محل فیلمبرداری سریال سلطان و شبان +عکس

1

لوکیشن و محل فیلمبرداری سریال سلطان و شبان کجاست سریال سلطان و شبان در کجا ساخته شده سریال سلطان و شبان در کدام شهر فیلمبرداری شده

محل فیلمبرداری سریال سلطان و شبان

سریال سلطان و شبان احتمالا از خاطره انگیزترین سریال هایی است که از تلویزیون پخش شده است، یک سریال مفرح و کاریکاتوری با گریم های اغراق شده که بیشتر شبیه تئاتر ضبط شده بود و داستان و لحن و فضایلش در دوره ای جذاب و بکر به نظر می‌رسید. “سلطان و شبان” در سال ۱۳۶۲ شاخته شد و یک سال بعد روی آنتن تلویزیون رفت؛ در زمانی که جنگ کاملا فضای کشور را تحت تاثیر قرار داده بود و تلویزیون هم کاملا عبوس و جدی بود.

محل فیلمبرداری سریال ها لوکیشن فیلم ها سریال سلطان و شبان

ظاهرا گروه سازنده پیشنهاد می دهد که سریال سلطان و شبان ، مثل یک فیلم سینمایی با نگاتیو ساخته شود. اگر چه برای پایین آوردن هزینه ها نگاتیو ۱۶ میلیمتری انتخاب می شود . فرهنگ هم مشتاق بود تا اولین سریالش را مثل فیلم “رسول پسر ابوالقاسم” با نگاتیو بسازد . درست وقتی گروه مشغول پیدا کردن و خرید نگاتیو بود، مدیران تلویزیون خبر می دهند که با توجه به هزینه های صداوسیما، تلویزیون نمی تواند پول خرید نگاتیو و هزینه های دیگر را تقبل کند؛ پس باید سریال را ویدئویی بسازند. این موضوع باعث جلسات مستمری شد ولی تلویزیون تصمیمش را گرفته بود . مشکل اینجا بود که دوربین پرتابل هم به این کار تعلق نمی گرفت و واحد سیار تلویزیون را مامور تصویر برداری از آن کرده بوده اند.

محل فیلمبرداری سریال ها لوکیشن فیلم ها سریال سلطان و شبان

مسله این بود که لوکیشن های سریال سلطان و شبان متنوع بود. بخشی از آن باید در روستای شجاع آباد در حوالی کاشان فیلمبرداری می شد، بخشی در باغ فین، تکه ای از آن در استودیو گلستان و تکه ای دیگر در باغ اقدسیه. این لوکیشن های سریال سلطان و شبان برای یک گروه مثل واحد سیار سخت بود. آن ها دوربین های بسیار بزرگی داشتند و فیلمبردارهایشان عادت داشتند که معمولا در برنامه های ورزشی حاضر شوند. دکوپاژ آن ها در لحظه و تابع شرایط مسابقات بود ؛ در حالی که سازندگان “سلطان و شبان” می خواستند سریال را دقیق و مثل یک فیلم سینمایی بسازند .

بخشی از باغ تاریخی فین به عنوان نماهای بیرونی سرای مخصوص سلطان در «افسانه سلطان و شبان» مورد استفاده قرار گرفت. بخش زیادی از موش و گربه بازی های تلخک و کاتب با سران قدرت در افسانه سلطان و شبان در همین فضاها رخ می داد؛ یکی از نقاط مهم قصه، یعنی قتل تلخک (با بازی حسین کسبیان) در این محل رخ می دهد.

پشت صحنه سریال «سلطان و شبان» ۳۰ سال پیش

محل فیلمبرداری سریال ها لوکیشن فیلم ها سریال سلطان و شبان

نمایی از عوامل پشت صحنه سریال «سلطان و شبان» در کنار کارگردان آن «دایوش فرهنگ»

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. بهارعلی می گوید

    سلام بهار علی هستم من به اتفاق دوستانم غیبعلی و عقیل در منطقه جنگی ‌این سریال را نگاه میکردیم
    یاد دوستان و هم رزمان شهیدمان گرامی باد