هزینه مهاجرت تحصیلی به آمریکا چقدر است؟

0

آگاهی از هزینه مهاجرت تحصیلی به آمریکا، برای دانشجویانی که قصد تحصیل در این مقصد محبوب و پرطرفدار را دارند، از ضروریات است. سیستم آموزش عالی ایالات متحده به‌عنوان بهترین سیستم در سطح جهانی شناخته می‌شود و هر ساله دانشجویان بین‌المللی زیادی را به خود جذب می‌کند. دانشگاه‌های آمریکا به‌طور مداوم در بین بهترین‌ دانشگاه‌ها در جهان رتبه‌بندی می‌شوند و همین‌ها باعث جذب دانشجویان سراسر جهان به تحصیل در آمریکا خواهد شد.

یکی از عوامل بسیار مهمی که باید پیش از این تصمیم در نظر گرفت، هزینه تحصیل است؛ در غیر این صورت می‌تواند به‌طور جدی برای دانشجویان دردسرساز شود. ما قصد داریم در این مطلب به بررسی هزینه مهاجرت تحصیلی به آمریکا بپردازیم و شما را در این راستا راهنمایی کنیم.

تحصیل در آمریکا

بررسی هزینه تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا

مسلما محبوبیت سیستم آموزشی آمریکا و دانشگاه‌های این کشور بر کسی پوشیده نیست. با توجه به این محبوبیت، دانشجویان زیادی از سراسر جهان می‌خواهند در دانشگاه‌های ایالات متحده تحصیل کنند و از مزایای مهاجرت به آمریکا بهره ببرند. یکی از مهم‌ترین قدم‌ها در مسیر رسیدن به این خواسته، تخمین هزینه‌های تحصیل و زندگی در آمریکا است.

آمریکا کشور چندان ارزانی برای تحصیل و زندگی نیست؛ از همین رو اگر پیش از مهاجرت اطلاعی از هزینه‌ها نداشته باشید، احتمالا با مشکل مواجه خواهید شد. بهترین کار این است که پیش از مهاجرت، مطالعه دقیقی درباره هزینه مهاجرت تحصیلی به آمریکا داشته باشید و از موسسات باتجربه در این زمینه کمک بگیرید. یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در زمینه هزینه مهاجرت تحصیلی، شهریه دانشگاه است. مسلم است که این شهریه بسته به مقطع، رشته و نوع دانشگاه کاملا متفاوت خواهد بود.

متوسط هزینه تحصیل در آمریکا بین ۷۰۰۰ تا ۵۵۰۰۰ دلار در سال است؛ البته این هزینه برای دوره‌هایی مانند MBA، حقوق، پزشکی و … افزایش می‌یابد. همان‌طور که گفتیم این هزینه‌ها بسته به نوع دانشگاه یعنی خصوصی یا دولتی‌ بودن آن متفاوت خواهد بود. شهریه دانشگاه‌های دولتی در مقایسه با دانشگاه‌های خصوصی خیلی کمتر است. در ادامه نرخ شهریه برخی از دانشگاه‌های آمریکا را با هم بررسی می‌کنیم.

 

نام دانشگاه

 

نوع دانشگاه

 

هزینه تحصیل در یک سال (دلار آمریکا)

 

موسسه فناوری ماساچوست

 

خصوصی

 

۵۰۰۰۰-۵۵۰۰۰

 

دانشگاه استنفورد

 

خصوصی

 

۲۵۰۰۰-۵۵۰۰۰

 

دانشگاه هاروارد

 

خصوصی

 

۲۵۰۰۰-۵۱۰۰۰

 

موسسه فناوری کالیفرنیا

 

خصوصی

 

۴۴۰۰۰-۵۷۰۰۰

 

دانشگاه کلمبیا

 

خصوصی

 

۶۲۰۰۰

 

دانشگاه یل

 

خصوصی

 

۵۵۰۰۰

 

دانشگاه تگزاس در دالاس

 

دولتی

 

۱۳۰۰۰

 

دانشگاه فلوریدا

 

دولتی

 

۱۲۰۰۰

 

دانشگاه کارولینای شمالی

 

دولتی

 

۳۶۷۷۶

 

دانشگاه تگزاس در آستین

 

دولتی

 

۴۳۱۴۹

 

دانشگاه پردو

 

دولتی

 

۹۹۹۲

 

تحصیل در آمریکا

هزینه زندگی در آمریکا برای دانشجویان بین‌المللی

برای تخمین دقیق هزینه مهاجرت تحصیلی به آمریکا، در کنار شهریه دانشگاه، باید هزینه زندگی دانشجو را هم در نظر گرفت. این هزینه کاملا به شهر محل اقامت و عادات زندگی فرد بستگی دارد و شامل موارد مختلفی مانند هزینه مسکن، خوراک، پوشاک، حمل‌ونقل، اینترنت، تفریحات و … می‌شود. برای مثال هزینه زندگی در ایالت‌هایی مانند واشنگتن و کالیفرنیا بالا است؛ اما ایالت‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری مانند تگزاس، اوهایو و … هم وجود دارند.

یکی از مواردی که بر هزینه زندگی شما تاثیر می‌گذارد، محل اقامتتان است. شما می‌توانید در خوابگاه‌های دانشجویی اقامت داشته باشید یا مسکنی بیرون از دانشگاه اجاره کنید. مشخص است که هزینه اجاره مسکن در شهرهای بزرگ بسیار بالا است. می‌توانید برای کاهش این هزینه، آپارتمانی در حومه شهر اجاره کنید که در این صورت هزینه حمل‌ونقل‌تان به دانشگاه افزایش می‌یابد؛ پس حتما این مورد را به‌خوبی بررسی کنید تا با توجه به بودجه‌تان، بهترین گزینه را برای محل اقامت برگزینید.

به‌طور کلی می‌توان گفت که هزینه زندگی برای دانشجویان در آمریکا، به‌طور متوسط بین ۱۰۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ دلار در سال متغیر است. همان‌طور که گفتیم این کاملا به ایالت و سبک زندگی دانشجو بستگی دارد. در ادامه برخی از هزینه‌های زندگی دانشجویی در آمریکا را در اختیارتان می‌گذاریم. فراموش نکنید که تخمین این هزینه‌ها، تاثیر مهمی بر روند مهاجرت شما دارد؛ از همین رو ضروری است با علم کامل مورد بررسی قرار گیرد. در این راستا بهتر است از افراد متخصص و باتجربه در این زمینه، در موسسات مهاجرتی معتبر کمک بگیرید.

 

هزینههای زندگی

 

متوسط هزینه سالیانه (دلار آمریکا)

 

اجاره آپارتمان به‌علاوه آب و برق

 

۱۷۲۰۰

 

غذا

 

۶۵۰۰

 

اجاره خوابگاه

 

۷۵۸۸-۱۱۹۱۴

 

کتاب و لوازم تحصیل

 

۹۰۰

 

حمل‌ونقل

 

۲۱۸۰

 

لباس

 

۵۰۰

 

متفرقه

 

۶۷۰۰

 

سایر موارد مربوط به هزینه مهاجرت تحصیلی به آمریکا

به غیر از هزینه تحصیل و هزینه‌های زندگی، هزینه‌های زیادی وجود دارند که باید در برنامه‌ریزی بودجه خود در نظر بگیرید. پیشنهاد می‌کنیم برای بررسی دقیق این هزینه حتما از یک موسسه اعزام دانشجو کمک بگیرید. این موسسات علاوه‌بر طی‌کردن اصولی روند مهاجرت، می‌توانند شما را در زمینه هزینه‌های مهاجرت به‌درستی راهنمایی کنند. در ادامه شما را با سایر هزینه‌های مربوط به مهاجرت تحصیلی به ایالات متحده آشنا می‌کنیم.

هزینه‌ درخواست ویزای دانشجویی آمریکا

برای تحصیل در آمریکا یکی از مراحل اولیه اخذ ویزای تحصیلی معتبر است. هنگامی که نامه پیشنهادی از یک دانشگاه معتبر ایالات متحده دریافت شد، می‌توانید برای ویزای دانشجویی درخواست دهید. باید بدانید که دو هزینه برای ویزای دانشجویی F1 وجود دارد. هزینه SEVIS (Student and Exchange Visitor Information System) که معادل ۳۵۰ دلار و هزینه درخواست ویزا که ۱۶۰ دلار است.

هزینه بیمه سلامت در آمریکا

بیمه سلامت یکی از هزینه‌های مهمی است که دانشجویان اغلب از آن غفلت می‌کنند و توجه به آن در عین برنامه‌ریزی مالی ضروری است. داشتن بیمه درمانی به شما کمک می‌کند تا زمانی که در آمریکا هستید، از بابت هزینه مراقبت‌های پزشکی نگرانی نداشته باشید. هزینه بیمه درمانی در ایالات متحده به‌طور معمول از ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار در سال متغیر است.

هزینه آزمون

برای اخذ پذیرش از دانشگاههای آمریکا، برخی آزمون‌ها مانند آیلتس، تافل، GMAT، GRE و … ضروری هستند. این کاملا به دانشگاه مقصد شما بستگی دارد که مدرک چه آزمونی را از شما درخواست کند. مسلما شرکت در این آزمون‌ها هزینه‌ای در بر دارد که این مورد هم باید جزو هزینه‌های مهاجرت تحصیلی حتما در نظر گرفته شود؛ برای مثال هزینه آزمون آیلتس بین ۲۴۵ تا ۲۵۵ دلار و هزینه تافل ۱۹۰ دلار است.

تحصیل در آمریکا

تامین هزینه‌های مهاجرت تحصیلی به ایالات متحده

تامین هزینه‌های تحصیل در کشوری خارجی ممکن است برای بسیاری از دانشجویان یک چالش باشد. از طرفی هم آمریکا یک مقصد پرطرفدار برای تحصیل است؛ اما هزینه زندگی در این کشور کمی بالا است. این مسئله می‌تواند باعث نگرانی برای دانشجویان شود؛ اما باید بدانید که چندین راه‌حل برای این چالش وجود دارد. شما می‌توانید در حین تحصیل به انجام کار پاره‌وقت بپردازید و از این طریق بخشی از هزینه‌های تحصیل خود را پوشش دهید.

از طرفی می‌توانید از گزینه وام دانشجویان بین‌المللی بهره ببرید. این وام‌ها برای بازپرداخت بسیار انعطاف‌پذیر هستند و یک راه عالی برای تامین هزینه‌های شما خواهند بود. یکی دیگر از گزینه‌های پیش رویتان، بورسیه‌های تحصیلی است. خوشبختانه بورسیه‌های تحصیلی متنوعی در ایالات متحده به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌شوند تا در تامین هزینه‌های تحصیل به آن‌ها کمک کنند. این بورسیه‌ها بخشی از هزینه‌های تحصیل یا در مواردی کل آن را پوشش می‌دهند.

این بورسیه‌ها می‌توانند راه نجات بزرگی برای تامین هزینه‌های تحصیلی شما باشند؛ بنابراین برای اطلاع دقیق از آن‌ها، حتما به‌خوبی تحقیق کنید یا از دانش موسسات معتبر مهاجرت تحصیلی بهره ببرید. ما در مای آرمان می‌توانیم به شما کمک کنیم تا با اطلاع دقیق از این بورسیه‌ها و به‌طور کلی تخمین هزینه‌های مهاجرت تحصیلی، این مسیر را با موفقیت و اصولی طی کنید.

جمعبندی

تحصیل در دانشگاه‌های معتبر و بسیار باکیفیت آمریکا، ممکن است رویای بسیاری از دانشجویان باشد. برای رسیدن به این رویا، باید موارد مختلفی را در نظر داشته باشید که از یکی از مهم‌ترین آن‌ها، هزینه تحصیل است. مسلما مهاجرت تحصیلی هزینه‌ای در بردارد که تخمین آن، پیش از اقدام به مهاجرت از ضروریات است. ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی هزینه مهاجرت تحصیلی به آمریکا بپردازیم و این موضوع را برای شما روشن کنیم. اگر باز هم سوالی در این زمینه دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

به یاد داشته باشید که متخصصان باتجربه مای آرمان، آماده‌اند تا شما را در مسیر مهاجرت تحصیلی یاری دهند و موفقیتتان را در این مسیر تضمین کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ