سن فرسودگی پراید چقدر است | سن فرسودگی خودرو در سال ۱۴۰۲

53

جدول سن فرسودگی خودروها آخرین مدل خودروهای فرسوده چه سالی است

سن فرسودگی خودرو برای واردات

محمود مشهدی شریف- رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو گفت: معیار سایت ستاد مدیریت حمل‌ونقل سوخت کشور است. در حقیقت هر خودروهایی که با تایید این ستاد فرسوده شناخته شود، مشمول این طرح خواهد بود.

وی افزود: ستاد مدیریت حمل‌ونقل سوخت نیز بر اساس فایل پالایشی که راهور ناجا در اختیار آن‌ها قرار داده است، خودروهای فرسوده را مشخص می‌کنند؛ به‌عبارتی در این فایل دقیقاً خودروهایی که به سن فرسودگی رسیده‌اند، مشخص شده است. بنابراین افرادی که ثبت‌نام می‌کنند، بر اساس کد ثبت‌نامی، برای صحت‌سنجی از ستاد مدیریت حمل‌ونقل سوخت استعلام صورت خواهد گرفت، ستاد هم بر اساس فایل راهور ناجا، خودرو را تایید می‌کند که تاکنون اسقاط نشده و فرسوده هم هست.

رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو، تاکید کرد: دارندگان خودروهای تا سال ١٣٨۵ می‌توانند اقدام به ثبت‌نام در این طرح کنند. حداقل بایستی ١۵ سال از سن فرسودگی خودروها (تولیدی‌های ١٣٨۵ به قبل) گذشته باشد (١۴٠١ مورد محاسبه نخواهد بود).

سن فرسودگی پراید چقدر است

محمد مشهدی‌شریف، رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو، اظهار کرد در سال ۹۳ ، تعداد ۳۵۰ هزار دستگاه خودرو اسقاط شده، اما در سال ۹۸ این تعداد به یک‌پنجاهم، یعنی ۷۷۰۰ دستگاه رسید. سال ۹۹، تعداد ۱۳ هزار دستگاه، سال ۱۴۰۰ ۳۰ هزار دستگاه و سال ۱۴۰۱ حدود ۴۵ هزار دستگاه خودرو اسقاط شد؛ یعنی اعداد کنونی قابل مقایسه با سال ۹۳ نیست.

وی تاکید کرد ۵۰ درصد آلودگی هوا مربوط به وسایل نقلیه در تردد کشور است. باید ساز وکارهای تشویقی و تنبیهی به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که صاحبان خودروهای فرسوده علاقمند شوند تا خودروهای خود را تحویل دهند‌. اما در حال حاضر وقتی قیمت پراید به عدد ۴۰۰ میلیون تومان می‌رسد، کسی حاضر نمی‌شود خودرویی را که ۲۰ سال کار کرده ارزان بفروشد. باید تناسبی بین خودروی فرسوده و نو باشد وگرنه هیچ انگیزه‌ای برای اسقاط نیست.

سن فرسودگی خودرو در سال ۱۴۰۲

شادی مالکی، مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، درمورد اینکه از منظر قانون چه خودرویی فرسوده محسوب می شود، توضیح داد با استناد به ماده ۸ قانون هوای پاک، در سال ۱۳۹۷ آیین نامه اجرائی درخصوص تعیین سن فرسودگی انواع وسایل نقلیه موتوری به پیشنهاد مشترک سازمان محیط زیست، وزارت صمت، سازمان ملی استاندارد و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران توسط هیات وزیران مصوب و مبنای فرسودگی خودروها براساس سن تعیین شد. در سال ۱۳۹۹ بنا بر شکایتی این آیین نامه با استعلام از دیوان عدالت اداری و فقهای شورای نگهبان باطل اعلام شد. در رأی دیوان اعلام شد با توجه به اینکه راه‌های مطمئن دیگری جهت احراز شرایط قانونی لازم برای ادامه فعالیت خودروها از جمله آلاینده نبودن وجود دارد، اطلاق از رده خارج شدن خودروها صرفاً با رسیدن به سن مذکور در مصوبه از جهت اسراف و تضییع حقوق مالکین، خلاف شرع شناخته شد. پس از آن آیین نامه جدید با ملاک قراردادن سن مرز فرسودگی و معاینه فنی در خرداد ۱۴۰۰ مصوب شد.

سن فرسودگی خودرو شخصی

وی افزود در مصوبه جدید، خودروها پس از رسیدن به سن مرز فرسودگی مشمول افزایش دفعات سالیانه معاینه فنی شده و در صورت عدم  موفقیت در اخذ دو دوره متوالی معاینه فنی، فرسوده محسوب می‌شوند که در این آیین نامه سن مرز فرسودگی برای خودروهای شخصی ۱۵ سال اعلام شده و خودروهای با سن ۱۵ تا ۲۰ سال سالانه دو مرتبه و خودروهای با سن بالای ۲۰ سال سالانه سه مرتبه بایستی جهت اخذ معاینه فنی اقدام کنند و در این آیین نامه برای انواع وسایل نقلیه تعداد دفعات معاینه فنی پس از رسیدن به سن مرز فرسودگی، مشخص شده و در مواد ۶ و ۷ و ۸  آن تکالیف وزارت کشور و نیروی انتظامی در بحث پیش بینی ساز و کارهای لازم جهت اجرای آن، تبیین شده است. پلیس راهنمایی و رانندگی  خودروهای فرسوده را به ازای هر روز تردد با عنوان ورود و تردد وسایل نقلیه غیر مجاز در معابر، محدوده ها و مناطقی که ممنوع اعلام شده است، جریمه می کند.

مهدی اسلام‌پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، می‌گوید حدود ۲۷ تا ۲۸ میلیون خودرو سواری سبک و سنگین درحال تردد در کشورمان هستند که بخشی از آنها، احتراق کاملی ندارند و بخشی دیگر نیز حتی با بنزین استاندارد، آلایندگی تولید می‌کنند. وی همچنین به معضل تردد خودروهای فرسوده اشاره کرده و گفته که در تهران، بیش از ۲.۹ میلیون دستگاه خودرو فرسوده درحال رفت و آمد هستند.

سن فرسودگی خودرو تاکسی فرسوده پیکان فرسوده

سن فرسودگی تاکسی و خودروهای عمومی بنزینی و دوگانه‌سوز

در خصوص خودروهای عمومی بنزینی و دوگانه‌سوز سن فرسودگی ۸ سال، خودروهای عمومی پایه‌گازسوز ۱۰ سال، خودروهای عمومی برقی ۱۴ سال، وانت پایه‌ گازسوز ۱۴ سال، بنزینی دوگانه‌سوز دیزلی ۱۳ سال، اتوبوس درون‌شهری دیزلی ۸ سال، اتوبوس پایه‌ گازسوز ۱۰ سال، اتوبوس درون‌شهری برقی (بازسازی شده) ۲۰ سال، مینی بوس و میدل باس درون‌شهری و برون شهری دیزلی ۸ سال و پایه‌گاز ۱۰ سال و برای برقی بازسازی شده ۲۰ سال اعلام شده است.

سن فرسودگی اتوبوس و کامیون

سرپرست ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در ادامه گفت که سن فرسودگی اتوبوس برون‌شهری ۱۰ سال، کشنده، کامیون و کامیونت ۱۶ سال، موتورسیکلت بنزینی کابراتوری ۵ سال، انژکتوری ۶ سال و موتورسیکلت برقی ۱۲ سال است. برای سواری‌های دولتی سن فرسودگی ۱۳ سال است.

جدول سن فرسودگی خودروها برای شرکت در قرعه کشی خرید خودرو

نوع خودرو سن فرسودگی
سواری و سواری کار ۱۵ سال
خودروهای عمومی بنزینی و دوگانه‌سوز ۸ سال
خودروهای عمومی پایه‌گازسوز ۱۰ سال
خودروهای عمومی برقی ۱۴ سال
وانت پایه‌ گازسوز ۱۴ سال
وانت بنزینی دوگانه‌سوز دیزلی ۱۳ سال
اتوبوس درون‌شهری دیزلی ۸ سال
اتوبوس پایه‌ گازسوز ۱۰ سال
اتوبوس درون‌شهری برقی (بازسازی شده) ۲۰ سال
مینی بوس و میدل باس درون‌شهری و برون شهری دیزلی ۸ سال
مینی بوس و میدل باس پایه‌گاز ۱۰ سال ۱۰ سال
مینی بوس و میدل باس برقی بازسازی شده ۲۰ سال
اتوبوس برون‌شهری ۱۰ سال
کشنده، کامیون و کامیونت ۱۶ سال
موتورسیکلت بنزینی کابراتوری ۵ سال
موتورسیکلت بنزینی انژکتوری ۶ سال
موتورسیکلت برقی ۱۲ سال

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 53 )
  1. ایرانی می گوید

    سلام داداش تند نرو این نه برای ملت فقیر ومظلوم بیکار ایران گفتن ؟برای کشورهای همسایه ات وکشورهای دیه

    1. امیر ارسلان می گوید

      سلام
      شرایط اسقاط خودرو اصلا به نفع اقشار ضعیف و فقیر جامعه نیست
      با توجه به شرایط فعلی اسقاط خودرو مردم اصلا توانایی تعویض خودرو را ندارند
      حداقل ماشین اسقاطی تحویل میگرین ماشین جایگزین رو قسطی تحویل بدین که یه کمکی به مردم و قشر ضعیف جامعه بشه

    2. شیرازی می گوید

      اخه الان خودروهای فرسوده ایمن تر و کم مصرف تر از خودروهای جدید داخلی هستن
      من یک پراید۸۳انژکتور دارم صدی ۵/۵مصرف سوخت داره از شیراز با خانواده رفتیم مشهد بعد هم شمال و از جاده چالوس برگشتیم خونه
      توی ترافیک چالوس خودروهای جدید و مدل بالا و خارجی ها خیلیشون خراب شده بودند و چندین خودرو هم منحرف و چپ شده بودن ولی اثری از خرابی و واژگونی خودروهای مدل پایین نبودو ما هم بدون مشکل برگشتیم خونه
      اینا رو گفتم که مسئولین اگه میخوان مشکل سوخت حل بشه و بفکر ایمنی مردم هستن تمام خودروهای مدل ۹۰تا۱۴۰۲را از رده خارج کنند و به صاحبان خودروهای فرسوده وام بدهند تا مالکان خودروهای قدیمی را بهینه سازی کنند
      خودروهای جدید سایپا و ایرانخودرو همشون فرسوده ان

  2. منصور می گوید

    سلام من چند بار خواستم ماشین خودم را اسقاط کنم ولی شرایطی گذاشته شده با اوضاع مالی من نمی خونه وهمه چیز به نفع خودشون هست

  3. زرشک می گوید

    فقط این کار رو انجام دادن تا دوباره خودرو ها گرانتر بشه!؟ طرح باید جوری باشه که سند فرسوده حداقل ۵ سال به نام مالک باشد،،نه که الان یک پیکان مدل ۸۰ رو طرف گذاشته ۳۰۰ میلیون؟! این خودرو ها فقط مال مسولان و نمایندگان هست،،شما طرح افتضاح گذاشتید،اگه واقعا به فکر مردم هستید،،یک طرح دیگر هم هست که دیگه دست دلالان کوتاه بشه،،شاید هم عمدا یا طرح میر سلیم بوده, ۲۰۶ با لندکروز تو ایران فرقی نداره

  4. حسین می گوید

    یعنی چنان مهره چینی میکنن همه چیز به نفع خودشون تموم بشه منی که دستم تنگه از ز روی ناچاری یک ماشین مدل پایین خریدم اخر سال تمام پول ماشین رو باید بدم جریمه به اقایون یا اینکه مجبور بشم مفت بدم اسقاط که مجددا اقایون باهش بتونن خودرو خارجی وارد کنن میلیاردی سود به جیب بزنن کم سود میخورن از واردات ماشین خارجی باز چششون دنبال همین ماشین مدل پایین ملت هم هست خاک چشمای اینا رو نمیتونه سیر کنه بابا چه خبر تونه چقدر ثروت اندوزی مگه چند هزار سال عمر میکنید فکر هفتاد پشت بعدشون میکنن انشاالله خودتون نشه هماق بگیرید هناق بشه واسه میراث خوراتون

  5. مهدی می گوید

    سلام ..اگه دولت واقعا میخواد یه حرکت و طرح اصولی اجرا کنه و کلا در صنعت خودرو تحول ایجاد کنه باید همه خودروهای فرسوده رو از مالکینش تحویل بگیره و بدون گرفتن هیچ مبلغی خودروی نو و صفر بهشون تحویل بده چون نود و پنج درصد مالکین خودروهای فرسوده وضع مالی خوبی ندارن و قادر به پرداخت کمترین وجه حتی با وام هم نیستن.

    1. داريوش می گوید

      دقیقا درست میگیداگه پول داشتیم که مدل پایین سوارنمیشیم که ….تاکی دولت میخواد هواسش بما باشه

  6. ثامن می گوید

    خودرو های فرسوده را بیمه نکنید و اداره راهنمایی رانندگی بهشون خدمات ندهد و سند آنها قابل انتقال به فرد دیگری نباشد تا مجبور شوند خودرو خود را اسقاطی کنند .البته به یه قیمتی که بتوانند دوباره باهاش یه خودرو برای خودشان و خانواده هاشون تهیه کنند .نه سیخ بسوزد و نه کباب .

    1. علی می گوید

      به همین خیال باشید که از دولت چیزی به یک نفر برسه ،،الان یه قیمتیه که میتونن اونایی که مدل پایین دارن یه کاری کنن چرا اینقدر جبهه میگیرن این موفت خور ها، پس

    2. محمد می گوید

      استاد پارسال خودرو اسقاطی بین ۲۰ تا ۲۵ بود امسال ۳۵ تا ۴۲ کی با این قیمت خودرو رو اسقاط میکنه در ضمن فراموش نکن مدل های زیر ۸۰ و زیر ۹۰ هم همه دست قشر ضعیف جامعه هستش . بنده با ۶۵ درصد معلولیت و سرپرست ۳ نفر هستم خودروی زیر پامو چجوری با ۴۰ تومن بدم دست دولت . در صورتی که هیچگونه حمایتی هم بابت الباقی مبلغ که حداقل چیزی حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون مابه تفاوت هست در قالب تسهیلات و ..‌ انجام نمیدن

    3. ایرانی می گوید

      به همین خیال باش

    4. مهدی می گوید

      کم جرت بگو

    5. آبی می گوید

      شما خفه شو بهتره ساندیس خور

    6. رامین می گوید

      مرده شورتو ببرن

    7. آذرگل می گوید

      خوب شد رئیس جمهورنشدی صدرحمت به مسؤولان

  7. حسین می گوید

    باسلام به عقیده بنده یایه خودرونوبااقساط به مالکین خودروفرسوده بدن یااینکه یه قیمت خوب بالای ۳۰۰میلیون به خودروهای فرسوده بدن تامالکین این خودروهاهم یه ماشین مدل بالاتراز۹۵بردارن تامستضعفین هم ضررنکنن دولت اگه بخوادراهکارزیاده ولی همیشه نفع خودشون روبه نفع مردم ضعیف ترجیح میدن

  8. مجید می گوید

    خب همه دوست دارن خودروی نو مدل بالا سوار بشن واز امکانات خوب یه ماشین استفاده کنن کیه که نخواد ولی متاسفانه با این قیمتهای عجیب و قریب کسی نمیتونه یا تعداد کمی میتونن اسقاط خودرو چهار چوبی داره که در ایران رعایت نمیشه و خودرو ساز فقط به فکر جیب خودشه خبر از قشر کم درآمد نداره همه دوست دارن ماشین داشته باشن طرف نمیتونه بیشتر از ۱۰۰ ۱۵۰ هزینه کنه مجبوره بره یه پراید ۸۲ تا ۸۵ بخره سوار بشه بعد اونم راهنمایی رانتدگی خدمات نده خب راهنمایی رانندگی نامه به خودرو ساز بزنه که یه ماشین نو بدین با شرایط آسان که طرف بتونه هم قسط ماشین بده وهم ماشین خوب سوار بشه همکاری همه نهادها میتونه معضل ماشینهای کهنه و فرسوده را حل کنه نه فقط جیب خالی مردم بدبخت ایران که ۵۰۰ میلیون میده عرابه مرگ سوار میشه چقدرهم قیافه میاریم که پشت فرمانیم

  9. علی می گوید

    میخان اوراقی های قرن بوق رو تحویل بگیرن بجاش اوراقی از کشورهای دیگه وارد کنن قدرت اول از آخر منطقه زیبا نیست

  10. میلاد می گوید

    سلام این طرح اگه برای سالم سازی هوا هستش کار خوبی میتونه باشه ولی بعضی از دارندگان خودرو فرسوده انتظارات الکی دارن و قیمت های نجومی گذاشتن مثلا قیمت پراید فرسوده باید به قیمت پراید صفر باشد یا وانت نیسان به قیمت صفر باشد چون کسی نمیاد ماشینش رو مفت بده بعدشم نتونه بخره یا خودرو فرسوده رو با صفر معاوضه کنه دولت و یک شرایطی آسون بذاره

  11. محمد می گوید

    اخه خدائیش ۴۰ میلیون واسه یه پراید ۸۲ ۸۱ چیزی نیست الان تو بازار رنج قیمتش معمولی رو ۱۰۰ تومن هست واسه کسی ک نداره چهل تومن خیلی پوله پوله یه موتوره یه موتور داغون هوندا ۹۷ ۵۰ تومنه بعد پراید ۸۱ اسقاط چهار چرخ و امنیت بهتر از موتور ۴۰ تومن ظلمه

  12. ایرانی می گوید

    و باز هم فقط سود دولت و دولتمردان
    یا به قیمت ناچیز اسقاط کنید تا سودش در جیب ما باشه
    یا ببرید معاینه فنی‌ چند بار در سال
    یا جریمه بدید
    این است دولت فقیران

  13. سید محسن معصومی می گوید

    بزرگوار محترم عمر مفید پراید ۱۵ ساله ؟ مرسدس بنز بابت تولیداتش با اون عظمت و شکوه و جلال و آپشن‌های آنچنانی چنین ادعایی نداره لطفا در صورت امکان توضیح بفرمایید تا ماهم سطح دانشمون زیادتر بشه ، من پراید دارم مدل ۹۶ ، تصادف هم نداشتم ولی جفت شاسی های جلوی ماشین شکسته میشه بفرمایید با چه فرمولی عمر مفید این آشغال قاتل گرون قیمت رو ۱۵ سال اعلام کردید ؟

    1. علی می گوید

      حق گفتی

    2. محمد می گوید

      سلام ، شما پراید مدل ۹۶ داری شاسی ماشین شکسته دلیل نمیشه ، اولا بسته به نوع کارکرد خودرو فرسوده میشه ،نه بسته به نوع سال تولید ، دوما مگه این همه تعمیرگاه و صافکاری و مکانیکی برای چی دارند کار میکنند ؟! ماشین هر مشکلی داشته باشه قابل تعمیر هست و قطعه مورد نظر قابل تعویض ، شما فکر می‌کنید اونی که خودرو فرسوده سوار میشه از روی شکم سیری سوار میشه ،یا اینکه مجبوره با همون ماشین سر کنه ….. و گرنه هر کسی شما ببینی دوست داره خودرو مدل بالا و آپشن دار سوار بشه

  14. هموطن می گوید

    خودروی فرسوده اسمش روش هست خودروی نسبتا فرسوده کشورهای پیشرفته را وارد میکنید معلومه خودتون با هم چند چندهستید

  15. منتظرقائم می گوید

    سلام .بنظرمن دولت ازکسانیکه ماشین میخوان واردکنندمقداری ازگمرگ کم کنن تاصاحب ماشینهای اسقاطی هم بتونن درصورت فروش ماشینشون بتونن حداقل یه ماشین بهتربخرن .لطفابه این نظری که دادم احترام بزاریدوعملیش کنید.

  16. فرشاد می گوید

    خب الان مشکل چیه که خوشتون نیومده پراید اسقاطی بشه ۴۰۰ تومن و یه دردی از دردهای پراید قراضه سوارا حل بشه؟ د آخه استدلالتون هم اشتباهه، ینی چی پراید بشه ۴۰۰ تومن کسی اونو نمیفروشه؟! اصلا برام قابل درک نیست این حرف. اتفاقا اگه یه قانون درست و حسابی نوشته شده باشه تو این جمهوری اسلامی همین بوده، اگه به این قانون عمل بشه هم یه پولی میافته دست و بال اینای که تا حالا پراید مدل پایین داشتن و میتونن باهاش برن یه ماشین بهتر سوار بشن، هم این ماشین فرسوده ها اسقاط میشن و پولدارایی که پولشو دارن پرایدو تحویل میدن و یه ماشین درست و حسابی دارد میکنن، وگرنه اون پراید سوار اگه پول تعویض ماشین داشت که پراید سوار نمیشد

  17. فیروزی می گوید

    سلام اینا مسخره کردن خودشونو.توی دوره قبل بنده یک ماشین فرسوده داشتم مشخصاً برند جیپ آهو.این ماشین ۳۳ سال دست خودمون بود زمانی که اعلام کردند باید تحویل داده بشه من نتونستم ماشین رو ببرم خوابوندمش تو خونه دو سال خوابید تو حیاط بعدش اخبار جور واجور یه روز اجازه تردد نمی‌دادند یه روز سوخت نمی‌دادن یه روز بیمه نمی‌شد می‌گفتن توی روستاهای اطراف باید استفاده بشه تا در نهایت بعد دو سال دل کندن از ماشین بردم تحویل دادم.تا اون موقع هم قیمتی نداشت به اون صورت یک و نیم تا دو میلیون به محض تحویل هر روز قیمت‌های جدید این ماشین میومد تا رسید به سقف ۲۵۰ و ۳۰۰ میلیون همین الان هم می‌تونید قیمت بگیرید.منتظر بودن فقط از دست ما در بیاد.این جور ماشینا واسه صاحبش حکم بچه رو داره.

  18. قدرت می گوید

    خودروها را بگیرید و یک الاغ بدهید. تا کمکی باشه به خزانه دولت

  19. فیروزی می گوید

    این جبهه گرفتنا یعنی چی.همیشه شعبون یبارم رمضون.طرف ماشین خریده ۷۰ تومن خشک، سه ماه بعد شد ۳۲۰ میلیون الان هم که بالای میلیارد قیمت اون ماشین است.(شاسی) آیا صدای ما در اومد گفتیم نوش جانش الان هم واسه ما همینطوریه.

  20. ایرانی مظلوم می گوید

    واقعا کسی راضی هست ازاین وضعی که تومملکت حاکم شده تمام قوانین خوب و ایده آل برای متمولین و پولدارهاست وهرچی قوانین سخت و دست وپاگیر هست مال فقراست و کم درآمدها … بنام خداوپیغمبر و قرآن چه کارهایی که نمیکنند بهرحال روزگار عوض میشه به این منوال نمیمونه باش تاببینی…

  21. علی می گوید

    دولت همیشه دنبال سادترین راهه.راههای زیادی برای کنترل آلودگی هست افزایش خودروها وناوگان عمومی واختصاص یارانه به این بخش تا مردم تشویق بشن ازخودروی عمومی استفاده کنند.استفاده کارخانجات،شرکتهاوادارات ازسرویس برای رساندن کارمندان وگارکرانشون خیلی ازین مراکز سرویس ایاب وذهاب ندارن و مردم مجبورم با خودروی شخصی یا موتور برن با معاینه فنی کاری پیش نمیره باید مردم رو تشویق بشن به استفاده ناوگان عمومی که خیلی ضعیفه خیلی،دوما اسقاط خودرو شرایطش بسیار سخت هست طرف هیچگونه نمیتونه شرایطش رو جور کنه فقط یه عده با خرید این خودرو ها برای خودشون منفعت طلبی میکنند اگه شرایطش جوری چیده بشه که اقشار ضعیف جامعه ازپسش بربیان ،انجام میدن کسی از ماشین نو بدش نمیاد

  22. قدرت می گوید

    چرا تحمل انتقاد را ندارید. گفتم بجای اتومبیل یک الاغ بدهید

  23. حمید رضا می گوید

    تا وقتی یه سری ادم بی دانش و منفعت طلب و داماد سالار سر کار هستند فقط و فقط راه کار برای واردات خودرو خودشون رو جف
    ت و جور میکنن و میگن واسه مردم و قشر ضعیف این کار رو کردیم خدا لعنتتون کنه که از ۸۰ میلیون ۷۰ میلیون رو فقیر کردین شما هیچ کاری واسه ملت و به نفع ملت نمیکنید فقط واسه خودتونه

  24. Golbal می گوید

    هر جور حساب کنیم باز به نفع خودتونه باز ادم فقیر فقیرتر میشه کی دوست داره پراید از رده خارج که هر روزش یچیز دیگه خراب میشه سوار بشه همه از خداشونه ماشین نو داشته باشن این شد عدالت حالا؟؟؟خود شما ماشین رده خارج سوار شدین تا بحال تا حال روز مردم دستتون بیاد اگه واقعا میخواین کاری انجام بدید درست حسابی باشه ن اینکه بفکر پر کردن جیب خودتون باشه..حداقل طوری شرایط اسقاطی برنامه ریزی کنید که خودرو صفر بدید با سود مناسب و ماهانه بتونن ملت پرداخت کنن ….یا حق

  25. حمدالله حمید می گوید

    هرموقه تونستن برای نان قشر ظعیف چاره بیندیشن بعد میتونن برای ماشینهای قشر ظعیف هم راهی پیدا کنن

  26. کیان می گوید

    ۱۵سال که میشه۸۶به قبل خوابی

  27. مازیار می گوید

    پراید از بدو تولید فرسودس

  28. خودم می گوید

    نظر بنده اینکه هرکاری که این دولت مثلاً برای رفاه و آسایش ملت قدم برداره اولین سودی که حاصل میشه واسه خود دولت هست نه برای ملت،نمونه بارز در هر سال سه بار معاینه فنی یعنی کسب درآمد چند صد هزار میلیاردی برای دولت.و مثال دیگر تعویض کارت ملی،کارت پایان خدمت سربازی،تعویض شناسنامه.وووو.و این بار قرعه به نام خودرو ثبت شده.

  29. حسین می گوید

    لعنت به هر چی مفت خور توی این مملکت که فقط فکر جیب خودشان هستن من با ماهی ۸ تا ۹ میلیون در آمد با ماهی ۶ میلیون اجاره با دوتا اولاد چیکار میتونم کنم بابا از تورم مردم بیچاره شدن سرمایه دار و رانت خور هر روز پولدار ما بیچاره ها هر روز بیچاره و ندار یک شرکت زدیم که پول بیشتر در بیاریم اونم اداره مالیات یه مالیات من دراری برامون درست کرد بعد از سه بار اعتراض تموم حساب من و همسرم را مسدود کرد الان با کارت دایی همسرم دارم کار میکنم آخه ظلم تا کی؟؟؟ و الله یه خیری پیدا بشه از این مستأجری خلاص بشیم چشم رو هم می‌زاری میشه سرماه و موعود اجاره .۶۱۰۴۳۳۷۵۹۹۴۲۱۰۲۹ بنام حسن.هر خیره به داد ما برسه. بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند چه عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار.تو که از محنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی لبیک یا حسین ع

  30. سالار می گوید

    دارندگان خودروهای فرسوده ماشینتان را نگه دارید و ارزان اسقاط نکنید تا دولت وظیفه اش را انجام دهد و خودرویی نو به شما البته اقساطی تحویل دهد این بازی را دولت راه انداخت تا گواهی اسقاط را به مردم چهل میلیون فرو کند بدون اینکه خودرویی را اسقاط کند

  31. شهروند می گوید

    باریکلا به شما مدیران انقلابی حامی قشر مستضعف! باید هم راننده ای که در پی سیاست های شما توان خرید خودروی نو یا سالم بی درد سر را ندارد جریمه کنید آخه میدونید ماها مرض داریم ماشین سرطان سوار بشیم خیلی حال میده هر لحظه استرس خرابی تعمیر لوازم یدکی آشغال و…داشته باشیم بچه ت از خجالت همکلاسی هاش بگه نیا مدرسه دنبالم یا چهار تا کوچه بالاتر وایستا ماها رو جریمه کنید نه آقا اصلا همه ی ما رو بکشیددردسرم نکشید آب مناطق مارو سم بزنید راحت!!!!!!

  32. حسین می گوید

    ریدم تو ایده تون اگه طرف پول ماشین ‌‌بهتری داشت خر نیست ماشین ۲۰ سال پیشو سوار شه بجا حمایت دارین به ضعیفا ظلم میکنید خاک تو سرتون

  33. امیرعلی می گوید

    سلام عزیزان عنایت داشته باشید واسه پراید یا اینطوری بگم تابوت بال دار هر لحظه امکان داره طرف رو زیر خاک ببره ۱۵ سال منطقی هستش اینو بر چه اساس و منطقی ارزیابی کردن کدوم کارشناس ؟؟؟
    لطفا بزرگوار محترمی که اینها رو ارزیابی کرده یه تجدیدنظر بفرماید

  34. آذرگل می گوید

    من الان پراید مدل ۸۲دارم دوساله واقعا نمیتونم عوضش کنم بایه ۸۴چه برسه که بایه ماشین صفرعوض کنم کجای کارین

  35. بازنشسته ایرانی می گوید

    باسلام و احترام.اگرنظریه هاچاپ میشه ومسئولین محترم میخوانندوحمایتی میکنند؟بنده هم عرض میکنم که یک خودرو ملی ۸۳دارم چون توان تبدیل به احسنت ندارم.دولت محترم حامی محرومان مانند زمان آقای احمدی نژادخودرو فرسوده را ۳۰درصدقیمت نوبرمیداشتند(اسقاط میکردند) خودرو صفر باوام ۴درصدخودرو داخلی میدادند فقط پول بیمه رامیگرفتند.ای مسئولان محترم شماهم این کار را انجام دهید هم آلودگی هوا کم میشود هم به قشرضعیف جامعه کمک میکنید خداوندخیرتان بدهد ان شاء الله.ولاغیر چون بنده وامثالهم توان مالی نداریم کل حقوق و مزایای دریافتی بنده(بازنشسته)کمتراز ۸ میلیون تومان است یاحق در ماه حق ان شاء الله

  36. مسلم می گوید

    خدا از این مسولین بی لیاقت نگذره فقط همین.بی همه چیز پرشیا مدل۸۵ رو ۴۰ ملیون کدوم بی همه چیز میده ما دومیش

  37. حمیدرضااحمدی می گوید

    اگر قیمت مناسبی بابت خودروهای اسقاطی بپردازند یاتعویض کنندوبقیه پول وسیله رابصورت اقسات دریافت کنند چرا تعویض نکنیم خودروهایمان را هم استهلاک کم میشه هم مصرف بنزین میادپایین هم هوای پاک داریم .

  38. همشهری می گوید

    عجب حکایتی شده این طرح فرسودگی هرکسی هم درد دلشو داره میگه ولی در کل حق ملت ایران بعد از ۴۰سالوخوردی با این همه منابع طبیعی ارزشمند که مال ملت ایرانه تازه سر ماشینی که کشورهای دیگه مردمشون استفاده کردند دعواس اگه صفر بود آدم دلش نمیسوخت،

  39. هادی می گوید

    واقعانمیشه دبایت این شرایط حداقل یه ملبغ درست و منصفانه که بشه یه ماشین دست وپا کرد ویا تسهیلات ماشین بهمون بدین آخه خرج زندگی نا ازراه ماشینمون چکار باید کنیم

  40. علی می گوید

    مینی بوس های ۴۰ سال پیش کار میکنه میگن عمر اسقاط مینی بوس ۸ سال واقعا خیلی راحت دروغ میگن

  41. سعیدمحمددوست می گوید

    سلام قربان. حالا اون کسی که باهمون ماشین که شوما بهش میگید اسقاط داره خرج ۶نفره. درمیاره چطورباید۱۰۰میلیون اول بیاره. بحساب شرکت بریزه حالا اقصادش روادم میتونه اگه درصدسودرو۴درصدبگیرن وقصدروحداقل ماهی ۵م بیشترنگیرن چون همیشه که بازارنیسان خوب نیست اونم فصلی هست ویک دونه چرخش واسه لوازم فروش کارمیکنه.یک چرخ دیگه اش واسه میکانیکی کارمیکنه .ویک چرخش برای کرایه خونه وخرج زندگی .وچرخ آخر هم تقدیم سایپا میکنیم البته این شرایط باید واسه اونی باشه که ماشین اسقاط داره ودرحال فعالیت هستش نه اون ماشینی که موتورقفل اتاق هم پوسیده فقط آقایون پولدارانداختن داخل روستادرستش کردن لونه مرغ یاهم گاوداری.که فقط ماه به ماه بنزین بریزن واسش مجانی دورایران روبگرده وبیمه تامین اجتماعی خودشون روردکنن.العان هم باپارتی بازی ۳ملیاردمیفروشن