانی اکنون در وضعیت بهتری دنبال می‌شود. این در حالی است که در منطقه تحت کنترل شورشیان در سوریه به دلیل نبود امکانات کمک‌رسانی عملیات آواربرداری همچنان به کندی جریان دارد.

کشته شدگان زلزله زلزله ترکیه

آمار کشته شدگان زلزله ترکیه و سوریه در روز سوم

آمار بیش از ۱۷ هزار کشته و ۶۳ هزار مصدوم در سومین روز زلزله ترکیه و سوریه در حالی گزارش شده که گفته می‌شود با توجه به سرمای هوا و گذشت بیش از ۷۲ ساعت از وقوع زلزله، امید به زنده ماندن زیر آوار ماندگان ازین پس کمرنگ شده و انتظار می‌رود آمار جانباختگان در هر دو کشور بالاتر رود.

رییس جمهور ترکیه در جدیدترین اظهاراتش، تعداد کشته‌شدگان این زلزله ویرانگر در ترکیه را ۱۴۰۱۴ نفر و مجروحان را ۶۳۷۹۴ نفر اعلام کرد.

بنابر اعلام دویچه وله، در سوریه نیز طبق آخرین آمار اعلامی، ۳۱۶۲ نفر تاکنون جان باخته‌اند.

خبرگزاری فرانسه با تاکید بر شمار قربانیان زلزله ترکیه و سوریه، خبر داد که اتحادیه اروپا به زودی میزبان نشستی برای ارسال کمک‌های مالی برای کمک به زلزله‌زدگان در سوریه و ترکیه خواهد بود.

موسسه رتبه بندی اقتصادی و تحلیل بازارهای مالی فیتچ خسارت وارد شده به ترکیه و سوریه بر اثر زلزله را ۴ میلیارد دلار و حتی بیشتر اعلام کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ