قیمت فیش حج عمره ۱۴۰۲ در بازار آزاد

0

قیمت حج عمره در بازار آزاد قیمت فیش حج عمره در بازار آزاد۱۴۰۲

قیمت فیش حج عمره در بازار آزاد ۱۴۰۲

در حج عمره امسال ۱۰ گروه قیمتی داریم که به کیفیت هتل متغیر است. کمترین قیمت با کلیه خدمات ۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار و بیشترین قیمت ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. این هزینه شامل حمل و نقل، اقامت، تغذیه، بیمه و کلیه خدمات مورد نیاز زائر از فرودگاه تا فرودگاه است.

به زائرانی که ثبت‌نام مقدماتی را انجام داده‌اند، ۴۸ ساعت مهلت داده شده است تا ثبت‌نام را تکمیل کنند. پس از این مرحله از عمره، عمره رمضانیه است و اگر امکان باشد شوال هم در دستور اعزام عمره قرار می‌گیرد.

در این مرحله با توجه به ظرفیت پروازی، اعزام زائران از ۱۰ ایستگاه پروازی عملیاتی می‌شود که شامل مشهد، اصفهان، تبریز، ساری، شیراز، یزد، اهواز، کرمان و زاهدان خواهد بود. باقی متقاضیان از ایستگاه‌های همجوار مشرف می‌شوند. برای خانم‌های مجرد مشکلی برای سفر عمره بدون محرم وجود ندارد.

یکی از افرادی که در سال ۹۰ فیش عمره خریداری و سال ۹۶ آن را فروخته است، می‌گوید: ما خانوادگی برای زیارت خانه خدا ثبت‌نام کرده بودیم. آن زمان فیش عمره ۸۰۰ هزار تومان بود و امید داشتیم تا سال ۹۴ هم اعزام شویم. اما با قطع روابط ایران و عربستان، عمره دیگر برگزار نشد و من فیش خود را سال ۹۶ به قیمت یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان فروختم.

فیش عمره در دهه ۹۰ با قیمت‌های پایینی خرید و فروش می‌شد؛ تا جایی که حتی با بررسی خبرنگار فارس، تا اواخر دهه ۹۰ هم افراد فیش عمره را نهایت ۵ تا ۸ میلیون تومان واگذار می‌کردند. حتی سال ۱۴۰۱ نیز فیش عمره با حدود ۷ میلیون تومان بر اساس اولویت منتقل می‌شد.

از اواخر سال گذشته که احتمال برقراری روابط ایران و عربستان قوت گرفت، هزینه واگذاری فیش هم بیشتر شد؛ تا جایی که با ازسرگیری روابط ۲ کشور و توافق برای اعزام زائران ایرانی به عمره مفرده، فیش‌های عمره گران و بازار سیاه برای آن ایجاد شده است.

هزینه حج عمره قیمت حج عمره فیش حج عمره حج عمره

قیمت فیش حج عمره بانک ملت سال ۹۰ دیوار

در برخی از سایت‌ها خرید و فروش فیش عمره افزایش یافته است و فیش‌ها با قیمت‌هایی همچون ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان واگذار می‌شوند. البته حامد علمی، مدیر یکی از دفاتر زیارتی می‌گوید: قیمت فیش عمره متناسب با اولویت اعزام ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان است. این هزینه را زائران باید جدای از هزینه عمره مفرده که از سوی سازمان حج و زیارت اعلام خواهد شد، بپردازند.

یکی دیگر از دارندگان فیش عمره سال ۹۰ با اولویت ۱۶۰ می‌گوید: ما در سال ۹۰ که ۸۰۰ هزار تومان بیش از ۶۰ درصد هزینه عمره بود، در بانک ملی سپرده‌گذاری کردیم تا زائر خانه خدا شویم، اما این امر محقق نشد و اکنون هم که نرخ ارز افزایش یافته و برخی هزینه سفر را حدود ۴۰ میلیون تومان عنوان کرده‌اند، فکر می‌کنم توانایی تأمین هزینه سفر را نداریم. بر همین اساس، تصمیم گرفتیم ۲ فیش خود را که برای من و همسرم است، بفروشیم. هر کدام از فیش‌ها را هم ۴۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده‌ام.

حدود ۶ میلیون نفر از دارندگان فیش عمره، منتظر جزئیات این سفر هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ