حذف شعار”مرگ بر آمریکا” ناشی از غرب‌زدگی است

0

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه ، در واکنش به خاطره اخیر هاشمی مبنی بر نظر امام راحل در مورد شعار “مرگ بر آمریکا” با تاکید بر اینکه برخی ها قبله و آرمان شان آمریکا است، گفت: ما آنچه از امام در مورد آمریکا به یاد داریم، این جمله تاریخی است که “آمریکا شیطان بزرگ است”.

به گزارش ساتین حجت الاسلام رضا تقوی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اظهارات اخیر هاشمی مبنی براینکه امام(ره) موافق حذف شعار مرگ بر آمریکا بودند، گفت: ما آنچه از امام در مورد آمریکا به یاد داریم و در تاریخ ثبت شده است این جمله است که “آمریکا شیطان بزرگ است” و امام راحل بارها تاکید کرده بودند مطالبی که از من گفته می شود باید با سند باشد.

وی بیان این سخنان بعد از یک تماس تلفنی کوتاه و درحالیه هنوز هیچ قدمی مثبتی از سوی آمریکا در قبال ایران برداشته نشده است را ناشی از غرب زدگی دانست و گفت: برخی ها آرمان و قبله شان آمریکا است.

عضو شورای مرکزی جمعه روحانیت مبارز گفت: کسانیکه صحبت از حذف شعار مرگ بر آمریکا سر می دهند باید بگویند آمریکا چه اقدام مثبتی در برابر ایران برداشته است؟ آیا تحریم ها برطرف شده است؟ آیا دارائی های بلوک شده ایران پس داده شده است؟ آیا آمریکا برای سرنگونی هواپیمای مسافربری ما اظهار ندامت و پشیمانی کرده است؟ آمریکا چند قدم برداشته است که ما شعار مرگ بر آمریکا را حذف کنیم.

وی با اشاره به وضعیت کنونی عراق گفت: آمریک قبل از سرنگونی رژیم صدام، تحریم هایی را علیه عراق اعمال کرده بود و بعد از سقوط حکومت صدام با توجه به اینکه حکومت بعدی زیر نظر خودش بود حاضر به برداشتن تحریم ها نشد، بنابراین امروز آمریکا چه تغییر رویکردی داده است که ما شعار مرگ بر آمریکا سر ندهیم.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه ، با بیان اینکه ما باید به دنبال راه حلی برای رسیدن به خودکفایی و استقلال تام اقتصادی در شرایط تحریم باشیم، گفت: ما نباید تنها برای رفع تحریم ها تلاش کنیم و باید به جای امتیاز دادن ، مذاکره کردن با آمریکا و دل بستن به برداشته شدن تحریم ها، برای قدم برداشتن به سمت خودکفایی اقتصادی در شرایط تحریم تلاش کنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ