۶۰۰ میلیون حق بیمه یک خودرو در ایران
۳۴ سال است که صنعت خودرو انحصاریست. هرچند که قرار بود بعد از مدتی این صنعت با کسب رقابت پذیری لازم از انحصار خارج شود اما این اتفاق رخ نداد و نتیجه آن شد که صنایع کشورهای دیگر از جمله کره جنوبی از ایران جلو افتاد. به گزارش مشرق به نقل از افکارنیوز، متاسفانه داغ یک خودروی تولید داخل با قیمت مناسب و تکنولوژی های روز دنیا بر دل مردم ایران مانده است.
در این میان درحالی که بسیاری از خودروهای لوکس در خارج از کشور برای مردمی با درآمد متوسط طراحی و قیمت گذاری شده است که در ایران تنها ثروتمندان و افراد خاص هستند که می توانند بر آنها سوار شوند.
بین این ثروتمندان نیز عده ای هستند که به خودروهای کمتر از ۵۰۰میلیون تومان رضایت نمی دهند؛ خودروهایی که اگر تنها یک خش بر روی آنها بیفتد هزینه میلیونی را برای صاحبش به ارمغان می آورد.
در این گزارش می خواهیم بررسی کنیم که صاجبان خودروهای لوکس برای بیمه بدنه چه قدر هزینه می کنند؟
گرچه طبق قانون تفاوت چندانی بین حق بیمه شخص ثالث خودروهای لوکس و خودروهای دیگر وجود ندارد اما این مسئله در مورد بیمه بدنه متفاوت است.
فراری کالیفرنیا، گران قیمت ترین
فراری کالیفرنیای پلاک شده، خودرویی است که این روزها عکسش بر روی سایت های مختلف اینترنتی از خبری تا تفریحی می چرخد.
این فراری، تنها فراری پلاک شده ایران است و البته تنها یک مدل از آن در ایران وجود دارد. گفته می شود این خودرو با مجوزی که برای یکی از قهرمانان نامی کشتی جهان و المپیک صادر شده بود، به کشورمان وارد شده و فرد دیگری اقدام به خرید آن می کند.
قیمتی که برای این خودرو برآورد شده در حدود ۲.۵ میلیارد تومان است. حال اگر پرایدی در تصادف با این خودرو مقصر شناخته شود، به جز ۴میلیون تومانی که بیمه می پردازد، راننده پراید حداقل باید ۵۶میلیون تومان خسارت بپردازد؛ چرا که حق بیمه بدنه این خودرو بیشتر از ۶۰میلیون تومان عنوان شده است.
مازراتی های که دوام نیاوردند
هرچند فراری کالیفرنیا گران قیمت ترین خودروی این روزهای پایتخت است اما مازراتی را می توان گران قیمت ترین خودروی رسمی ایران لقب داد؛ چرا که تا پیش از این تحریم ها، این کارخانه خودروسازی نمایندگی رسمی خود را در ایران به ثبت رسانده بود.
دو مدل مازراتی فول و غیرفول گرن کابریو گران قیمت ترین مدل های این برند ایتالیایی در ایران هستند که یک میلیارد و ۱۵۰ تا یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان قیمت دارند.
حق بیمه بدنه مدل فول این خودروی خاص در حدود ۵۲ میلیون تومان و بیش از ۴۵ میلیون تومان برای مازراتی غیر فول گرن کابریو اسپرت است.
این رقم برای مازراتی کواترو پورته جی تی اس ۹۰۰میلیون تومانی بیش از ۴۰میلیون تومان است.
مراقب پورشه علی دایی باشید
خبر واردات رسمی پورشه از آن خبرهای پر سروصدای زمان خود بود. تا قبل از پورشه به جز مرسدس بنز هیچ خودروی لوکسی در ایران ماندنی نشده بود و بی ام و نیز مدت زیادی بود که از انحصار نمایندگی نوریانی خارج شده بود.
پورشه پانامرا S با قیمت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان گران قیمت ترین پورشه در ایران است. حق بیمه بدنه این خودرو بیش از ۴۵ میلیون تومان تعیین شده است.
حق بیمه بدنه پورشه کاین ۱میلیارد تومانی نیز نزدیک به ۴۳میلیون تومان است.
دیگر آلمانی های خاص
مرسدس بنز SL۵۰۰ با قیمت یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان و مرسدس بنز S۵۰۰ با قیمت۹۳۰ میلیون تومان گران قیمت ترین های مرسدس بنز در ایران هستند. حق بیمه این دو خودرو نیز به ترتیب ۴۵میلیون و ۴۰میلیون تومان است.
بی ام و ایکس۶ نیز یکی از گران قیمت های ایران به شمار می رود. حق بیمه بدنه این خودروی ۸۳۰میلیون تومانی نیز مانند مرسدس بنز در حدود ۴۰میلیون تومان است.
داداش چرا اطلاعات غلط میدی؟
یه فراری پلاک شده تو ایران هست که فراری ۴۵۸ هستش نه کالیفرنیا…قیمت ۱۰۰% موصق اش هم هشت میلیارد و پانصد میلیون هست
فراری کالیفرنیا هم بوده ولی گذر موقت…
فیلم و عکس از جفتشون دارم….خواستید در اختیارتون میذارم…