آیا سهام عدالت نیمه شعبان واریز میشود ۱۴۰۱

0

آیا سهام عدالت نیمه شعبان واریز میشود ۱۴۰۱

سید احسان خاندوزی امروز در حاشیه یازدهمین جلسه پیگیری رفع موانع سرمایه‌گذاری و تولید در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که در مورد واریز مرحله دوم سود شرکت‌های سهام عدالت چه اقدامی انجام شده است، گفت: طبیعتا شرکت‌های سرمایه‌پذیر باید تا آخر سال جاری سود سهام عدالت را به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز کنند که سود‌ها تجمیع شده و بخش دوم سود سهام عدالت به صورت یکجا به حساب مشمولان واریز شود.

وی گفت: شرکت‌هایی که سود سهام را به موقع واریز نکنند، اسامی آن‌ها را اعلام می‌کنیم.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در پاسخ به اینکه مرحله دوم سود سهام عدالت تا چه زمانی پرداخت می‌شود؟ گفت: مسئولیت وصول، تجمیع و توزیع سود سهام عدالت بنابر مصوبه شورای عالی بورس برعهده شرکت سپرده‌گذاری و تسویه وجوه است و آن شرکت مکلف است مبالغ سود را از شرکت‌های سرمایه‌پذیر وصول کند و به همه سهامداران در روش مستقیم یا روش غیر مستقیم واریز کند.

حیدری اضافه کرد: کل سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکت‌های سرمایه‌پذیر حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان است که در مرحله اول نیمی از آن یعنی ۳۰ هزار میلیارد تومان به حساب ذی‌نفعان واریز شد و مرحله دوم سود باید تا آخر سال جاری تجمیع و به حساب ذی‌نفعان سهام عدالت واریز شود و اگر تا آخر سال محقق نشد باید در ابتدای سال ۱۴۰۲ پرداخت شود.

سود سهام عدالت چه تاریخی واریز میشود سهام عدالت آخرین اخبار از واریز سود سهام عدالت

وی تصریح کرد: جزئیات مبالغ وصول سود و تجمیع آن و اینکه تا آخر اسفند سود واریز می‌شود در اختیار شرکت سپرده‌گذاری است، اما باید طبق قانون در مهلت مقرر تا پایان سال سود پرداخت شود.

حیدری گفت: براساس قانون تجارت، از تاریخ تصویب سود شرکت‌ها در مجامع عمومی تا توزیع آن نباید بیش از ۸ ماه بگذرد و، چون این سود مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ حداکثر زمان قانونی برای واریز سود پایان اسفند سال جاری است.

مجموع سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ به مبلغ حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان بود که در مرحله اول حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان سود به سهامداران عدالت در اوایل پاییز پرداخت شد و در مرحله دوم هم به همین میزان تا پایان سال جاری به حساب سهامداران عدالت واریز خواهد شد.

وی اضافه کرد: مسؤولیت اصلی جمع‌آوری و توزیع سود، با شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه است.

برخی از افراد در زمان پرداخت مرحله اول سود سهام عدالت مربوط به سال ۱۴۰۰ به دلیل نقص در اطلاعات مانند مسدودی حساب از دریافت سود جاماندند؛ به گفته سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه sahamedalat.ir و یا تماس با شماره ۱۵۶۹ نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ