پیامک‌هایی که یک شبه میلیونر می‌کنند

0

پیامک‌های کلاهبرداری ظاهرا این روزها از هر شغل دیگری برای کلاهبرداران نان و آب بیشتری دارد و برخلاف اینکه هر ساله در ایام ماه مبارک رمضان از میزان جرم و جنایات کاسته می‌شود، گویا این کلاهبرداری در حیطه جرم قرار نمی‌گیرد که همچنان تجارت‌اش پررونق است.

مشترکانی هستند که یا از خوش‌شانسی زیاد یا بداقبالی کامل روزانه پیامک‌های بسیاری را دریافت می‌کنند که در هر کدام از آن‌ها مژده برنده شدن چند میلیونی در یکی از مسابقات این اپراتورها را دریافت می‌کنند و در وهله اول ممکن است اشکی در چشم‌شان از شوق حلقه زند اما مسلما این خوشحالی ساعاتی بیشتر پایدار نیست تا اینکه متوجه شوند، سوژه کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

دوستی می‌گفت: من روزانه دو تا از این پیامک‌ها دریافت می‌کنم و برخلاف اینکه در هیچ کدام از مسابقات همراه اول شرکت نکرده‌ام اما در روز برنده حداقل چهار میلیون می‌شوم که اگر به طور میانگین هم حساب کنیم در هفته سه تا از این پیامک‌ها داشته باشم نه تنها نیازی به کار کردن ندارم بلکه می‌توانم کارآفرینی هم داشته باشم…!

او معتقد بود اگر به فرض محال این پیامک‌ها سر کاری نبود و آدمی به این خوش‌شانسی پیدا می‌شد، روزانه ۴ میلیون تومان کاسب می‌شد که با احتساب دریافت سه روز در هفته جمعا ۱۲ میلیون سر هفته دریافتی داشت که این واقعا ایده‌آل و رویایی است.

حال بماند که این فرد خوش‌شناس سر برج حقوقی معادل ۴۸ میلیون تومان داشت که اگر او را با کارمندی که یک میلیون تومان در ماه حقوق دارد مقایسه کنیم، دریافتی‌اش ۴۸ برابر کارمند حقوق بگیر می‌شود.

متن یکی از این پیامک‌ها به شرح ” (شرکت ارتباطات نوین) همراه اول، مشترک گرامی این شماره خط شماره در قرعه‌کشی بزرگ طرح “هزاران لبخند” برنده بیست میلیون ریال وجه نقد شده لطفا ۱۰ رقمی کد ملی مالک سیم کارت را جهت استعلام به شماره تلفن ذیل پیامک نموده برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۰۸۵۶۷۴… تماس حاصل فرمایید.” بود.

جالب وقتی بود که با تماس گرفتن این شماره با فردی مواجه شدیم که صدایی سرشار از نویز داشت البته معلوم نبود که مشکل از طرف اپراتور بود یا فرد! اما ضابطه‌ای را که برای دریافت این جایزه پیش کشید اینگونه بود که در گام اول باید با شماره خط مالک تماس حاصل کنید و بعد از ارائه کد ملی اگر نیاز به اطلاعات دیگری بود با شما تماس گرفته می‌شود!

هر کسی که در برابر چنین تقاضایی قرار می‌گیرد در مرحله اول باید شک کند که اگر این پیامک از طرف اپراتور است مگر می‌شود که اطلاعات مشترک را نداشته باشد؟! در گام بعدی هم باید به فکر چاره‌ای برای استعلام بیشتر باشد تا از هویت این شرکت مطلع شود.

همراه اول امروز با توجه به گسترش حجم چنین پیامک‌های کلاهبرداری، پیامکی را به مشترکان خود زده و در آن هشدار داده که گول چنین حرف‌هایی را نخورند که این پیامک به این شرح است:

“مشترک گرامی برای دریافت هرگونه جایزه اهدایی از سوی همراه اول، نیازی به مراجعه به دستگاه خودپرداز یا ارا ئه اطلاعات حساب بانکی نیست. مراقب کلاهبرداری تلفنی باشید”

این اقدام همراه اول دو سالی می‌شود که آغاز شده و هشدارهایی را هم در سایت خود گذاشته است و در قالب آن اگر مشترکی در مسابقه‌ای برنده شود با او تماس گرفته می‌شود و بعد از چک کردن نامش در سایت باید به صورت حضوری برای تحویل جایزه‌اش اقدام کند.

مشترکانی که با این دست پیامک‌ها روبرو می‌شوند بهتر است جزییات بیشتر و راه‌های ارتباطی با کلاهبرداران را در اختیار پلیس فتا قرار دهند تا با آن‌ها برخورد لازم صورت گیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ