دلنوشته مهرانه مهین ترابی برای پوپک گلدره + عکس

0

مهرانه مهین ترابی با انتشار عکسی از مرحوم پوپک گلدره نوشت :

هشت سال که هیچ، قرن ها می گذرد
یادت همه فاصله ها را بدرد
در تک تک اجزای تنم می مانی
جز آن که مرا مرگ، به یغما ببرد
دلتنگترازهمیشه وقتی بهش فکر میکنم ناخداگاه گریه میکنم . مثه دخترم دوسش داشتم واسش بهترینهارو آرزو
داشتم ولی حیف که رفت و تنهام گذاشت … مطمئنم الآن اون بالا جاش خوبه ولی خدایا مراقبش باش بهش بگو دلم براش تنگه . عزیزای دلم لطفاً برای شادی روحش یه فاتحه بفرستین براش

همسر مهرانه مهین ترابی عکس جدید بازیگران عکس پوپک گلدره پوپک گلدره فرزند داشت پوپک گلدره بیوگرافی مهرانه مهین ترابی بیوگرافی پوپک گلدره

مهرانه مهین ترابی متولد سال ۱۳۳۶ در کرج، او فرزند چهارم یک خانواده هفت نفری است و جز او کسی در خانواده فعالیت هنری ندارد. اولین تجربه بازیگری او ایفای نقشی در تئاتر تله نوشته محسن یلفانی و به کارگردانی خانم دیانا و در سال ۱۳۵۶ بود.

وی با فیلم گلبهار به کارگردانی تهمینه اردکانی در سال ۱۳۶۵ به سینما آمد و با مجموعه تلویزیونی مش خیرالله صندوقچه اسرار در سال ۱۳۷۰ عضوی از خانواده مجموعه‌های تلویزیونی شد و با نقش آفرینی در مجموعه همسران و خانه سبز به اوج محبوبیت رسید.

او همچنین دارای لیسانس بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران می‌باشد.

او هنوز مجرد است و در پاسخ به این سوال که چرا ازدواج نکرده است جواب داد: ازدواج را دوست داشتم اما باید تنها می‌ماندم. من هم عاشق فرزند هستم و دوست دارم برای افراد خانواده‌ام آشپزی کنم. اما از آنجا که بازیگری وجودم را ساخته بود نمی‌توانستم به راحتی از حرفه‌ام بگذرم.

پوپَک گُلدَره (متولد ۸ مرداد ۱۳۵۰ – درگذشت ۲۷ فروردین ۱۳۸۵) هنرپیشه سینما و تلویزیون اهل ایران بود.

فعالیت هنری را با بازی در نمایش «پل» آغاز کرد و در سال ۱۳۷۵ در نماهنگ (ویدئو کلیپ) «رویای زمین» ظاهر شد. او ضمناً در مجموعه تلویزیونی ساعت خوش (۱۳۷۳) نیز بازی کرده بود. پوپک گلدره که با مجموعه ساعت خوش وارد کار بازیگری شد، بسرعت توانست شایستگی‌ها خود را در این عرصه نشان دهد که اوج آن بادریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم سینمایی موج مرده، ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا رقم خورد.

ایفای هنر در فیلم سینمایی سیندرلا، آخر بازی، سریال‌های تلویزیونی دنیای شیرین دریا، تئاتر شکارگاه ممنوع، ساعت خوش و… را در کارنامه‌اش دارد.

پوپک بیشتر، حضور خود را مرهون بازی در سریال تلویزیونی «دنیای شیرین دریا» است.

بازی او در «موج مرده» تحسین منتقدین را برانگیخت و جایگاه او را در سینما تثبیت کرد. شروع از برنامهٔ طنز «ساعت خوش» تا دریافت دیپلم افتخار جشنواره سینمایی فجر راهی است بس دشوار که وی با پشتکار فراوان طی نمود.

از بازیهای درخشان او می‌توان سریال مروارید سرخ و نرگس را نام برد.

حادثه رانندگی و درگذشت

او که شهریور ۱۳۸۴ در جریان یک حادثه رانندگی (در جادّهٔ نوشهر به نور -منطقه سیسنگان) به حالت اغما رفته بود در بیمارستان مهر تهران بستری شد و در تاریخ ۲۷ فروردین ۱۳۸۵ پس از ۸ ماه به‌سر بردن در اغما درگذشت. وی در قطعه ۸۸ (قطعه هنرمندان) بهشت زهرا به خاک سپرده شده‌است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ