فیلم سطل ماست روی سر بی حجاب +واکنش ها

0

ماجرای فیلم سطل ماست امر به معروف روی سر زن و دختر بی حجاب چیست و  واکنش ها به ماست پاشی چه بود

فیلم سطل ریختن ماست روی سر دختر بی حجاب

ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد فردی سطل ماست را روی سر مادر و دختری که حجاب به سر ندارند خالی می‌کند و برخی از افراد حاضر با فرد حمله کننده درگیر می شوند.

روابط عمومی دادستانی شهرستان طرقبه از صدور حکم جلب فردی که به شکل نامتعارف نهی از منکر کرده بود و همچنین ۲ خانم به اتهام تظاهر به کشف حجاب خبر داد.

طبق گزارش روابط عمومی دادستانی طرقبه؛ پس از تظاهر به کشف حجاب توسط دو خانم در ملآعام و برخورد غیرمتعارف یک فرد با این دو خانم، دستورات قضایی لازم در این زمینه صادر و این افراد جلب شدند.

این گزارش می‌افزاید: ضمن دستور برای تحقیق در مورد چگونگی شکل گیری اصل ماجرا با دستور قضایی حکم جلب آن فرد به اتهام توهین عملی و اخلال در نظم و همچنین ۲ نفر خانم به اتهام ارتکاب فعل حرام به لحاظ تظاهر به کشف حجاب صادر شد.

همچنین به گزارش میزان، به صاحب واحد صنفی که این اتفاق در آن رقم خورده بود نیز جهت رعایت اصول شرعی و قانونی وفق مقررات تذکرات لازم داده شده است.

واکنش برخی چهره های سیاسی – رسانه‌ای

* حمید رسایی، نماینده سابق مجلس: هیچ دلیلی بر اینکه درگیری به خاطر بی حجاب بوده، نیست. اولا هیچ دلیل و نشانه‌ای دالّ بر اینکه درگیری اینها به خاطر بی‌حجاب بوده، نیست. ثانیا هیچ دلیل و نشانه‌ای مبنی بر اینکه این فرد، آمر به معروف یا بسیجی باشد، نیست. ثالثا بر فرض که موضوع درگیری بی‌حجابی این افراد بوده باشد، قطعا آن فرد آمر به معروف نیست بلکه جاهل و نادانی است که باید به دلیل این رفتار زشت و غیراخلاقی و زشتش مواخذه و محاکمه شود. نهایت مرحله امر به معروف و نهی از منکر در موضوع حجاب که بر افراد عادی جامعه واجب است، تذکر با زبان است. بیش از این برعهده حاکمیت است.

* مالک شریعتی، نماینده مردم تهران در مجلس: امر به معروف و نهی از منکر؛ معمولا زبان خوش و احترام جواب می‌دهد که اکثریت مردم نیز قبول دارند. برخورد تند، اهانت و بی احترامی، نتیجه عکس دارد که خوش‌بینانه از سر جهل است و بدبینانه خروجی نفوذ. وظیفه دستگاه‌ها بررسی همه گزینه‌هاست.

* مهدی یزدانی خرم، روزنامه‌نگار: این حجمِ چهارخانه‌پوش به دو زن در یک سوپرمارکت حمله کرده و به‌واسطه‌ی «مو»‌ی آن‌ها رگ‌اش جنبیده و سطلی ماست بر سرِ این دو انسان مالیده. فیلم در بسیاری سایت‌ها بارگذاری شده و قابلِ تماشا‌ست. این حجمِ چهارخانه‌پوش در نهایتِ استیصال فقط کوشیده با تخریبِ «مو» و ایجادِ هراس خود را اثبات کند. بی‌شک تحقیرِ بدن و تعدی به حریمِ دیگران هیچ توجیه ندارد و ردِ زخمی که این ماست‌مالِ حقیر بر روحِ آن دو زن انداخته باقی می‌ماند جامعه مملو از زخم است.

* رضا صائمی، روزنامه نگار: آنچه بر سر مادر و دختر خالی می شود، تقصیر ماست…از ماست که بر ماست!

* رسول اسدزاده، فعال رسانه: مردی خشمگین به سر و صورت زنی در یک فروشگاه به خاطر حجاب، ماست مالیده است. تصویری گویا از موضوعی که در دهه پنجم انقلاب به چالش اصلی در جامعه ایرانی بدل شده.

* محسن برهانی، حقوقدان:  اگر ناهی از منکر از مرحله زبانی فراتر رفت و متعرض حیثیت، جان، مال، حریم خصوصی و حقوق اشخاص شد، این اقدام دیگر نهی از منکر نیست بلکه تجاوزی غیرقانونی و جرم است.

* احمد زیدآبادی، فعال سیاسی: عده‌ای از نهادها و افراد ذینفوذ، با سیاسی کردن پوشش بانوان و توصیه به اقدامات تشنج‌زای اجتماعی، در جهت بی‌ثبات‌سازی جامعه تلاش می‌کنند!

* احسان بداغی، خبرنگار: با همان منطقی که تخم‌مرغ دزد عاقبت شتر دزد می‌شود، ماست پاش هم عاقبت ‎اسید پاش خواهد شد.

* سیامک قاسمی، فعال رسانه: ترکیب تورم و دلار‌ و سطل ماست، حتما یه سطل دوغ نمیشه، یه دریا دوغ میشه! از ما گفتن !

* آزاده مختاری، خبرنگار:  درست در روزهایی که کشور در باتلاق ابر بحران اقتصادی و تورم گرفتار است و هرروز هم این باتلاق عمیق‌تر می‌شود،به جای مطالبه حق خود از منابع کشور و مطالبه اقتصادی دور از انحصار،سطل ماست روی سر هم  می‌کوبیم!

دختر بی حجاب اخبار طرقبه

احسان علیخانی در استوری اینستاگرام خود نوشت:

احسان علیخانی، مجری معروف صداوسیما به ماجرای پرتاب سطل ماست به سوی دو خانم بدون حجاب واکنش نشان داد.

 

دختر بی حجاب اخبار طرقبه

 

علی ضیا مجری سابق صداوسیما در استوری به برخورد زشت و غیر انسانی یک فرد به دو خانم به بهانه امر به معروف واکنش نشان داد و نوشت: این آقا به چه خدایی اعتقاد داره که به زنان این سرزمین اینگونه حمله میکند من به دینی که بتونه اینگونه با خانمها برخورد کنه کافرم .

روز گذشته فیلمی در شبکه های اجتماعی منتشر شد  که نشان می‌داد در شاندیز مشهد، فردی به دو خانم که حجاب اجباری نداشتند تذکر می‌دهد و بعد هم یک سطل ماست به سر آنها می‌زند. این فیلم خشم عمومی زیادی به همراه داشت .

 

دختر بی حجاب اخبار طرقبه

منبع : ایسنا و برترینها و رویداد ۲۴

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ