قویترین مرد ایران بعد از قتل دوستش ، به کدام کشور گریخت؟ + عکس

3

مردی که سنگین‌ترین وزنه‌ها را بر می‌داشت و خارق‌العاده‌ترین کارها را در مسابقات انجام می‌داد، بعد از جنایتی دور از ذهن برای فرار از مجازات تن به زندگی مخفیانه داده است.

قویترین مردان ایران جرم امیر قرایی بیوگرافی امیر قرایی اخبار قتل اخبار حوادث
امیر قرایی یکی از شرکت‌کنندگان مسابقه قویترین مردان ایران، که‌سال ٩٠ در جریان درگیری با دوستش او را به قتل رسانده بود بعد از ٣‌ سال همچنان متواری است. جنایتی که تنها برای ٣‌ میلیون تومان رخ داد و پای مرد آهنین را به دنیای جنایتکاران باز کرد. حالا اما حدود ٣‌سال و ۶ ماه از آن روز شوم که طرفداران امیر قرایی را در شوک فرو برد می‌گذرد و این مرد با فرار از ایران هنوز تن به مجازات نداده است. با این حال برادر امیر که در جریان این قتل با او همراه بود، بار دیگر به دادسرا جنایی احضار شد.
قویترین مردان ایران جرم امیر قرایی بیوگرافی امیر قرایی اخبار قتل اخبار حوادث
جنایتی دور از ذهن
عصر چهارشنبه هفتم اردیبهشت‌ماه‌ سال ٩٠ درگیری شدیدی میان چند پسر جوان در محله جنت‌آباد تهران رخ داد. دقایقی بعد تیمی از مأموران خود را به محل حادثه رساندند. در نخستین بررسی‌ها مشخص شد در جریان نزاع خیابانی، پسر جوانی به نام “حمید” با ضربه قمه مجروح شده است، همین موضوع کافی بود تا او بعد از منتقل شدن به بیمارستان به کما برود. خانواده “حمید” وقتی از مرگ مغزی پسرشان باخبر شدند در اقدامی انساندوستانه اعضای بدن او را به بیماران نیازمند هدیه کردند.
این در حالی بود که مأموران تجسس‌های پلیس دریافتند قاتل این پسر جوان یکی از قوی‌ترین مردان ایران بوده که به خاطر اختلاف‌ مالی با حمید، دست به جنایت زده است.
همین سرنخ کافی بود تا کارآگاهان برای دستگیری قویترین مرد ایران وارد عمل شوند اما هیچ‌کس تصور نمی‌کرد او با متواری شدن مسیر پرونده را تغییر بدهد. علیرضا قرایی که در روز حادثه با برادرش همراه بود درحالی بازداشت شد که مرد آهنین پا به فرار گذاشته بود.
پرونده‌ای دیگر برای خانواده قرایی
همان موقع به دلیل فرار قاتل، خانواده او تحت بازجویی قرار گرفتند تا این‌که پدر امیر قرایی بعد از این حادثه با اتهام متفاوتی توسط پلیس بازداشت شد. او که به جرم نگهداری مواد مخدر دستگیر شده بود در رابطه با پسرش به بازپرس گفت: “امیر همیشه ورزش می‌کرد و پسر خوبی بود. من نمی‌دانم چرا این اتفاق افتاد، فقط از او شنیده بودم که با یکی از دوستانش مشکل دارد. وقتی فهمیدم او درگیر شده و حمید را تا پای مرگ رسانده است به بیمارستان رفتیم. در بخش آی. سی. یو بستری بود و بعد از چند ساعت به کام مرگ فرو رفت. خبر مرگ حمید را به امیر اطلاع دادیم و هرگز نمی‌دانستم او برای فرار از محاکمه متواری می‌شود. اگر می‌دانستم امیر کجا گریخته او را وادار به تسلیم می‌کردم. اطمینان دارم که او خودش را تسلیم خواهد کرد. او نیاز به فرصت دارد تا بتواند در مورد اتفاقی که افتاده درست فکر کند. آن روز وقتی که به خانه آمد خیلی حالش بد بود. عصبی و ناراحت چند تکه لباس برداشت و رفت، به کسی هم چیزی نگفت.”
فرار ٣ ساله
در حالی که پرونده امیر قرایی تا زمان دستگیری‌اش در دادسرای جنایی تهران باز خواهد بود بار دیگر برادر این مرد به دادسرا احضار شد تا اگر اطلاعی از مخفیگاه برادرش دارد آن را در اختیار بازپرس پرونده قرار دهد. هنوز مشخص نیست عامل جنایت به کدام کشور گریخته است به همین دلیل پلیس اینترپل هم نمی‌تواند اقدام به دستگیری او کند. با این حال حمید قرایی همچنان اصرار بر بی‌اطلاعی از مخفیگاه برادرش دارد. با به جریان افتادن دوباره این پرونده در دادسرا ی جنایی تهران تحقیقات برای شناسایی کشوری که امیر قرایی به آن‌جا گریخته است، ادامه دارد.
همشهری
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 3 )
  1. محمد می گوید

    اون اطلاعاتی که ایران داره عمرا نتونن پیداش نکن. فقط بحث نخواستنه

  2. ا می گوید

    اون عکس رضا قرایی نه امیر…

  3. ناشناس می گوید

    انشاالله که بدست اعدالت بیفتاد