بازیگر نقش آمنهوتپ چهارم در یوسف پیامبر +عکس

0

اسم واقعی بازیگر نقش آمنهوتپ چهارم در یوسف پیامبر کیست بازیگر نقش آخناتون در حضرت یوسف کیست

بازیگر نقش آمنهوتپ چهارم در یوسف پیامبر

رحیم نوروزی بازیگر نقش آمنهوتپ چهارم در سریال یوسف پیامبر است که بعد از ایمان آوردن به خداوند اسم آخناتون را برای خود انتخاب کرد.

رحیم نوروزی گفت: نقش « آخناتون» در اصطلاح تئاتری است و حرکات منحنی را بر نمی‌تابید؛ به ویژه آن که او یک فرد اشرافی بود. زمانی چنین کنش‌هایی برای یک نقش انتخاب شود، بیش از هر چیز اعمال بازیگر هنگام نقش آفرینی به چشم می‌آید.

بیوگرافی رحیم نوروزی بازیگران سریال حضرت یوسف

بازیگر نقش آخناتون در یوسف پیامبر کیست

او که از سال ۸۴ تا اوایل ۸۶ مشغول بازی در نقش «آخناتون» بود، در پاسخ به این پرسش که ‌آیا تنها از فیلمنامه به عنوان منبع پژوهش درباره‌ی این نقش استفاده کرده یا از متون دیگری نیز بهره برده است، گفت: می‌توان زیرمتن‌ها را از دیالوگ‌های فیلمنامه استخراج کرد. اگر درامی‌ قوی و ساختار دراماتیک منسجمی‌داشته باشد،‌ می‌توان آن را تحلیل کرد و روابط را از طریق آن کشف کرد ،با این حال فیلمنامه اصلا منبع تحقیق نیست.

این بازیگر درباره‌ی میزان منابع موجود درباره‌ی «آخناتون» گفت: از مصر باستان آثار زیادی به جا مانده است چرا که مردمان آن زمان به جاودانگی معتقد بودند و جسدها را مومیایی می‌کردند و همراه آن‌ها غذا و حتی بردگان را دفن می‌کردند و بنابراین می‌توان به دیوار نگاره‌ها،‌ نقش برجسته‌ها و آنچه که مربوط به مطالعات باستان شناس است رجوع کرد اما برای یک بازیگر این منابع کفایت نمی‌کند علاوه بر آن تخصص درک کامل آن‌ها را ندارد.

او اضافه کرد: در کتاب «تاریخ تمدن» ویل دورانت اطلاعات بیشتری نسبت به منابع دیگر درباره‌ی«آخناتون» بود.علاوه بر آن از کتاب مقدس قرآن کریم استفاده کردم. به موزه لوور پاریس نیز رفتم و به دقت لباس‌ها و ابزارهای بخش مصر آن را نگاه کردم و حدود دو هزار عکس گرفتم البته این کارها الزاما به بازی خوب ختم نمی‌شود چرا که بازیگر در نهایت باید کنشی مناسب با نقش را انتخاب کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ