ال دی ال کلسترول باید چند باشد

0

ال دی ال کلسترول باید چند باشد

عبارت لیپید ها شامل انواع مختلفی از چربی ها از جمله کلسترول و تری گلیسرید می شود. آزمایش های رایج چربی خون شامل سنجش کلسترول کل، کلسترول LDL، کلسترول HDL و تری گلیسرید ها می شوند.

کلسترول LDL چیست

این مورد گاهی اوقات با نام کلسترول بد نیز شناخته شده و مقادیر بالای آن احتمال ابتلا به بیماری قلبی عروقی را بیشتر می کنند. برخی پزشکان بر اساس مقدار این نوع کلسترول، نحوه درمان هایپر لیپیدمی را تعیین می کنند. مقدار مناسب کلسترول LDL به خطر کلی ابتلای فرد به مشکلات قلبی عروقی بستگی دارد.

عوامل مختلفی بر این خطر شخصی تاثیر داشته که از جمله آن ها می توان به سابقه ابتلا، سن، جنس و عوامل دیگر اشاره کرد. در افرادی که در معرض خطر ابتلای بالاتری قرار دارند، داشتن مقادیر کمتری از کلسترول LDL توصیه می شود.

در صورت تجویز آزمایش سنجش این کلسترول، فرد باید به مدت ۹ ساعت یا بیشتر قبل از آزمایش از خوردن اجتناب کند. در مواردی که تری گلیسرید خون فرد بالا بوده یا پزشک قصد سنجش قند خون را نیز دارد، اهمیت ناشتا بودن قبل از آزمایش بیش از پیش خواهد بود. با این حال، در بسیاری از موارد می توان کلسترول LDL را بلافاصله پس از غذا خوردن نیز سنجش کرد.

کلسترول خون خواندن آزمایش خون تفسیر آزمایش خون

LDL در آزمایش خون باید چند باشد؟

برای تفسیر ldl در آزمایش خون لازم است با پزشک مشورت داشته باشید. متخصص با توجه به شرایط سلامتی، سن، جنسیت، بیماری‌های زمینه‌ای، داروهای مصرفی و شرایط محیطی تفسیر درستی از آزمایش را در اختیار شما قرار خواهد داد. در ادامه به شما خواهیم گفت که مقدار نرمال LDL در آزمایش خون باید چند باشد؟

سطح LDL برای افراد بالغ بالای ۱۸ سال به صورت زیر تعریف شده است:

•    کمتر از ۱۰۰  mg/dL، در محدوده ایده‌ال قرار دارد.
•    بین ۱۰۰-۱۲۹  mg/dL، وضعیت مطلوب است.
•    بین ۱۳۰-۱۵۹ mg/dL، وضعیت در حالت متوسط قرار دارد.
•    بین ۱۶۰-۱۸۹ mg/dL، میزان کلسترول بالا است.
•    بیشتر از ۱۹۰ mg/dL، کلسترول در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ