چرا نگار جواهریان محل زندگی اش را پنهان می کند؟!

35

نگار جواهریان Negar javaherian به ذکر خاطره ای تامل برانگیز از روزی پرداخته که برای بازی در سریال “زیر تیغ” محمدرضا هنرمند دعوت شده بود و برای آن که این کارگردان هم با نگاه کلیشه ای به او ننگرد درباره محل تولدش به او دروغ گفت.

نگار جواهریان ( متولد ۲۲ دی ۱۳۶۱ در تهران) بازیگر سینما ، تلویزیون و تئاتر ایران است. او در بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت جایزه سیمرغ بلورین در رشته بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم طلا و مس شد.وی در چهاردهمین جشن خانه سینما نیز برای فیلم طلا و مس تندیس بهترین بازیگر زن نقش اول را دریافت کرد.

همسر نگار جواهریان بیوگرافی نگار جواهریان بیوگرافی بازیگران ازدواج نگار جواهریان Negar javaherian

قضاوت درباره آدمها به واسطه طبقه اجتماعی که به آن تعلق دارند از دیرباز در میان ایرانیان شیوع داشته است.

همواره نیز این قضاوتها باعث شده است که همه چیز را کاملا سیاه یا کاملا سفید ببینیم. اینکه تصور کنیم هر که متولد بالای شهر است فربه ای است نوکیسه و هر که زاده پایین شهر است انتهای مرام و معرفت است آموزهایی است که نه مبنای عقلی دارد و نه مبنای اخلاقی.

نگار جواهریان بازیگر زن سینما که در جشنواره سی و سوم هم آثاری چون “موقت” و “اعترافات ذهن خطرناک من” را داشت از جمله بازیگرانی است که در ابتدای کار به دلیل تعلق به طبقه مرفه کم اذیت نشد.

همسر نگار جواهریان بیوگرافی نگار جواهریان بیوگرافی بازیگران ازدواج نگار جواهریان Negar javaherian

مشکل اینجا بود اغلب کارگردانان ما فکر می کردند وی به دلیل اینکه متولد یک خانواده بورژواست نخواهد توانست نقش آدمهای طبقه پایین را بازی کند اما جواهریان آن قدر سرسختی نشان داد و نقشهای دورتر از طبقه خانوادگیش ایفا کرد که همه به تواناییهایش ایمان آوردند.

این بازیگر توانا در گفتگویی با مجید اسلامی به ذکر خاطره ای تامل برانگیز از روزی پرداخته که برای بازی در سریال “زیر تیغ” محمدرضا هنرمند دعوت شده بود و برای آن که این کارگردان هم با نگاه کلیشه ای به او ننگرد درباره محل تولدش به او دروغ گفت.

بجای اینکه بگویم “فرشته” گفتم “مقصودبیک”

جواهریان در این باره می گوید: مرا صدا کردند که “زیر تیغ” را بازی کنم و این پیش فرض{درباره طبقه خانوادگیم} آن قدر زیاد بود که آقای هنرمند ازم پرسید خانه ای که در آن به دنیا آمده ای کجا بوده؟ و من چون این قضیه را می دانستم بجای اینکه بگویم خیابان فرشته گفتم “مقصودبیک”.

کسی اهل شمیران نباشد مقصودبیک را نمی شناسد

 این بازیگر سینما ادامه می دهد: مقصودبیک یک محله قدیمی نشین چسبیده به فرشته است اما حسنش این است که اگر کسی اهل شمیران نبود این منطقه را نمی شناخت!

همسر نگار جواهریان بیوگرافی نگار جواهریان بیوگرافی بازیگران ازدواج نگار جواهریان Negar javaherian

فکر میکردند من زیادی لوکس ام!

نگار جواهریان در توجیه این طور آدرس دادن بیان می دارد: دروغ نگفتم فقط یک ذره تقلب کردم. آخر میخواستند تصمیم بگیرند و فکر میکردند من زیادی لوکس ام.

مجله ۲۴

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 35 )
  1. طهورا می گوید

    چه جالب. اخه من همیشه فکر میکردم نگار جواهریان از یک خانواده فقیر هست. یعنی قیافه و اندام ایشان به قشری که تغذیه مناسب نداشتند و در سختی بزرگ شدند شبیه است!

    1. مانی می گوید

      دقیقا منم همینطور اصلا به قیافش نمیخوره از یه خانواده ثروتمند باشه همیشه فک میکردم ازیناست که با سختی و دربدری از تاتر وارد سینما شده!!

    2. rose می گوید

      ای خدا!آخه قیافه ی مردم چه ربطی به فقیر یا ثروتمند بودنشون داره؟

    3. النا می گوید

      منم همین فکرو می کردم اما … عاشق رامبد شده

    4. بیتا می گوید

      خانواده های ثروتمند و اصیل، ساده هستند .این افراد تازه به دوران رسیده هستند که سعی می کنند با زرق و برق و ظواهر آنچنانی جلب توجه کنند.

  2. شهاب می گوید

    اگه فقیر بود که بازیگر نمیشد الانم که با رامبد …

  3. یلدا می گوید

    آخه بنده خدا قدیمترها اونجا یه دهات بود خانواده هم اونجا سکونت داشتند اهل روستا کاملا قیافش مشخصه حالا دری به تخته خورده مثل خیلی جاهای دیگه یهو رو بورس اومده تقصیر این دهاتی چیه؟

    1. کیان ( طرفدار نگار و سحر و رامبد جوان) می گوید

      ببند دهنت رو باریکلا به تو که تو شهر زندگی میکنی.

    2. محمد(مانی) می گوید

      ساکت حسود موذی

  4. ★فاطمه★ می گوید

    من ک اصلاباورم نمیشه!!!!
    ازقشرمرفه!!!!!!

    1. النا می گوید

      نظرتون درمورد بازیش چیه ؟؟الان همه دخترا تمام کلاسشون اینه که مثل گشنه گداهای شهر گرسنگی راتحمل کنن که مانکن بمونن نظرشماچیه ؟فقیر بودن یا دهاتی بودن بده ؟؟چن تا شما فقط دونسل پشت هم شهری هستید ؟؟من که باور نمی کنم چون تمام حرفایی که بالا نوشته شده از ادمای بی سواد عقده ای وغارنشین درمیاد …حالادیدید دهاتی های فقیر از غارنشینا بهترن /؟!!

    2. ★فاطمه★ می گوید

      عزیزم شماهم داری ب بقیه توهین میکنی
      درضمن بنظرمن ن بہش میاد ازقشرمرفه باشه نه از قشر فقیر
      خوب بہتر این خانوم یه خرده ب خودش برسه تابقیه دچاراین اشتباه نشن.

  5. شیدا می گوید

    بازیگریش و هنرش عالیه ولی بچه ها راست میگن قیافه اش دهاتی هست که اونم بنده خدا دست خودش نیست منم اصلا خیلی تعجب کردم که از قشر مرفه هست و همیشه فکر میکردم …ولی خیلی از بازیش و شخصیتش خوشم میاد خدا سلامتش کنه

  6. مریم می گوید

    فقر در اندیشه آدمی ست نه در صورت و لباس
    با خواندن برخی نظرها می توان به یقین کامل رسید که فقر فرهنگی بیداد می کند

    1. النا می گوید

      آفرین البته انگار تعمدا یه عده گوشه کنارا منتظر نشستن هرجمعی وجوی را باعقده گشایی های بی ارتفاعشان مسموم کنن …واقعا فقر فرهنگیه …باید انگشت اشاره بر سرایران بگذاریم وفاتحه اش رابخوانیم …کشوری که تیراز نشرکتابش ۱۵۰ باشه چطوری یاد میگیره که از هنرمندانش تقدیر کنه وبزرگداشت بگیره …این جماعت زنده کش مرده پرست !!!

    2. maryam می گوید

      واقعا گل گفتی النا جون

    3. ★فاطمه★ می گوید

      النا خانم الکی واس خودت نوشابه بازنکن ب اسم مریم نظر خودتو تائید میکنی
      خخخخخخ

  7. فرشته می گوید

    اززنهایی که دنبال مردهای متعهل هستن خوشم نمیاد.مردی که یک زن روبخاطر زن دیگه ای ول کنه پس بادومی هم همین کاررومیکنه

    1. النا می گوید

      عزیزم بهتره بگی سومی.چون نگار سومیه نه دومی

  8. ناشناس می گوید

    احساس می کنم شاید این طوری نباشه انگار همیشه باطرح نقشه جلو میره اینو تو فیلم ها و رفتارش نحوه زرنگیش این حس بهت دست داده و همیشه سعی کردم یک سیاست یا به قول خودش دروغ مصلحتی ازش به عنوان تجربه یاد بگیرم ولی این روش زندگیو رو نپسندیدم و اخرش از این تیپ ادم ها حس بدی بهم دست داده نمیدونم چرا شاید زندگی یک آدم بی سیاست برام لذت بخش تر و ارامش بیشتری داره!
    جالبه تو فیلم طلا و مس که جالب و طبیعی بود سحر دولتشاهی از شوهر این خوشش میاد و میاد خونه این ها ولی هیچ وقت از روزگار بدجنس برعکسشو آدم انتظار نداره

  9. sina می گوید

    نگار کاملا قیافه یه ادم روستایی رو داره. از اون تیپاییه که هر کارم بکنه بهش نمیاد حتی از طبقه متوسط باشه چه برسه بالا

  10. احد می گوید

    ادم حسودی به نظر میان همینطور رامبد جوان

  11. شادی می گوید

    دقیقا شبیه روستاییاست

  12. سارا می گوید

    اخه به شما چه که چه قیافه ای داره ،اونایی که درمورد قیافه دیگران نظر میدن قیافه خودتون زشتترین قیافست وبدترین باطن دارین ءزیبایی وزشتی سلیقه ای هستش، سحردولت شاهی یه زن … وبی تربیت بودش خوب کرد طلاقش داد یهزسری به برنامه زنده اوردنش اونقد به رانبد جوان پرید وبی احترامی کردش حقش بودش که طلاقش بده ،شما هرکی عمل کنه یه جور بهش انگ میزنین ساده وبی الایش باشه یه جور دیگه …با شما مردم کوته فکر وابله چطو باید رفتار کرد سرتون تو کارو زندگی خودتون باشه

  13. لیلی می گوید

    به نظر از قشر پایین جامعه ست. مت فکر میکنم اینا رو الکی گفته تا دید نردم رو عوض کنه.

  14. مریم می گوید

    اولا که قیافه اش ساده و بی پیرایه است نه روستایی دوما این آدمهایی که خودشون به کم و کسر شخصیت و فرهنگشون واقفن همه اش میخوان با تغییر ظاهرشون چیزایی رو که ازش ناراحتن رو بپوشونن من تو چهره خانم جواهریان عزت نفس بیشتری میبینم تا دیگران اگر چه کارش رو نمیپسندم یه معلم داشتیم میگفت آدم نباید زندگیشو رو خرابه های زندگی دیگری بنا کنه ولی کلا شخصیت رامبد جوان هست که مختل و غیرقابل اعتماده چون یه بار از سحر دولتشاهی یه مصاحبه میخوندم که گفته بود ما عاشق همیم ….. و ایجاد ارتباط با خانم جواهریان کار زشتی بوده

  15. الهام می گوید

    دهاتیه

    1. الناز می گوید

      نگار یک دهاتیه اصله. من خودم سه نسل شهری هستم و افتخار میکنم که شهر بدنیا اومدم دهاتی دهاتیه دیگه!

      1. محمدرضا می گوید

        حسودهرگزنیاسود

  16. زهره بانو می گوید

    فقط توی ایرانه که به آدمای با قیافه های مصنوعی و بزک دوزک کرده و رنگ روغنی میگن با کلاس و شهری و کسی که تمام ذهن و فکرش رو مشغول هنرش کرده و با اعتماد به نفس و عزت نفس در اجتماع ظاهر میشه میگن دهاتی! اتفاقا به نظر من نگار حتما از خانواده ی فرهیخته و سطح بالایی هست که اینقدر شخصیت و کلاس داره که موقعیت اجتماعی رو مثل عقده ای ها توی پروتز و بوتاکس جستجو نکنه… اکثر هنر پیشه های خارجی مثل کاترین زتا جونز و … قیافه ای به مراتب پایینتر از نگار دارن ولی هنرشون دنیا رو پر کرده

    1. نفس می گوید

      آفرینوموافقم با شما

    2. بیتا می گوید

      دهاتیها قیافه های بزک دوزک شده رو می پسندند خب! چی کنند! ندید بدیدند 🙂

  17. نونا می گوید

    بنظر منم اصلا نبایدازخانواده مرفهی باشه ، کاملا مشخصه

    1. پریسا می گوید

      آخه به شماهاچه که قیافش کجاییی میخوره به نظرمن که همون دخترای روستا عفاف وحجابشون بیشترازشهریهاهست هنوزپولدارترهم هستن مشکل شمااینه که حسودین نمیخاین کسی بالاترازشماباشه متاسفم واسه طرزفکراتون

  18. عاطفه می گوید

    حیف رامبد.هیییییییییی