فروش لیزینگی سوناتای هیبرید در ایران /قیمت و مشخصات
مدیر فروش و بازاریابی لیزینگ انصار و مجری فروش محصولات هیبریدی هیوندای در ایران از عرضه مدل هیبریدی سوناتا با قیمت ۱۷۵ تا ۱۹۰ میلیون تومان در ۳ تیپ GL ، GLS و GLS Plus خبر داد.
شرکت لیزینگ انصار برای فروش سوناتا هیبرید ۳۰ درصد پیش پرداخت و ۷۰ درصد تسهیلات با دوره بازپرداخت ۴۸ ماهه با بهره مصوب بانک مرکزی (۲۱ درصد) را در نظر گرفته است.
مدیر فروش و بازاریابی لیزینگ انصار همچنین از تخفیف ویژه ۳ درصدی برای خریداران نقدی این خودرو پاک خبر داد و افزود : سوناتا هیبرید با مجموعه کامل آپشن های رفاهی و مجموعه فنی قدرتمند با قیمت رقابتی آماده عرضه به مشتریان است.
سوناتا هیبرید با گارانتی ۵ سال یا ۱۵۰هزار کیلومتر به مشتریان عرضه می شود و مجموعه هیبریدی آن نیز ۷ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر گارانتی می شود.
Sonata 2017 price : $ 21,950
$۱۹۹ per month for 36 months with $۲,۳۹۹ due at lease signing
or
۰% APR for up to 60 months + up to $۷۵۰ Off
or
up to $۱,۵۰۰ Cash
۲۰۱۶ Hyundai Sonata Hybrid and Plug-In Hybrid
price : $ 27,000
طرفدار محیط زسیت بودن همیشه آسان نیست ! پایین بودن قیمت بنزین بدون سرب به مدت چهار سال ، موجب شده بود تا وانت های بزرگ ، خودروهای سواری لوکس ، و شاسی بلند ها فروش خوبی داشته باشند ، اما امروزه خریداران کمتری به خودروهایی با ترمز های غیرقابل پیش بینی ، فرمان نامناسب ، و کیفیت رانندگی نسبی ، تمایل دارند و همین امر باعث می شود تا خودروهای هیبرید ، طرفداران بیشتری داشته باشند . همچنین برای کسانی که اولویت اولشان ، مصرف اقتصادی سوخت می باشد ، باید بدانند که بهترین مدل های هیبریدی می توانند در جاده های برون شهری ، مسیر های خوش آب و هوا ، و بر جاده های مسطح و هموار ، بتازند .
برای سال ۲۰۱۶ ، نسخه ی سوم سوناتا هیبرید ( نامی است که ما برای آن انتخاب کرده ایم ، نه هیوندای ! )
خبر از رفع کم و کاستی ها می دهد . هیوندای ، برای رفع مشکلات اقتصادی مصرف سوخت ، موتور ۲٫۴ لیتری ۴ سیلندر گازسوز نسخه ی پیشین را با یک پیشرانه ی کوچکتر ۲٫۰ لیتری جایگزین کرده است ؛ اما برای جبران این کاهش حجم ، از سیستم تزریق مستقیم ، به همراه یک بسته باتری بزرگتر و یک موتور الکتریکی قدرتمندتر ، استفاده کرده است . توان نسخه ی قبل بین ۱۵۴ تا ۱۵۹ اسب بخار و گشتاور آن بین ۱۴۰ تا ۱۵۴ نیوتن متر ارزیابی شده بود ؛ اما ، این باتری پلیمر- لیتیومی جدید ، توانی برابر ۱٫۶ کیلو وات تولید می کند و پیشرانه ی الکتریکی آن ، ۴ اسب بخار قدرتمند تر است .
بر اساس برآوردهای سازمان حفاظت از محیط زیست ، مصرف سوخت این خودرو نسبت به نسخه ی پیشین کاهش داشته است ؛ مصرف سوخت در مدل قبل ، صدی ۶٫۵ لیتر در شهر و صدی ۵٫۸ لیتر در بزرگراه ها اعلام شده بود ، اما در مدل جدید ، این ارقام به صدی ۶ لیتر در شهر و صدی ۵٫۴ لیتر در بزرگراه ها می رسند . طبق ارزیابی هایی که انجام شده است ، در رانندگی با سرعت بالا ، مصرف سوخت در سیکل ترکیبی این خودرو ، ۶٫۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می باشد ؛ این در حالی است که فورد فیوژن هیبرید صدی ۷٫۳ لیتر ، تویوتا کمری هیبرید صدی ۷٫۵ لیتر و هوندا آکورد هیبرید صدی ۵٫۷ لیتر سوخت مصرف می کنند .
کارآمد و مفید !
با تعویض پیشرانه ی گازسوز ، سوناتا ۲۰۱۶ همانند مدل ۲۰۱۳ ، در ۸٫۱ ثانیه ، از صفر تا صد شتاب می گیرد . در حالی که فورد فیوژن با یک ثانیه دیرتر از سوناتا، از صفر تا صد شتاب می گیرد ، اما باز هم ۰٫۹ ثانیه از کمری و آکورد سریع تر است . هیوندای برای این مدل از یک سیستم جدید بهره برده است که می تواند بسته به وضعیت رانندگی شما ، مقرون به صرفه ، عادی ، و یا تهاجمی ، رنگ صفحه ی سرعت سنج را تغییر دهد .
نکته ای که شما به سرعت آن را در می یابید ، ترمز بهبود یافته ی این نسخه است .
در مدل ۲۰۱۶ ، هیوندای تلاش کرده تا با استفاده از سیستم ترمز هیدرولیک و با بهره گیری از باتری های اصلاح شده ، چنین ترمز راحت و بی نظیری را بوجود آورد . در مدل های پیشین ، چنین نظری در باره ی سیستم های ترمز صدق نمی کرد . اما اکنون ، خوشبختانه ، عملکرد پدال بسیار سریع و ترمز ها به خوبی قابل پیش بینی می باشند . در این مدل ، ما از ترمز های ABS استفاده کردیم که مجهز به سیستم مهار کننده نسبی بودند ، و در این وضعیت ، طول خط ترمز ، برای توقف کامل از سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت ، به ۵۵ متر می رسید . در حالی که در نسخه ی ۲۰۱۳ ، این مسافت ۵۹ متر بوده است . با این اوصاف ،سوناتای ۲۰۱۶ رقابت منصفانه تری با کمری ، آکرود و فیوژن خواهد داشت .
با این حال ، یکی از ویژگی های بارز این خودرو ، استفاده از یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک ” متعارف ” است . همانند پورشه پانامرا و کاین هیبرید ، این مدل نیز از تمام امکانات اتوماتیک که در سایر خودروهای هیبریدی بکار می رود ، صرف نظر کرده است . علت قرار دادن کلمه ی ” متعارف ” در گیومه ، آن است که موتور الکتریکی هیبرید ، زمانی که مبدل گشتاور سیال در حالت خودکار قرار می گیرد ، به معنای واقعی متعارف است . اما در مجموع ، کیفیت رانندگی سوناتا هیبرید ، جدا از خوشایند بودن رانندگی با موتورهای الکتریکی ، به اندازه ی یک خودروی غیرهیبریدی مانوس است . در حالت رانندگی با سیستم CVT ، خبری از ناهماهنگی بین موتور و سرعت نیست . با قرار دادن یک گزینه برای انتخاب حالت رانندگی روی کنسول ، شما می توانید تنظیماتی برای رانندگی در حالت اسپرت ، معمولی و سازگار با محیط زیست در اختیار داشته باشید.
نسل غیرهیبرید در حال حاضر سوناتا ، ممکن است برخی از خصوصیات نسل قبل را نداشته باشد ، اما در نسخه ی هیبرید ، پنجره های مشبک همانند جنسیس طراحی شده اند ، با این تفاوت که کمی بلندتر به نظر می رسند . علاوه بر این ، پانل زیرین عریض تر شده است ، یک دیفیوزر در زیر سپر عقب خودرو نصب شده است ، از تکنولوژی LED برای چراغ های جلو و داخل ماشین استفاده شده است ، و چرخ های آلومینیومی سازگار با محیط زیست طراحی شده اند . پیش از این ، در مدل های سواری متوسط این کمپانی ، فضای زیادی بین صندلی های عقب و جلو در نظر گرفته می شد ، سوناتای هیبرید نیز با انتقال باتری خود به زیر خودرو ، توانست فضای داخلی بیشتری را به این مدل هیبریدی اختصاص دهد و صندلی های عقب بتوانند به صورت ۶۰/۴۰ جمع شوند . با این وجود ، دیگر خبری از تایرهای یدکی نخواهد بود .
سوناتای لوکس هیبرید ۲۰۱۶ به قیمت ۳۰۹۲۵ دلار ارزش گذاری شده است . این خودرو شامل روکش های چرم تودوزی شده ، صندلی های برقی و گرمایشی برای ردیف اول ، تهویه مناسب ، صندلی های گرمایشی برای ردیف های عقب می باشد . یک دوربین نیز برای نمایش نقاط کور و عقب خودرو در ترافیک تعبیه شده است . بسته ی ۴۵۰۰ دلاری این مدل شامل صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی ، سقف پانوراما ، سیستم صوتی ۴۰۰ واتی ، رادیو HD ، سیستم مسافرت SiriusXM ، کنترل کروز پویا که می تواند خودرو را به طور کامل متوقف کند ، کنترل خودکار چراغ نور بالا ، سیستم کنترل انحراف از مسیر ، سیستم هشدار دهنده ی برخورد از جلو ، و سیستم پارک عقب می باشد . قیمت ۳۵۷۶۵ برای مدل فول آپشن این خودرو ، مبلغ منصفانه ای است .
برای صرفه جویی اقتصادی در مصرف سوخت ، راه های دیگری نیز وجود دارد . یک پیشرانه ی ۱٫۶ لیتری توربو و سازگار با محیط زیست ، که هزاران دلار ارزان تر است و رتبه ی بهتری از EPA دریافت کرده است – صدی ۸٫۴ لیتر در شهر و ۶٫۱ لیتر در بزرگراه ، در حالی که در مدل اول ، مصرف سوخت در سیکل ترکیبی به صدی ۷٫۸ لیتر می رسد . این خودرو قادر است ۱٫۴ ثانیه زودتر از مدل اول شتاب گیرد . با این وجود ، اگر شما هنوز هم نگران مبلغی هستید که می بایست در ازای تعویض باتری لیتیومی با ترکیبات هیبریدی جدید بپردازید ، باید بگویم که هیوندای شما را در این راه تنها نگذاشته است . گارانتی ۱۰ ساله ، برای اجزای هیبریدی سوناتا ، گارانتی ۵ ساله برای سپر و یک گارانتی مادام العمر برای باتری هیبریدی آن به شما اعطا خواهد شد .