خرمشهر در چه روزی آزاد شد و امام خمینی درباره خرمشهر چه فرمودند

0

امام خمینی پس از آزادی خرمشهر چه فرمودند مطالعات اجتماعی کلاس ششم ، خرمشهر در چه روزی آزاد شد کلاس سوم ابتدایی

خرمشهر در چه روزی آزاد شد و امام خمینی درباره خرمشهر چه فرمودند

در ساعت دو بعد از ظهر روز سوم خرداد ۱۳۶۱، پس از ۲۴ روز رزم بی امان، خرمشهر به طور کامل آزاد شد و پرچم پرافتخار الله اکبر، بر فراز مسجد جامع و پل تخریب شده خرمشهر به اهتزاز در آمد. خرمشهر، این شهر مقاوم که پس از ۳۵ روز پایداری و مقاومت، در چهارم آبان ماه ۱۳۵۹، به اشغال دشمن درآمده بود، پس از ۵۷۸ روز (نوزده ماه) اسارت، بار دیگر به آغوش گرم میهن اسلامی بازگشت. رزمندگان اسلام در اولین اقدام، نماز شکر را در مسجد جامع خرمشهر اقامه کردند.

سرانجام رزمندگان اسلام با همکاری خلبانان شجاع نیروی هوایی ارتش در عملیات بیت‌المقدّس توانستند نیروی دشمن را در هم بشکنند. در آخرین مرحله، ارتش بعثی صدام با تلفات زیاد و شکست بزرگی روبه‌رو شد. رزمندگان ایرانی در حالی که از شوق گریه می‌کردند، بر خاک خرّمشهر قدم گذاشتند و خود را به مسجد جامع رساندند؛ بدین ترتیب خرّمشهر در سوم خردادماه ۱۳۶۱ از چنگال دشمن بعثی آزاد شد.

امام خمینی (ره) پس از آزادی خرّمشهر به دست رزمندگان اسلام، فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد.

خرمشهر در عملیات …………. و در تاریخ ………….. آزاد شد.

۱ ) والفجر – سوم خرداد ۱۳۶۰

۲ )  بیت‌المقدس – سوم خرداد ۱۳۶۱

۳ ) فتح‌المبین – سوم خرداد ۱۳۶۱

۴ ) بیت‌المقدس – سوم خرداد ۱۳۶۰

چرا امام خمینی (ره) پس از فتح خرمشهر به دست رزمندگان اسلام فرمودند:«خرمشهر را خدا آزاد کرد».

زیرا رزمندگان اسلام مردان خدا بودند به دعا و راز و نیاز با خدا می‌پرداختند و برای آزادی خرمشهر سخت می‌جنگیدند از این رو به یاری خداوند توانستند ارتش عراق را که به وسیله قدرت‌های بزرگ به انواع سلاح‌های روز دنیا مجهز شده بود، شکست دهند و خرّمشهر را از چنگال دشمن آزاد کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ