تعطیلی مدارس برای نیمه شعبان ۱۴۰۱

0

تعطیلی ۲ روزه مدارس برای نیمه شعبان ۱۴۰۱ ، مدارس به خاطر نیمه شعبان تعطیل شد ، مدارس کدام شهرها و استان ها دوشنبه و سه شنبه ۱۵ اسفند و ۱۶ اسفند تعطیل شدند

مدارس قم به مناسبت نیمه شعبان تعطیل شد

علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش قم گفت: با توجه به جشن‌های نیمه شعبان و حضور گسترده زائران و میهمانان در شهر کریمه اهل‌بیت (س)، فعالیت آموزشی تمامی مدارس شهر قم فردا و پس فردا ( ۱۵ و ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۱) به صورت مجازی و غیرحضوری خواهد بود.

این در حالی است که تولیت مسجد مقدس جمکران روز جاری در گفت و گو با خبرنگاران گفته بود: جشن نیمه شعبان برای اولین بار از استان قم فراتر رفته و ستاد ملی پشتیبانی از مراسم نیمه شعبان با حضور دستگاه‌های مختلف شکل گرفته تا با حمایت همه دستگاه‌ها حضور میلیونی زائران در مسجد مقدس جمکران تسهیل شود.

رحیمیان حضور زائرین از کشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی در مسجد مقدس جمکران را چشمگیر توصیف کرد و افزود: در ایام شعبان، مواکب مردمی از سراسر کشور و خارج ایران، در بلوار پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله انواع خدمات فرهنگی و رفاهی به زائران ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه تا چند سال قبل فقط در نیمه شعبان جمعیت میلیونی در مسجد مقدس جمکران حضور داشتند، از حضور چشمگیر مردم به ویژه بانوان در سال‌های اخیر در مناسبت هایی مانند سال تحویل و شب‌های قدر خبر داد.

تعطیلی مدارس فردا آیا فردا مدارس تعطیل است

جشن‌های نیمه شعبان از روز دوشنبه ۸ اسفندماه با آیین غبارروبی و تعویض پرچم گنبد مسجد مقدس جمکران آغاز شد و تا روز جمعه ۱۹ اسفندماه ادامه دارد.

از فردا ۳۱۳ موکب در سراسر بلوار پیامبر اعظم(ص) خدمت‌رسانی به زائران را آغاز می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲ میلیون پرس غذا توسط موکب‌داران در این بلوار توزیع شود.

حدود ۱۸۰۰ غرفه در این موکب‌ها فعالیت خواهند کرد، ۵۰۰ غرفه به‌صورت خاص در زمینه برنامه‌های فرهنگی و موضوعاتی از جمله عفاف و حجاب، خانواده و فرزندآوری، پاسخ به شبهات و سؤالات دینی و غرفه‌های کودک و ایستگاه‌های دخترانه ویژه بانوان فعالیت می‌کنند.

وضعیت تعطیلی مدارس تهران و سایر استان ها

وزیر آموزش و پرورش:

تاکنون جلسات بسیاری در سطوح مختلف برگزار شده است، دستگاه‌های مختلف روی موضوع مسمومیت بحث داشتند اما واقعیت این است که نظرات بسیار متفاوت هستند. برای قطعیت موضوع، دوستان ما با جدیت کامل دارند کار می‌کنند که نتیجه را به ما اعلام کنند و ما هم درخواست کردیم که زودتر به ما اعلام کنند که ما تداوم فعالیت را داشته باشیم.

از ابتدا هم از رسانه‌ها درخواست داشتم با توجه به اینکه اولیاء نگران هستند و حاصل عمرشان و و ثمره زندگی شان بچه‌ها هستند این جو غیرعادی که ایجاد شده را آرام کنیم. بحث آموزش مجازی اکنون مطرح نیست، در جلسه روز گذشته به این تصمیم نرسیدیم. درباره غیبت‌های دانش آموزان از مدارس در روزهای اخیر، همکارانم دانش‌آموزان را مراعات می‌کنند به جهت اینکه اولیاء خیلی نگران بودند.

البته نمونه تدریس‌ها را داریم و همکارانم معلمان را راهنمایی می‌کنند که این دانش آموزان هم به آموزش حضوری برگردند./تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ