بهترین ها و بدترین های بورس در هفته گذشته

0

معاملات هفته گذشته تالار شیشه ای با بازدهی منفی حدود یک درصدی شاخص کل به پایان رسید و نماگر بازار سرمایه همچنان در مدار ۷۱ هزار واحدی حرکت کرد.

صنعت بیمه و بازنشستگی بازدهی مثبت ۴٫۵۴ درصدی را به دست آورد و به عنوان پربازده ترین صنعت شناخته شد.

پس از آن صنایع ماشین آلات و تجهیزات و نیز محصولات فلزی رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

تحلیل بورس امروز پیش بینی بورس در سال 99 بهترین سهام برای خرید در بورس اخبار بورس امروز

این در حالی است که صنعت خرده فروشی با تک نماد شرکت قاسم ایران طی هفته گذشته برخلاف یک هفته قبل از آن بازدهی منفی کسب کرد و با تحقق بازدهی منفی بیش از ۱۳ درصدی به عنوان کم بازده ترین صنعت مطرح گردید.

در پی آن صنایع سایر معادن و نیز خودرو و قطعات در ردیف های بعدی جای گرفتند.

تحلیل بورس امروز پیش بینی بورس در سال 99 بهترین سهام برای خرید در بورس اخبار بورس امروز

براساس اطلاعات موجود، طی پنج روز معاملاتی هفته گذشته ۱۱۴ نماد بازدهی مثبت محقق ساختند، ۲۸۴ مجموعه بورسی با افت قیمتی همراه شدند و معاملات ۹ نماد نیز بدون کسب بازدهی مثبت یا منفی همراه شد.

به گونه ای که بیمه میهن توانست بازدهی مثبت حدود ۲۰ درصدی را به دست آورد و بدین ترتیب عنوان پربازده ترین سهام را از آن خود ساخت.

پس از آن بیمه آسیا و شرکت شیشه دارویی رازی در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفتند.

تحلیل بورس امروز پیش بینی بورس در سال 99 بهترین سهام برای خرید در بورس اخبار بورس امروز

در این بین شرکت اشتاد ایران نیز طی معاملات هفته گذشته با حجم معاملات پنج هزار و ۳۹ سهمی و رتبه نقدشوندگی ۳۷۵، بازدهی مثبت ۱۲۱٫۲۴ درصدی به دست آورد که بالاتری میزان بازدهی را محقق ساخته، که البته “تشتاد” در بازار پایه توافقی معامله می شود.

اما در مقابل شرکت لبنیات کالبر در پی افت قیمتی سهام با بازدهی منفی حدود ۲۴ درصدی مواجه شد و در جایگاه نخست جدول کم بازده ترین سهام قرار گرفت و بعد از آن شرکت های لوازم خانگی پارس و نیز سایپا دیزل رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

تحلیل بورس امروز پیش بینی بورس در سال 99 بهترین سهام برای خرید در بورس اخبار بورس امروز

رتبه نخست نقدشونده ترین سهام به بانک حکمت ایران با حجم معاملاتی بیش از ۴۰ میلیون و ۹۳۲ هزار سهمی اعطا شد که سهام این مجموعه نیز در بازار پایه توافقی معامله می شود، شرکت های آذرآب، پارس خودرو و ایران خودرو نیز در ردیف های بعدی قرار گرفتند.

این در حالی است که مجموعه های بهمن لیزینگ، گلوکوزان و لوازم خانگی پارس در انتهای جدول رتبه بندی شرکت ها از نظر رتبه نقدشوندگی جای گرفتند.

در پایان این گزارش می افزاید، معاملات هفته گذشته بورس در حالی خاتمه یافت که تعداد ۵۱ هزار و ۷۵ کد معاملاتی با جابه جایی بیش از چهار میلیارد و ۱۱۰ میلیون سهمی طی ۳۴۶ هزار و ۵۵۷ دفعه معامله ارزشی به مبلغ ۱۰ هزار و ۳۳۲ میلیارد ریال را رقم زدند و همچنین بانک گردشگری با حجم معاملاتی بیش از ۲۲۷ میلیون و ۵۸۴ هزار سهم به عنوان پرگردش ترین سهم و در مقابل لوازم خانگی پارس به عنوان کم گردش ترین سهم برگزیده شدند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ