دلایل مالک باشگاه نفت تهران برای کنار گذاشتن علی کریمی

0

حمیدرضا جهانیان درباره اینکه آیا حمید درخشان امروز به عنوان سرمربی تیم نفت طلائیه انتخاب شده است؟ گفت: حمید درخشان قراردادش مربوط به ۴، ۵ ماه گذشته بود. بعد از واگذاری باشگاه، ایشان دیگر نیامد. ما هم با علی کریمی صحبت و او را به عنوان سرمربی معرفی کردیم ولی بعدا متوجه شدیم کریمی نمی تواند سرمربی باشد. ایشان با ما همکاری نکرد و این اطلاعات را به من نداد و گفت برای این موضوع راهکار داریم.

مالک باشگاه نفت طلاییه ادامه داد: برای گرفتن مجوز حرفه ای گری نتوانستیم اسم کریمی را به عنوان سرمربی در سیستم وارد کنیم. به ناچار باید نام سرمربی جدید را وارد می کردیم. از آنجا که تعهداتی به درخشان داشتیم از ایشان دعوت کردیم و خواستیم در ادامه قراردادش در خدمتش باشیم.به  همین خاطر قرارداد  قبلی درخشان را تغییر دادیم و ایشان مجددا مشغول به کار شد. ما کریمی را به عنوان مربی معرفی کردیم و داریم همکاری می کنیم ولی ایشان با ما همکاری نمی کند. در صورتی که ما عذر کریمی را نخواسته ایم و خواستیم همکاری داشته باشد.

جهانیان درباره اینکه مگر علی کریمی به عنوان سرمربی روی نیمکت حضور نداشت؟ گفت: خیر، کریمی به عنوان مربی روی نیمکت بود. کارتش هم به عنوان مربی صادر شده بود. دستیار کریمی به عنوان سرمربی روی نیمکت نشسته بود.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا خواسته شما این است که علی کریمی دستیار حمید درخشان شود؟ افزود: خیر چون کارت ایشان مربی است. درخشان سرمربی است. با یک مربی آلمانی هم قرارداد بستیم. باشگاه دو مربی و یک سرمربی دارد. متاسفانه کریمی همکاری نمی کند و دستورات را اجرا نمی کند و تک روی می کند!

مالک باشگاه نفت در خصوص اینکه آیا با خود کریمی جلسه داشته اید؟ گفت: کریمی مدعی است از ایشان بهتر وجود ندارد. او در پاره ای از موارد درست فکر می کند. گاهی ثابت شده بهتر از او نیست ولی این در فوتبال ما معنا ندارد. همه تحت فرمان باشگاه هستند. باشگاه می داند چه کسی کجا باشد. کریمی جایگاهش را بالاتر می داند. اگر کریمی تمایلی نداشته باشد می تواند رسما اعلام کند نمی توانم در این باشگاه در خدمتتان باشم. آن موقع خیلی دوستانه با هم صحبت می کنیم. می توانیم دوست خوبی باشیم و در بخش های دیگر باشگاه در خدمتش باشیم و یا اینکه کریمی مشاور باشگاه باشد.

جهانیان تصریح کرد: اعتراض علی کریمی هم تحت لوای نافرمانی است و سعی می کند خواسته هایش را اعمال می کند ولی ما بخش خصوصی هستیم و تعارف نداریم. تیم نفت نماینده ایران در آسیا است و همه باید کمک کنیم پرچم کشور برافراشته باشد.

مربی نفت تهران قرارداد علی کریمی شغل علی کریمی شرکت نفت پارس طلائیه بیوگرافی علی کریمی بیوگرافی حمیدرضا جهانیان بیوگرافی حمید درخشان باشگاه نفت تهران اخراج حمید درخشان اخبار ورزشی

مالک باشگاه نفت در پاسخ به این سئوال که در نهایت تکلیف چه می شود؟ گفت: کریمی باید تکلیف را مشخص کند. ما تکلیف را مشخص کرده ایم. کریمی باید فرامین باشگاه را اجرا کند ولی با اعتراض به این شکل سعی می کند اصل موضوع را کنار بگذارد و به خواسته باشگاه توجهی نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: علی کریمی اخلاق عجیب و غریبی دارد که نمی شود روی این اخلاق، برنامه ریزی کرد. ما روز اول با هم توافق کردیم و همدیگر را در آغوش کشیدیم. او قول داد باشگاه را به جایگاه عالی برساند و بازیکنان پیشرفت کنند. من هم به کریمی اعتماد کردم. خودتان می دانید بخش خصوصی که آبرو و سرمایه دارد آنرا به راحتی دست هرکسی نمی سپارد.

مالک باشگاه نفت طلائیه تاکید کرد: کریمی از من خواست هیچکس در کارش دخالت نکند و من هم قول دادم این درخواستش عملی شود به شرطی که به تعهدش پایبند باشد. حتی آن موقع سر مبلغ قرارداد بحث نکردیم و چانه نزدیم. به کریمی گفتم هر مبلغی مدنظرش است را بنویسد. در نهایت با یک میلیارد تومان قرارداد را امضا کردیم. حتی پیش از ثبت قرارداد، کریمی ۱۰ درصد مقلغ قراردادش را گرفت.

جهانیان در تشریح بیشتر مشکل ایجاد شده، تصریح کرد: ما کار را استارت زدیم تا بازی با پیکان که شکست خوردیم. بعد از آن باخت، کریمی فوق العاده عصبانی شده بود. من قول حمایت داده بودم و برای همین بعد از بازی به رختکن رفتم و از بازیکنان به خاطر زحمتشان تشکر کردم. به بازیکنان گفتم تک گل شما به سه گل پیکان می ارزید و چیزی از ارزش شما کم نشده است. به بازیکنان گفتم دست به دست هم بدهید و به حرف کریمی توجه کنید تا موفق باشید. اخباری هم به دستم رسید که بازیکنان انتظار این برخورد را نداشتند چون معمولا مدیران در این مواقع داد و هوار راه می اندازند اما من نخواستم آرامش تیم به هم بخورد.

وی درباره تهدید باشگاه و کسر ۲۰ درصد قرارداد بازیکنان، یادآور شد: این تهدید نبود. ما روز گذشته جلسه ای داشتیم و تمام آیین نامه ها را مرور کردیم. قرار شد برای طمرد بازیکنان از فرامین، جرایمی در نظر گرفته شود. این جریمه از کسر ۵ تا ۵۰ درصد قرارداد بازیکنان را شامل می شود. حتی تمرینات روز تاسوعا و عاشورا را هم تعطیل کردیم ولی آقایان روز تاسوعا حرمت شکنی کردند و روز تاسوعا تمرین کردند. این طمرد همچنان ادامه داشت و مجبور شدیم آن بیانیه را بدهیم و جریمه را اعمال کنیم.

مالک باشگاه نفت درباره قرارداد جدید این باشگاه با حمید درخشان، گفت: ما قرارداد قبلی درخشان را اصلاح کردیم. چون فرصت زیادی نداشتیم، مسئولان حقوقی باشگاه شبانه به منزل درخشان رفتند و روی جزئیات قرارداد بحث کردند. در نهایت به این نتیجه رسیدند که قرارداد قبلی اصلاح شود.

جهانیان درباره مشکلات باشگاه نفت و احتمال حذف سهمیه آسیایی این باشگاه به خاطر مسائل مالی تصریح کرد: AFC روی ۱۵ مورد ایراد گرفته بود. ما مدارک را حاضر کرده ایم و داریم بخش به بخش جلو می رویم. تا الان مشکلی نداشته ایم و فکر نمی کنم در ادامه به مشکل بخوریم. بزرگترین مشکل ما دیون به دولت بود که حل شد.

وی درباره اینکه خیلی ها معتقدند به علی کریمی بی حرمتی شده است، گفت: اجازه نمی دهم نه به کریمی و نه به هیچ پیشکسوت دیگری بی حرمتی شود اما گاهی خود آدم ها با تصمیمات غیر عقلانی باعث ایجاد مشکل می شوند. اگر ایشان توجه کند که اینجا باشگاه خصوصی است و مالک و مسئول دارد و باید فرامین از باشگاه صادر شود، این مشکلات ایجاد نمی شود. مشکل اینجاست که فرامین باشگاه را نادیده می گیرند.

باشگاه فوتبال نفت طلائیه یک باشگاه فوتبال ایرانی است . بازی‌های خانگی تیم نفت طلائیه در ورزشگاه تختی تهران انجام می‌گیرد. این تیم از موفق‌ترین تیم‌های فوتبال حاضر در لیگ برتر در چند سال اخیر بوده‌است. تیم نفت در اولین حضورش در جمع تیم‌های آسیایی در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۵ موفق شده تا مرحله یک چهارم نهایی پیش برود.
نفت تهران در جام حذفی ۹۶–۱۳۹۵ به مقام قهرمانی رسیده‌است. پس از اعلام عدم تیمداری وزارت نفت این تیم به شرکت بهنام پیشرو کیش با حفظ نام نفت تهران و میزبانی در شهر تهران فروخته شد. با واگذاری سهام این تیم به شرکت بهنام پیشرو کیش نه تنها مشکلاتش رفع نگردید، بلکه فزونی یافت و پس از کش و قوس‌های فراوان؛ این تیم به شرکت ” نفت طلائیه ” واگذار شد و نام آن نیز به ” باشگاه فرهنگی ورزشی نفت طلائیه ” تغییر یافت

منبع: مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ