تقویت کننده سیستم ایمنی و التیام زخم ها با گیاه «شاه پسند»

0

گیاه Verbena “شاه پسند” یکی از گیاهانی است که از زمان‌های بسیار قدیم شناخته شده و مورد استفاده قرار گرفته است و مردم رُم از آن به عنوان یک گیاه جادویی استفاده می‌کردند؛ به گونه‌ای که به آن “گیاه جادوگر” می‌گفتند و به عنوان یک طلسم برای شانس، عشق و مقایله با چشم بد به کار می‌بردند.

این دارو در طول قرن‌ها دارویی بسیار مؤثر بوده است، زیرا حاوی بسیاری از مواد مفید برای بدن انسان است و در نوشیدنی‌های گرم و مفید طعم مطبوعی دارد.

“شاه پسند” یکی از گیاهان یک ساله است که متعلق به خانواده بادام بوده و در برخی کشور‌ها به عنوان مرهم لیمو نیز شناخته شده است به طوریکه به صورت گسترده برای اهداف دارویی و درمانی استفاده می‌شود؛ زیرا حاوی بسیاری از مواد مفید برای بدن انسان است.

متخصص طب سنتی گل شاه پسند چیست طب سنتی سلامت نیوز سلامت پوست و مو خواص و مضرات گل شاه پسند خواص گل شاه پسند برای پوست خواص دارویی گل شاه پسند تقویت سیستم ایمنی بدن‌ التیام زخم پوستی

فواید و مزیت‌های گیاه شاه پسند

دستگاه گوارش در معرض بسیاری از مشکلات اعم از سوءهاضمه، گاز‌ها و نفخ شکم و یبوست قرار می‌گیرد که خوردن این گیاه باعث خلاص شدن از این مشکلات می‌شود.

– این گیاه دارویی حاوی بسیاری از مواد است که قدرت، انرژی و نشاط بدن را تقویت کرده و بی حالی و تنبلی را از بین می‌برد.

– به بهبود زخم‌های پوست و پاکسازی آن از میکروب‌هایی که منجر به عفونت می‌شوند، کمک می‌کند.

– اختلالات خواب را درمان می‌کند، زیرا حاوی مجموعه از مواد آرامبخش است که به خلاص شدن از افسردگی، اضطراب و تنش کمک می‌کند.

-کاهش احساس تنش، اضطراب و سردرد همراه با قاعدگی، گرفتگی و درد در شکم و رهایی از اختلالات قاعدگی.

– موجب شادابی، صافی و طراوت پوست شده و از بروز جوش و مشکلات و بیماری‌های پوستی جلوگیری می‌کند.

– خوردن این گیاه به تسهیل زایمان و کاهش علائم و مشکلات ناشی از آن مانند افسردگی، مشکلات رحمی و موارد دیگر کمک می‌کند.

-یک نوشیدنی مناسب و اشتها آور برای افرادی است که از لاغری رنج می‌برند و می‌خواهند وزن بیشتری پیدا کنند.

-تقویت سیستم ایمنی بدن و توانایی مقابله با بیماری‌های مختلف و عفونت‌هایی که باعث بسیاری از بیماری‌ها می‌شوند، بیماری هایی که ممکن است کبد را به مشکلاتی مانند زردی یا دستگاه تنفس را به مشکلاتی مانند آسم یا بیماری‌های دیگر مانند مالاریا و اسهال خونی مبتلا کند.

-درمان گلو درد، لوزه، سرماخوردگی، آنفلوانزا، تب، درمان آرتروز و کاهش درد ناشی از روماتیسم، تحریک غده تیروئید، درمان مشکلات سینوسی و بیماری‌های مرتبط با گوش و غیره.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ